Restaurering av 1953 TD

  • Jørgen Topp
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 2 måneder dager siden #2915 av Jørgen Topp
Besvart av Jørgen Topp i emne Restaurering av 1953 TD
Joda, dette er bilen. :)

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

  • Jørgen Topp
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 2 måneder dager siden #2916 av Jørgen Topp
Besvart av Jørgen Topp i emne Restaurering av 1953 TD
Under transport forsvant to skruer fra strømfordeleren. Om det er noen som ha noe liggende hadde jeg blitt svært glad. Det er samme type skruer til sikringsholderen.

Vedlegget ble ikke funnet

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

  • Jørgen Topp
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 2 måneder dager siden #2921 av Jørgen Topp
Besvart av Jørgen Topp i emne Restaurering av 1953 TD
Trenger hjelp her. Det gjelder innsetting av ny simring mellom gearkassen og kløtshuset. Hvilken vei?

Skal erstatte gammelt elektriske ledninger med ny. Hvorbegynner jeg? Tok sjansen og begynte bakerst, men....

Takker for all god hjelp :)


Vedlegget ble ikke funnet

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

  • Kjell Hagen Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 2 måneder dager siden #2922 av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Restaurering av 1953 TD
Om du lar clutchhuset ligge slik det ligger og snur tetningsringen opp ned i forhold til på bildet blir det riktig.

Ang. ledningsnettet spiller det ingen rolle hvor du begynner. Det er naturlige avgreninger til de forskjellige komponentene slik som regulator (foran) og bensinmåler (bak) så det sier seg selv hvordan det skal ligge.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

  • Jørgen Topp
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 2 måneder dager siden #2959 av Jørgen Topp
Besvart av Jørgen Topp i emne Restaurering av 1953 TD
Kjell,
Da er kløtchhuset behørig montert. Med spesialguffe som tetter samt en skvett på gjengene slik at det forhåpentligvis ikke skal svette ut noe olje noen steder.
Nå har jeg boret større hull i torpedoveggen til nytt ledningssett. Umulig å få inn nytt i det gamle hullet. Litt ekstra jobb, men det skal bli bra. Er nå igang med å forgrene ledningene.. Foreløpig ganske greit så jeg håper jo at dette ikke skal bli helt det marerittet jeg har hatt noen netter nå. Ush, hardt liv dette her!


Vedlegget ble ikke funnet



Vedlegget ble ikke funnet

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

  • Jørgen Topp
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 2 måneder dager siden #2963 av Jørgen Topp
Besvart av Jørgen Topp i emne Restaurering av 1953 TD
Skal nå montere toppen av skjulerommet for dørene. Siden det ikke var noen topp (!) der så har jeg ikke noe å kopiere. Slik jeg forstår det så må jeg først kle finerplaten med skumgummi og ny vinyl før den skrus fast oppunder eksisterende ramme.
Skal det være noen form for ekstra støtte foruten å skru platen oppunder?
Det er ett hull på hverside av platen, hvorfor?
Antar det er bare å skru med vanlige treskruer (til utendørs bruk).

Videre håper jeg fremdeles på at en eller annen har to skruer som passer til strømfordeleren.

Gode vårdager ønskes alle:)

Vedlegget ble ikke funnet

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.871 sekunder
Forumløsning av: Kunena