Historien om min MGF
- Thomas Lønberg
- Emneforfatter
- Besøkende
-
9 år 10 måneder dager siden #4450
av Thomas Lønberg
Eksosanlegget kjøpte jeg på eBay direkte av Toyosports.
Det er ikke det mest vulgære eksosanlegget, med det både låter og ser bra ut.
Besvart av Thomas Lønberg i emne Historien om min MGF
Halvor Asland skrev: Thomas
Hvor kjøpte du eksosanlegget?
halvor
Eksosanlegget kjøpte jeg på eBay direkte av Toyosports.
Det er ikke det mest vulgære eksosanlegget, med det både låter og ser bra ut.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Thomas Lønberg
- Emneforfatter
- Besøkende
-
9 år 10 måneder dager siden - 9 år 10 måneder dager siden #4451
av Thomas Lønberg
Det viste seg at håndbrekkmekanismen på kalipperen bare trengtes å smøres opp og behandles litt. Så nå fungerer den igjen, og bilen er godkjent for to nye år.
Last edit: 9 år 10 måneder dager siden by Thomas Lønberg.
- Thomas Lønberg
- Emneforfatter
- Besøkende
-
9 år 8 måneder dager siden #4526
av Thomas Lønberg
Jeg har lekt litt med
Arduino
i det siste og ser mange bruksområder for denne i en bil.
Kanskje dette hadde vært et alternativ til blinklysene?
Kanskje dette hadde vært et alternativ til blinklysene?
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
9 år 8 måneder dager siden #4527
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Historien om min MGF
Intet nytt under solen!
Min 51 år gamle Ford Thunderbird fra 1964 har nettopp "Sequential turn lights" som tenner 3-4 segmenter i baklampene etter tur. Ikke så elegant og energibesparende som LED og microcomputer, men et enkelt system med "vanlige" lyspærer og mekanisk relè som "selv far" kan fikse om noe går galt. Vi får si som de sa på 1930 tallet etter at man i løpet av noen tiår hadde fått biler, fly, telefon og radio etc. "NÅ ER ALT OPPFUNNET OG MAN KAN IKKE FORVENTE YTTERLIGERE OPPFINNELSER". Tror han som sa dette har angret mange ganger på en slik uttalelse når vi ser hva som har skjedd siden.

- Thomas Lønberg
- Emneforfatter
- Besøkende
-
9 år 8 måneder dager siden #4528
av Thomas Lønberg
Det har du helt rett i Kjell, intet er nytt under solen! 
Jeg har sett denne type blinklys på 2015 Audi A6, men som du sier var altså Ford 51 år forut Audi med denne innovasjonen.
Det finnes mange eksempler på innovative pionérer i bilbransjen. Mye vi tar for gitt på moderne biler i dag har eksistert i mange tiår allerede, som f.eks. adaptive kjørelys som fantes på Citroën DS allerede i 1967.
Dette var heller ikke en elegant løsning etter dagens standarder, men idéen var god.
Og vi må ikke glemme MGF-ens elektroniske servostyring. MGF var den første masseproduserte bilen med dette montert (nest etter Honda NSX, men denne kan ikke kalles masseprodusert) og bilfabrikker strever i dag med å få dette på plass i bilene sine for å forhindre reimdrift av servopumpen. Dette gir fordeler som mindre drivstofforbruk og mindre utslipp av farlige klimagasser.

Jeg har sett denne type blinklys på 2015 Audi A6, men som du sier var altså Ford 51 år forut Audi med denne innovasjonen.
Det finnes mange eksempler på innovative pionérer i bilbransjen. Mye vi tar for gitt på moderne biler i dag har eksistert i mange tiår allerede, som f.eks. adaptive kjørelys som fantes på Citroën DS allerede i 1967.
Dette var heller ikke en elegant løsning etter dagens standarder, men idéen var god.
Og vi må ikke glemme MGF-ens elektroniske servostyring. MGF var den første masseproduserte bilen med dette montert (nest etter Honda NSX, men denne kan ikke kalles masseprodusert) og bilfabrikker strever i dag med å få dette på plass i bilene sine for å forhindre reimdrift av servopumpen. Dette gir fordeler som mindre drivstofforbruk og mindre utslipp av farlige klimagasser.
- Thomas Lønberg
- Emneforfatter
- Besøkende
-
9 år 7 måneder dager siden - 9 år 7 måneder dager siden #4539
av Thomas Lønberg
Jeg har de siste dagene hatt besøk av en meget flott MK2 Stepspeed som er i så god stand at den er tilnærmet som ny.
Dessverre var girkassen kranglete og gikk i nødmodus.
Bilens eiere, som forøvrig er nye i MG-miljøet, er nå lykkelige for at feilen er rettet og bilen går som en drøm igjen.
Forhåpentligvis kan dere se denne på sammenkomster neste sommer.
Dessverre var girkassen kranglete og gikk i nødmodus.
Bilens eiere, som forøvrig er nye i MG-miljøet, er nå lykkelige for at feilen er rettet og bilen går som en drøm igjen.
Forhåpentligvis kan dere se denne på sammenkomster neste sommer.

Last edit: 9 år 7 måneder dager siden by Thomas Lønberg.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.221 sekunder