Restaurering av 1953 TD
- Raymond Wardenær
- Besøkende
-
11 år 2 måneder dager siden - 11 år 2 måneder dager siden #2908
av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Restaurering av 1953 TD
Jeg har et lite tips. Etter å ha fått justert begge dørene, begynte førersidedøra plutselig å sprette opp når jeg kjørte. Det var like før bilen skulle inn for vinteren, så vi skal prøve å ordne det videre. Men usikkerheten er der. Derfor skaffet jeg meg et sett dørsikringer som skal på bilen når den snart kommer ut. Dette er veldig venkle ting, og ser veldig bra ut.
Bildet er ikke slik jeg liker at de er, jeg ville nemlig ikke plukke dem ut av den forseglete posen de kom i fra USA.
Jeg kjøpte settet hos "From the frame up".
PS. Hvilken farge har du fått den lakkert i?
Bildet er ikke slik jeg liker at de er, jeg ville nemlig ikke plukke dem ut av den forseglete posen de kom i fra USA.
Jeg kjøpte settet hos "From the frame up".
Vedlegget ble ikke funnet
PS. Hvilken farge har du fått den lakkert i?
Last edit: 11 år 2 måneder dager siden by Raymond Wardenær.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Henning Dahlgren
- Besøkende
-
11 år 2 måneder dager siden #2910
av Henning Dahlgren
Besvart av Henning Dahlgren i emne Restaurering av 1953 TD
Hei. Jeg har ikke flotør på min TD, men ut i fra andre flotører jeg har sett, så kan du ohme den. Det er sikkert et potmeter som sturer instrumentet.
Lykke til vider med TD`n. Jeg følger med deg hver dag. mvh Henning.
Lykke til vider med TD`n. Jeg følger med deg hver dag. mvh Henning.
- Jan Emil Kristoffersen
- Besøkende
-
11 år 2 måneder dager siden #2911
av Jan Emil Kristoffersen
Besvart av Jan Emil Kristoffersen i emne Restaurering av 1953 TD
en viktig detalj: Reprotanker og originaltanker har forskjellig gjenging for nivåbryteren der den er skrudd inn i tanken, hhv 2BA og 3BA. Hvis du bestiller nye skruer og forbedret pakning fra for eks. Brown and Gammons (anbefaler den pakningen!) så kan det hende at skruene passer dårlig, Da gjelder det ikke tvinge dem inn, men gjenbruke de gamle.
Måleren er en simpel av/på bryter , to messingblader, og det hele foregår nedsunket i levende bensin. Men gnister i flytende bensin er ikke farlig antar jeg.
Jeg har et sånt kit med dørstoppere som jeg ikke skal brukes, kan overdras til selvkost.
Måleren er en simpel av/på bryter , to messingblader, og det hele foregår nedsunket i levende bensin. Men gnister i flytende bensin er ikke farlig antar jeg.
Jeg har et sånt kit med dørstoppere som jeg ikke skal brukes, kan overdras til selvkost.
- Jørgen Topp
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 2 måneder dager siden #2912
av Jørgen Topp
Besvart av Jørgen Topp i emne Restaurering av 1953 TD
Hei Henning,
Takker for innlegg og interesse.
Vet ikke hva du beskriver da jeg aldri har gjort noe slikt før. Trodde dette var en ren mekanisk sak som rett og slett trenger litt gla'vold...
Som sagt, jeg har aldri tatt i en MG, eller andre biler for den sakens skyld så jeg befinner meg i en rimelig bratt læringskurve. Når det er sagt, må jeg legge til at det aller meste gir seg selv.
Igjen, takk for hyggelige ord og gode MGdager ønskes.
Jørgen
Takker for innlegg og interesse.
Vet ikke hva du beskriver da jeg aldri har gjort noe slikt før. Trodde dette var en ren mekanisk sak som rett og slett trenger litt gla'vold...
Som sagt, jeg har aldri tatt i en MG, eller andre biler for den sakens skyld så jeg befinner meg i en rimelig bratt læringskurve. Når det er sagt, må jeg legge til at det aller meste gir seg selv.
Igjen, takk for hyggelige ord og gode MGdager ønskes.
Jørgen
- Jørgen Topp
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 2 måneder dager siden #2913
av Jørgen Topp
Besvart av Jørgen Topp i emne Restaurering av 1953 TD
Hei Raymond,
Takker for innspill og tips.
Tenkte jeg skulle se an dette med ekstra dørstoppere. Har ikke hatt problemer slik jeg leser om. Dørene blir noe justert samt at jeg strammer opp hengslene. Boltene er delvis mye slitt.
Fargen er kremhvit. Jeg skal spørre lakkereren hva koden er. Han tok fargeprøver og fant en lakk som var meget lik originalen.
Hjertelig MG hilsen
Jørgen
Takker for innspill og tips.
Tenkte jeg skulle se an dette med ekstra dørstoppere. Har ikke hatt problemer slik jeg leser om. Dørene blir noe justert samt at jeg strammer opp hengslene. Boltene er delvis mye slitt.
Fargen er kremhvit. Jeg skal spørre lakkereren hva koden er. Han tok fargeprøver og fant en lakk som var meget lik originalen.
Hjertelig MG hilsen
Jørgen
- Raymond Wardenær
- Besøkende
-
11 år 2 måneder dager siden #2914
av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Restaurering av 1953 TD
Jørgen, er dette bilen du har kjøpt? Da er fargen i så fall Ivory.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.208 sekunder