Restaurering av 1953 TD

  • Jan Emil Kristoffersen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 3 måneder dager siden #2783 av Jan Emil Kristoffersen
Besvart av Jan Emil Kristoffersen i emne Restaurering av 1953 TD
hvilken del spør du om? Kardantunnelen?

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

  • Jørgen Topp
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 3 måneder dager siden #2784 av Jørgen Topp
Besvart av Jørgen Topp i emne Restaurering av 1953 TD
Hei
Tenker på toppen av dynamoen. Den er i støpt jern. Tror det kan bli pent med Maroon og blank messing, men vet ikke om dette er riktig. Selve "huset" er blank sort.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

  • Jan Emil Kristoffersen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 3 måneder dager siden #2785 av Jan Emil Kristoffersen
Besvart av Jan Emil Kristoffersen i emne Restaurering av 1953 TD
Jeg er nokså sikker på at også endedekslet skal være sort.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

  • Jørgen Topp
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 3 måneder dager siden #2786 av Jørgen Topp
Besvart av Jørgen Topp i emne Restaurering av 1953 TD
Tror du har rett i dette. Kan fort bli litt vel mange farger. Har brukt noen timer på glaning og har vel kommet til at det enkle oftest er best. Jobber litt ekstra med å få noenlunde blank aluminium, men her kunne jeg trenge noen kjappe råd som kan forenkle jobben.
Takker for gode innspill.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

  • Kjell Hagen Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 3 måneder dager siden #2788 av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Restaurering av 1953 TD
Jørgen,

I "gamle dager" brukte vi Duraglit vatt for å polere motorsykkeldeler i aluminium med meget godt resultat. Vet ikke om dette produktet finnes lenger da jeg ikke har sett det på noen år. Det finnes andre metallpoleringsmiddel som kan gjøre jobben (Strahldur, Autosol osv.) men aluminium har det problemet at det oksyderer fort og blir stygt igjen ganske raskt. Om det er deler som ikke er utsatt for noe særlig varme kan du først polere og deretter klarlakke, men om det er varmt der delene står har lakken en tendens til å gulne.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

  • Jørgen Topp
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 3 måneder dager siden #2807 av Jørgen Topp
Besvart av Jørgen Topp i emne Restaurering av 1953 TD
Har erfart at det er veldig viktig å vaske motordelene med tynner før det males.
I det hele tatt tar det mye tid å friske opp fargene. Tidvis har det lett for å bli litt vel mange deler man jobber med samtidig. Tålmodigheten blir stadig satt på prøve:)

Vedlegget ble ikke funnet



Vedlegget ble ikke funnet

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.213 sekunder
Forumløsning av: Kunena