Restaurering av 1953 TD

• Jørgen Topp
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 3 måneder dager siden #2808 av Jørgen Topp
Besvart av Jørgen Topp i emne Restaurering av 1953 TD
Joda, sort er nok best.
Har nå malt lokket og det ser bra ut. Takk for råd.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Jørgen Topp
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 3 måneder dager siden #2816 av Jørgen Topp
Hei igjen, her er bilde av radiatoren. Da jeg skulle klargjøre den for lakkering oppdaget litt ekstra jobb.
Ellers har jeg nå begynt å få inn de enkelte delene fra lakkering. På innersiden av skjermene og stigbrett er det lagt på et ekstra beskyttelseslag før lakkering. Derfor ser det ekstra "grovt" ut. Dette er gjort for å hindre at steinsprut skal slå hull på undersiden og ruste.
Når det gjelder dørene kom jeg til at det billigste var å reparere. M a o sveise inn nytt metall.

Vedlegget ble ikke funnet

• Jørgen Topp
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 3 måneder dager siden #2817 av Jørgen Topp
Glemte å spørre om råd vedr radiatoren. Er det noe spesielt jeg skal huske på mens den nå engang er ute? Hva med slanger? De ser ikke så pene ut så jeg vil bytte disse.

• Kjell Hagen Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 3 måneder dager siden #2819 av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Restaurering av 1953 TD
Jørgen,
ut fra bildene ser det ut som om det bare er festebraketten og ikke selve radiatoren som er skadet. Om radiatoren er skadet er det best å bytte den ut. Den er sikkert mer eller mindre tett innvendig etter 60 år. Slangene bør du uansett bytte ut med nye.

• Jørgen Topp
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 3 måneder dager siden #2820 av Jørgen Topp
Hei Kjell,
Det ser ut som om selve radiatoren er tett, men jeg kan se rustangrep. Vanskelig å komme til. Hva kan jeg evt bruke for å utsette prosessen?
Noe helt annet er at jeg kjører på veldig gamle dekk. Gummien er steinhard. Dimensjonen er 155 SR 15. Det er radialdekk. Hvem selger slike nå til dags? Finner bare 165 SR 15 så langt.

• Kjell Hagen Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 3 måneder dager siden #2822 av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Restaurering av 1953 TD
Jørgen,
frostvæske i vannet hjelper mot innvendig korrosjon. Utvendig kan du forsøke å spraye inn Owatrol e.l.om det ikke er mulig å komme til på annen måte. Siden du har gjort så mye med motoren må du være forsiktig med varmgang. En ny overhaling av ødelagt motor koster mye mer enn en radiator og den er jo også litt plundrete å skifte om du først har satt inn den gamle. Vurder en ny en når du allikevel har alt demontert.

Du kan bruke 165x15 radial dekk. Bilen blir bedre å kjøre og om du får tak i 70 profil blir rulleomkretsen omtrent den samme slik at speedometeret viser som tidligere.

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.302 sekunder
Forumløsning av: Kunena