Restaurering av 1953 TD

• Jan Emil Kristoffersen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 4 måneder dager siden - 11 år 4 måneder dager siden #2679 av Jan Emil Kristoffersen
Besvart av Jan Emil Kristoffersen i emne Restaurering av 1953 TD
Spennende med full nedplukk! Jeg har en 54 TF, hvor mye er likt, men jeg har dashbord i blikk. Mitt syn er at en TD løftes betydelig av et burr walnut dashbord, selv om MG forlot denne kledningen underveus i TC produksjonen. Det er viktig å like bilen sin, og smakfulle modifikasjoner som gjør bilen vakrere, sprekere eller sikrere er jeg tilhenger av. Vi snakker ikke akkurat Jaguar SS100, så litt juks må være lov. Lykke til med stor jobb!
Her er mitt dashbord, by night med LED pærer i dashbordbelysningen. Feil, men fint å se instrumentene også i mørke.

Vedlegget ble ikke funnet

Last edit: 11 år 4 måneder dager siden by Truls Sundt.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Gisle Gunset
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 4 måneder dager siden #2727 av Gisle Gunset
Besvart av Gisle Gunset i emne Restaurering av 1953 TD
Har selv et ønske om å skaffe meg en TD har du muligheter til å legge ut noen bilder under veis, så hadde det vært morsomt å følge deg videre i prosessen. Lykke til med TDen PS: Hvor kjøpte du din TD?

Gisle

• Jan Emil Kristoffersen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 4 måneder dager siden #2730 av Jan Emil Kristoffersen
Når du gjør en så stor ( og dyr) jobb på din TD håper jeg du samtidig benytter sjansen til å sette inn en fem trinns gearkasse. Gjorde det på TFen min, og det er ingen vei tilbake til den gamle gruskverna!

• Jørgen Topp
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 4 måneder dager siden #2735 av Jørgen Topp
Besvart av Jørgen Topp i emne Restaurering av 1953 TD
Hei og takk for interesse.
Jeg kjøpte den av en meget hyggelig fyr fra Sandvika for et snaut år siden.
En morsom bil å kjøre og folk vinker og smiler når du kommer kjørende. God plass til lange ben og varme fra gear og motor gjør det helt fint å kjøre utenom varme sommerdager.
Absolutt å anbefale. Tror du vil tjene på å gjøre deg godt kjent med bilen da det er alltid noe å fikse på. Og gleden er større når en selv kan litt om mangt.

Lykke til!

• Jørgen Topp
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 4 måneder dager siden #2736 av Jørgen Topp
Besvart av Jørgen Topp i emne Restaurering av 1953 TD
Hei Jan Emil,

Takker for tips. Kommer til å vurdere dette. Kan du si litt mer om dine erfaringer, type pris, effekt, slitasje, vettasøren, osv?
Har faktisk ikke tenkt på dette inntil nå...

Vennlige hilsner

Jørgen

• Jan Emil Kristoffersen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 4 måneder dager siden #2737 av Jan Emil Kristoffersen
Hi gear engineering i England lager modifiseringskitet, de har fine nettsider som du finner lett. Ca 1200 pund for kitet tror jeg, da følger alt med inkl. ny clutch, og så må du ha en Sierra gearkasse. Jeg kjlpte en totalt overhalt gearkasse fra Hi gear, kostet ca 6000 tusen for den.

Jobben er enkel når bilen er plukket ned, og du kan fort få kostnader på 10-15000 på originalkassen hvis den trenger for eks. ny kubbe, første gear etc som mange av dem gjør. Sierra kassen har også mye mindre krafttap i overføringen så du får en mye sprekere bil, samtidig som du ikke dreper motoren. Med standard gearkassen er komforthastighet 70 km/t, mer enn det såblir du stresset av en motor som stresser på høyt turtall. Sierra kassa gir deg 20% overdrive på 5. gear. Vi har kjørt lange og mange turer etter at fem-trinnskassen kom inn, det er rett og slett en annen verden! Kort sagt - løp og kjøp, dette er det beste du gjør for TDen din, ved siden av elektronisk tenning.

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.284 sekunder
Forumløsning av: Kunena