Restaurering av 1953 TD
- Jørgen Topp
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 2 måneder dager siden #3028
av Jørgen Topp
Besvart av Jørgen Topp i emne Restaurering av 1953 TD
Jeg skal altså skifte ut all gammal vinyl med nytt. Buiscuit er navnet og fin å se på. Jeg har nennsomt fjernet det gamle og tatt behørig vare på alt. Greit å ha noe å se på var tanken.
Nytt er ankommet og du verden så pent. Men, joda, det er et lite men. Det nye ser ikke ut som det gamle. Neida, jeg ser ikke på fargen. Litt vinyl, litt skinn og litt vinyl som er halve tykkelsen av den lange vinylen. Har litt problemer med å finne adressen til disse. Antageligvis er det jeg som er forutinntatt da jeg nå har montert vinyle ved bakskjermene og skulle fjerne ha satt på vinylen på dashbordet. Bare at den tynne "slintra" jeg har fått ser så J... liten ut... Og jeg lurer svært på om jeg har fått nok av den jeg tror er den som skal være overalt.
Er det noen her som har skiftet dette og kan gi meg noen tips og råd? Må også lage noe treverk til å lagre sidevinduer. Har lemmen i front men mangler avstandsdelen som gir det faktiske rommet sidevinduer skal ned i. Tegninger hadde hjulpet om noen har.
Strålende dager og krampaktig begynner å ta skikkelig tak!
Je vil Ut mæ MGen!
)
Nytt er ankommet og du verden så pent. Men, joda, det er et lite men. Det nye ser ikke ut som det gamle. Neida, jeg ser ikke på fargen. Litt vinyl, litt skinn og litt vinyl som er halve tykkelsen av den lange vinylen. Har litt problemer med å finne adressen til disse. Antageligvis er det jeg som er forutinntatt da jeg nå har montert vinyle ved bakskjermene og skulle fjerne ha satt på vinylen på dashbordet. Bare at den tynne "slintra" jeg har fått ser så J... liten ut... Og jeg lurer svært på om jeg har fått nok av den jeg tror er den som skal være overalt.
Er det noen her som har skiftet dette og kan gi meg noen tips og råd? Må også lage noe treverk til å lagre sidevinduer. Har lemmen i front men mangler avstandsdelen som gir det faktiske rommet sidevinduer skal ned i. Tegninger hadde hjulpet om noen har.
Strålende dager og krampaktig begynner å ta skikkelig tak!
Je vil Ut mæ MGen!

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Jørgen Topp
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 1 måned dager siden #3038
av Jørgen Topp
Her lærte jeg at det er best å begynne å legge inn gummien fra midten og utover.
Best å forborre manglende to hull i midten av de lange listene. Her er forsinkede hull med ditto rusfrie skruer og sprengskive.
Og et bedre bilde av nytt dashbord.
Best å forborre manglende to hull i midten av de lange listene. Her er forsinkede hull med ditto rusfrie skruer og sprengskive.
Vedlegget ble ikke funnet
Og et bedre bilde av nytt dashbord.
- Jørgen Topp
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 1 måned dager siden #3044
av Jørgen Topp
Da er det lagt inn 10cm lyddemper over hjulbuene før ny vinyl er lagt. Noe krøklete for en nybegynner så det får bli som det blir.
Det går da fremover.
Det går da fremover.
- Henning Dahlgren
- Besøkende
-
11 år 1 måned dager siden #3085
av Henning Dahlgren
Besvart av Henning Dahlgren i emne Restaurering av 1953 TD
Hei Jørgen. Nå har jeg tatt ut en skrue fra regulatoren på bilen min og funnet ut at det er en 1/4" skrue. så fant jeg en mutter og prøvde med. Laget så to skruer til deg. Det ble ikke messing, men det er ikke det orginalt heller. Sender dem i posten til deg.
Mvh. Henning.
Mvh. Henning.
- Jørgen Topp
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 1 måned dager siden #3086
av Jørgen Topp
Hei!
Mektig imponert over tiltaket og grunnleggende glad for utvist interesse. Flott gjort!
Hj.,
Jørgen
Mektig imponert over tiltaket og grunnleggende glad for utvist interesse. Flott gjort!
Hj.,
Jørgen
- Jørgen Topp
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 1 måned dager siden #3109
av Jørgen Topp
Utrolig så mye tid jeg skulle bruke på vinylen... Mye fikkel. Noe av grunnen er at ved forrige restaurering ble det ikke tatt hensyn til 'luken' bak som vinduer skal gjemmes i. Må da bygge dette fra grunnen av. Vel, ingen vei utenom så det er bare å fleske til.
Begynner å ta form på den ene siden og det gir unektelig et lite løft i fremdriften.
Begynner å ta form på den ene siden og det gir unektelig et lite løft i fremdriften.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.338 sekunder