Historien om min MGF

• Thomas Lønberg
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 9 måneder dager siden - 11 år 9 måneder dager siden #1711 av Thomas Lønberg
Besvart av Thomas Lønberg i emne Historien om min MGF
Det har gått en stund siden forrige oppdatering nå.

Bilen har blitt flittig brukt på varme sommerkvelder men det har ikke blitt like mye tid til fine kjøreturer i år som i fjor.

Turen til Ål og landstreffet for F/TF var årets høydepunkt.
Dere som var der kunne se skaden jeg fikk på høyre bakskjerm etter et bygningsstillas raste over bilen min. Dette er fortsatt en pågående sak for forsikringsselskapet og jeg håper å få den reparert snart.

Tidligere i sommer fikk jeg en strålende bursdagsgave av noen gode venner i detailers-miljøet; en full spa pakke til bilen med rens, polering, impregnering og hele sulamitten. Dette var en 15 timers jobb! Dette trengte den virkelig. B)

Etter landstreffet leverte jeg bilen til EU kontroll og fikk plutselig noe å henge fingrene i igjen.
Endeleddene foran må byttes (noe jeg hadde tenkt til uansett), avgassen er altfor høy, bremseskivene bak er rustne og bremserørene må byttes.

Avgassproblemet kan skyldes at bilen ble testet mens den var kald. Jeg har uansett bestilt ny katalysator og lambdasonde og håper dette vil løse problemet.

Bremseskivene hadde mer enn 25% rust på baksiden, noe jeg synes høres merkelig ut siden bilen har vært i flittig bruk.
Nye skiver ble imidlertid hentet hos MG Service i går.

Og bremserørene har jeg hørt er et slit å få byttet.
Har noen her erfaringer med det?
Last edit: 11 år 9 måneder dager siden by Thomas Lønberg.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Thomas Lønberg
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 9 måneder dager siden - 11 år 9 måneder dager siden #1726 av Thomas Lønberg
Solen skinte fra sin beste side i helgen, men det er ingen vits å ligge på latsiden av den grunn! :lol:

I helgen har jeg rukket å bytte endeleddene foran, både de nedre...

...og de øvre.

Bremseskivene bak har blitt byttet med nye blanke og fine, en jobb som tok 20 min tilsammen for begge sidene. :)

Gitteret i grillene er lakkert så de er svarte og fine igjen, og lyktene har blitt lakkert til "Trophy-style".

Jeg brukte plasti-dip (gummilakk) som er helt genialt å jobbe med.
Dessuten kan jeg bare rive den av om jeg går lei. :)
Last edit: 11 år 9 måneder dager siden by Thomas Lønberg.

• Thomas Lønberg
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 6 måneder dager siden #2181 av Thomas Lønberg
Siden forrige innlegg har jeg byttet frontlyktene til nye Trophy-lykter siden de gamle stadig vekk løsnet fra reflektoren, satt på ny katalysator...

...og fått bilen EU godkjent.
Bremserørene løste jeg ved å pusse av bittelitt overflaterust og legge på Techtyl.

Nå er bilen parkert for vinteren. Takk for et godt MG år. :)

• Per Erik Trulsen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 4 måneder dager siden #2544 av Per Erik Trulsen
Besvart av Per Erik Trulsen i emne Historien om min MGF
Heisan
Har tengt å bytte foringer på min MGF ser det er en del prisforskjell og farger er det også kvalitetsforskjell.
Flo -Flex på ebay £99.50. Hos MGOC er det POWERFLEX £257.7.

Per Erik :whistle:

• Thomas Lønberg
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 4 måneder dager siden - 11 år 4 måneder dager siden #2597 av Thomas Lønberg
Powerflex er et velkjent merke med godt renome, og det vises også på prisen.
Flo-Flex er et nytt merke som forsøker å komme inn på markedet og tilbyr fult sett til omtrent halve prisen uten at kvaliteten er kraftig svekket, i følge tilbakemeldinger som er gitt.
Har du informasjon om at kvaliteten på Flo-Flex er dårlig?

Jeg bemerket at Flo-Flex har spart mye på emballasje, innpakking og instruksjoner.
De ankom i en kjedelig pappeske hvor foringene var samlet i billige zip-lock poser og ingen smørefett, instruksjoner eller veiledninger var lagt ved.

Powerflex er mye flinkere på dette området, men etter min mening forsvarer ikke dette den høye prisen.
Last edit: 11 år 4 måneder dager siden by Thomas Lønberg.

• Per Erik Trulsen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 4 måneder dager siden #2635 av Per Erik Trulsen
Besvart av Per Erik Trulsen i emne Historien om min MGF
Heisan
Har ikke hørt noe galt om noen så da blir det nok FLO FLEX på meg
mange takk

Per Erik :cheer:

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.281 sekunder
Forumløsning av: Kunena