Restaurering av 1953 TD
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
11 år 1 måned dager siden #3136
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Restaurering av 1953 TD
Den røde og hvite ledningen er ikke endel av ledningsnettet. Om du ser på koblingsdiagrammet vil du se at dette er en helt separat ledning som går fra bryteren for instrumentbelysningen (noen ganger en reostat) og videre til hvert enkelt instrumentlys. Du kan her bruke "hva som helst", men om du skal følge LUCAS fargekoder slik de ble brukt på senere biler kan du bruke en rød ledning til dette. En vanlig plastisolert 0,75 til 1,5 kvadrat ledning med rød isolasjon vil passe fint.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Jørgen Topp
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 4 uker dager siden #3164
av Jørgen Topp
Besvart av Jørgen Topp i emne Restaurering av 1953 TD
Takker for gode råd og tips på veien videre. Er nå igang med koblinger og foreløpig er jeg optimistisk. Som Kjell sa, begynn med det opplagte og se om du får noe tilovers.
Vedlegget ble ikke funnet
- Jørgen Topp
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 3 uker dager siden #3171
av Jørgen Topp
Noen deler må fikses før de kan monteres så det får bare vente litt. Ellers begynner det hele å ta form. Tråd tips i sakens anledning er å ikke legge heele tyngden bak når små messingskruer skal feste ledningene. ..
- Jørgen Topp
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 3 uker dager siden #3183
av Jørgen Topp
Har nå endelig skjønt hvorfor "pipingen" var så altfor kort. Det viser seg at denne pyntelisten finnes i to forskjellige bestillingsnumre. Den ene kalles interiør Body trim set. Den andre heter exterior piping. Litt irriterende men så har jeg lært litt til. Dessuten ser der ut til at Moss UK har litt annet utvalg enn Moss USA.
God pinse!
Har nå endelig skjønt hvorfor "pipingen" var så altfor kort. Det viser seg at denne pyntelisten finnes i to forskjellige bestillingsnumre. Den ene kalles interiør Body trim set. Den andre heter exterior piping. Litt irriterende men så har jeg lært litt til. Dessuten ser der ut til at Moss UK har litt annet utvalg enn Moss USA.
God pinse!
- Henning Dahlgren
- Besøkende
-
10 år 10 måneder dager siden #3403
av Henning Dahlgren
Besvart av Henning Dahlgren i emne Restaurering av 1953 TD
Hei, nå er det lenge siden vi har sett noe fra deg på restaureringsprosjektet. Det var så inntresant å følge med på prosjektet ditt. Håper det går bra.
Selv har jeg en bil stående pga luftfilter problemer. Men jeg har konstatert at de pustehullene i forgasserene må være frie. For uten filterne på skrudd, får jeg justert forg. riktig.
Ok, lykke til videre med TD`n og jeg håper å få se mer på nettet.
Mvh. Henning
Selv har jeg en bil stående pga luftfilter problemer. Men jeg har konstatert at de pustehullene i forgasserene må være frie. For uten filterne på skrudd, får jeg justert forg. riktig.
Ok, lykke til videre med TD`n og jeg håper å få se mer på nettet.
Mvh. Henning
- Jørgen Topp
- Emneforfatter
- Besøkende
-
10 år 10 måneder dager siden #3428
av Jørgen Topp
Hei Henning,
Joda, det har stått litt i stampe for meg. Har endelig fått motoren fikset. Men den er i deler. Mange deler! Kommer med litt detaljer snart. Har akkurat returnert fra Risør og trebåtfestival. En helt suveren ferie med sol, gammalt treverk , bryggepils, mat og veldig hyggelige folk. Båttur i skjærgården, krabbefiske med barnebarn og ekte rangling til sent på natt. Som vi sier på Gjøvik, væla kan væra ganske go'.
Håper det blir MGtur i år og kanskje en lang en, vi får se.
God turen ønskes alle!
Joda, det har stått litt i stampe for meg. Har endelig fått motoren fikset. Men den er i deler. Mange deler! Kommer med litt detaljer snart. Har akkurat returnert fra Risør og trebåtfestival. En helt suveren ferie med sol, gammalt treverk , bryggepils, mat og veldig hyggelige folk. Båttur i skjærgården, krabbefiske med barnebarn og ekte rangling til sent på natt. Som vi sier på Gjøvik, væla kan væra ganske go'.

Håper det blir MGtur i år og kanskje en lang en, vi får se.
God turen ønskes alle!
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.268 sekunder