Historien om min MGF
- Thomas Lønberg
- Emneforfatter
- Besøkende
-
12 år 2 måneder dager siden #657
av Thomas Lønberg
Besvart av Thomas Lønberg i emne Sv: Historien om min MGF
Nå har demperne kommet, og bilen ble skrudd sammen igjen på fredag.
Her er venstre side ferdig overhalt:
Og her er bilen endelig jekket ned på bakken, for første gang på mange dager.
Det ble også tid for en prøvetur, og bilen er mye fastere og livlig nå enn det den var.
Den er rett og slett morsom i svingene! :cheer:
Jeg vet ikke om det er fôringene eller demperne som skal ha mest ære for den store forbedringen, men jeg tror bilen hadde godt av å fornye begge deler uansett.
Forstillingen gjenstår, men det får bli ved senere anledning.
Her er venstre side ferdig overhalt:
Og her er bilen endelig jekket ned på bakken, for første gang på mange dager.

Det ble også tid for en prøvetur, og bilen er mye fastere og livlig nå enn det den var.
Den er rett og slett morsom i svingene! :cheer:
Jeg vet ikke om det er fôringene eller demperne som skal ha mest ære for den store forbedringen, men jeg tror bilen hadde godt av å fornye begge deler uansett.
Forstillingen gjenstår, men det får bli ved senere anledning.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Steinar Braaten
- Besøkende
-
12 år 2 måneder dager siden - 12 år 2 måneder dager siden #660
av Steinar Braaten
Besvart av Steinar Braaten i emne Sv: Historien om min MGF
Supert Thomas!
Takker for flotte bilder og omtaler du lar oss ta del i! De er til inspirasjon og øker entusiasmen for MGF/TF!
Takker for flotte bilder og omtaler du lar oss ta del i! De er til inspirasjon og øker entusiasmen for MGF/TF!


Last edit: 12 år 2 måneder dager siden by Steinar Braaten.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Thomas Lønberg
- Emneforfatter
- Besøkende
-
12 år 2 måneder dager siden - 12 år 2 måneder dager siden #713
av Thomas Lønberg
Besvart av Thomas Lønberg i emne Sv: Historien om min MGF
Jeg tok nylig den årlige servicen med å bytte plugger, olje, oljefilter, ekspansjonstank lokk, fordelerlokk, bensinfilter og så videre og la merke til en viktig detalj; ventiltikkingen er borte!
I fjor kjørte jeg med Castrol GTX 10-40 olje, og nå har jeg skiftet til Castrol Magnatec 5-40.
Castrols egen smøretabell anbefaler Magnatec.
"Kina-bygde" MG TF ble også levert med denne oljen fra fabrikk, så det er nok å anbefale å bruke denne.
I fjor kjørte jeg med Castrol GTX 10-40 olje, og nå har jeg skiftet til Castrol Magnatec 5-40.
Castrols egen smøretabell anbefaler Magnatec.
"Kina-bygde" MG TF ble også levert med denne oljen fra fabrikk, så det er nok å anbefale å bruke denne.

Last edit: 12 år 2 måneder dager siden by Thomas Lønberg.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Thomas Lønberg
- Emneforfatter
- Besøkende
-
12 år 1 måned dager siden - 12 år 1 måned dager siden #854
av Thomas Lønberg
Besvart av Thomas Lønberg i emne Sv: Historien om min MGF
I dag monterte jeg nivåalarm for kjølevæske fra Browns & Gammons og gjorde en liten vri.
MGF for Japan hadde minst to flere varsellamper enn EU/UK-modellene.
Dette var varsel for setebelte og varsel for varm katalysator(!)
Varsellampen for katalysatoren er plassert nederst til venstre, og er altså ikke i bruk på våre MGF-er.
Jeg tok ut instrumentpanelet for å se hva som skjuler seg bak denne varsellampen.
Og der var det ingenting!
Ingen krets på kretskortet eller pæreholder.
Siden symbolet for varm katalysator kan minne om noe som går varmt, festet jeg LED fra nivåalarmen i dette hullet.
Og vips, en nivåalarm-lampe hvor den burde være fremfor i et blinddeksel for en bryter i midtkonsollen.
Her er det enklere å legge merke til den uten å ta øynene fra veien.
MGF for Japan hadde minst to flere varsellamper enn EU/UK-modellene.
Dette var varsel for setebelte og varsel for varm katalysator(!)
Varsellampen for katalysatoren er plassert nederst til venstre, og er altså ikke i bruk på våre MGF-er.
Jeg tok ut instrumentpanelet for å se hva som skjuler seg bak denne varsellampen.
Og der var det ingenting!
Ingen krets på kretskortet eller pæreholder.
Siden symbolet for varm katalysator kan minne om noe som går varmt, festet jeg LED fra nivåalarmen i dette hullet.
Og vips, en nivåalarm-lampe hvor den burde være fremfor i et blinddeksel for en bryter i midtkonsollen.
Her er det enklere å legge merke til den uten å ta øynene fra veien.

Last edit: 12 år 1 måned dager siden by Thomas Lønberg.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Steinar Braaten
- Besøkende
-
12 år 1 måned dager siden #855
av Steinar Braaten
Besvart av Steinar Braaten i emne Sv: Historien om min MGF
Veldig bra Thomas!
Slike innlegg er til stor nytte for oss! Fortsett, fortsett, fortsett
Slike innlegg er til stor nytte for oss! Fortsett, fortsett, fortsett


Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Joar Westrum
- Besøkende
-
12 år 1 måned dager siden #866
av Joar Westrum
Besvart av Joar Westrum i emne Sv: Historien om min MGF
Godt jobbet...!! Slike trenger vi flere av:)
J
J
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
Moderator: AdminPS, Steinar Braaten, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.274 sekunder