Historien om min MGF
- Thomas Lønberg
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 4 måneder dager siden #2637
av Thomas Lønberg
Besvart av Thomas Lønberg i emne Historien om min MGF
Det er et fornuftig valg av deg Per Erik.
Siden ingen veiledning følger med kan det være vanskelig å skille hvilke foringer som skal hvor, med mindre du har gjort en lignende jobb tidligere.
Foringene er merket med et nummer som forklarer bruksområdet:
MGF9101 FRONT W/BONE FRONT BUSH
MGF9102 FRONT W/BONE REAR BUSH
MGF9103 FRONT ANTI ROLL BAR 19MM
MGF9104 REAR OUTER TCA/TIE BAR BUSH
MGF9105 REAR INNER TRACK CONTROL ARM
MGF9106 REAR OUTER HUB MOUNTING
MGF9107 REAR TIE BAR TO CHASSIS BUSH
MGF9108 REAR ANTI ROLL BAR BUSH 18MM
MGF9109 LINK BUSH
Her er en oversikt fra Powerflex:
Lykke til!
Siden ingen veiledning følger med kan det være vanskelig å skille hvilke foringer som skal hvor, med mindre du har gjort en lignende jobb tidligere.
Foringene er merket med et nummer som forklarer bruksområdet:
MGF9101 FRONT W/BONE FRONT BUSH
MGF9102 FRONT W/BONE REAR BUSH
MGF9103 FRONT ANTI ROLL BAR 19MM
MGF9104 REAR OUTER TCA/TIE BAR BUSH
MGF9105 REAR INNER TRACK CONTROL ARM
MGF9106 REAR OUTER HUB MOUNTING
MGF9107 REAR TIE BAR TO CHASSIS BUSH
MGF9108 REAR ANTI ROLL BAR BUSH 18MM
MGF9109 LINK BUSH
Her er en oversikt fra Powerflex:
Lykke til!

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Thomas Lønberg
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 3 måneder dager siden #2833
av Thomas Lønberg
Besvart av Thomas Lønberg i emne Historien om min MGF
Jeg vekte bilen fra vinterdvale og tok den første turen i dag - toppløs!
Alt virker som det skal.
Alt virker som det skal.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Per Erik Trulsen
- Besøkende
-
11 år 3 måneder dager siden #2837
av Per Erik Trulsen
Besvart av Per Erik Trulsen i emne Historien om min MGF
Heisan .
Takk dette var fint å ta med seg .Har også hvert ute en tur lit eksoslekasje på flexirør har sveiset det nå så det holder til EU kontroll .
Blir nok et 4 til et anleg siden men det koster flesk :woohoo:
Per Erik
Takk dette var fint å ta med seg .Har også hvert ute en tur lit eksoslekasje på flexirør har sveiset det nå så det holder til EU kontroll .
Blir nok et 4 til et anleg siden men det koster flesk :woohoo:
Per Erik
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Thomas Lønberg
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 3 måneder dager siden #2838
av Thomas Lønberg
Besvart av Thomas Lønberg i emne Historien om min MGF
Det er godt å høre flere har vært ute og luftet bilen litt. 
Jeg hadde planer for å ta den til jobb i dag, men 2cm nysnø på bakken i dag tidlig hindret dette.
Hvilket eksosanlegg kikker du på? Hva er prisen?
Jeg har fortsatt det orginale eksosanlegget fra '98 på bilen min, med unntak av katalysatoren.
Jeg forventer ikke at det holder ytterligere 16 år, så jeg bør kikke litt rundt etter alternativer.

Jeg hadde planer for å ta den til jobb i dag, men 2cm nysnø på bakken i dag tidlig hindret dette.
Hvilket eksosanlegg kikker du på? Hva er prisen?
Jeg har fortsatt det orginale eksosanlegget fra '98 på bilen min, med unntak av katalysatoren.
Jeg forventer ikke at det holder ytterligere 16 år, så jeg bør kikke litt rundt etter alternativer.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Per Erik Trulsen
- Besøkende
-
11 år 3 måneder dager siden #2841
av Per Erik Trulsen
Besvart av Per Erik Trulsen i emne Historien om min MGF
Hei igjen
Har skiftet potte og katalysator .
Syrefast sportspotte 249 £ og sportskatalysator 249£ hadde lyst på MGF Performance manifold in stainless steel £499.50 men jeg tror ikke efekten er så mye høyere en det gamle lit er det nok .men det er andre ting som er høyere prioritert.
Har også set på en kjek lite sak til div rep spesielt til å ta ut motor og ramme bak . dette er jo å få tak i her i Norge .Greit å få noe lokalt
www.gasolin.no/index.php?main_page=produ...099&products_id=1203
Har skiftet potte og katalysator .
Syrefast sportspotte 249 £ og sportskatalysator 249£ hadde lyst på MGF Performance manifold in stainless steel £499.50 men jeg tror ikke efekten er så mye høyere en det gamle lit er det nok .men det er andre ting som er høyere prioritert.
Har også set på en kjek lite sak til div rep spesielt til å ta ut motor og ramme bak . dette er jo å få tak i her i Norge .Greit å få noe lokalt

www.gasolin.no/index.php?main_page=produ...099&products_id=1203
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Thomas Lønberg
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 3 måneder dager siden - 11 år 3 måneder dager siden #2843
av Thomas Lønberg
Besvart av Thomas Lønberg i emne Historien om min MGF
Det er priser jeg har sett for meg et eksosanlegg vil komme på.
Den miniløfteren ser genial ut!
Jeg jobber med å bygge garasje om dagen og har sett på sakseløftere, også fra Gasolin, til 15900,- men vil vurdere denne i stedet.
Det ser ut til at miniløfteren kan løfte høyt nok til å enkelt trille ut rammen uten å demontere røret til peilepinnen etc.
Jeg skal også skjemme meg bort med luftverktøy og utstyr for pulverlakkering, og begge rammene skal restaureres så snart fasilitetene er i orden.
Det er dog mye arbeid som gjenstår før jeg kan begynne med restaureringen:
Den miniløfteren ser genial ut!
Jeg jobber med å bygge garasje om dagen og har sett på sakseløftere, også fra Gasolin, til 15900,- men vil vurdere denne i stedet.
Det ser ut til at miniløfteren kan løfte høyt nok til å enkelt trille ut rammen uten å demontere røret til peilepinnen etc.
Jeg skal også skjemme meg bort med luftverktøy og utstyr for pulverlakkering, og begge rammene skal restaureres så snart fasilitetene er i orden.
Det er dog mye arbeid som gjenstår før jeg kan begynne med restaureringen:
Last edit: 11 år 3 måneder dager siden by Thomas Lønberg.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.267 sekunder