Dette var den lengste turen i senterets historie. Hele 6 dager. Ideen til turen kom fra Per, som sammen med sin kone hadde vært på Danmarkstur i fjor og vært innom et fasinerende og annerledes bilmuseum: Marielyst SportCars Automobil-Museum. Hans entusiasme smittet over på flere. Tilslutt hadde 8 personer i 5 biler ryddet plass i sine kalendere for en 6 dagers tur: Tursjef Bjørg og Knut (MGF), Per (MGF), Petter (MGA), Liv og Jens (MGB) og Åse og Bernt (MGBGT).
Fra 1957 til 1971 brukte man et tosifret tall for å merke motorstørrelse, og en bilmerkebokstav for hvor motoren hørte hjemme. Stort sett var de to tallene de første sifrene i motor kubikk. Her omhandles bare originalmonterte motorer. Byttemotorer har andre nummer.
Under arbeidet med bilmatrikkelen finner jeg stadig biler med mangelfulle eller feilaktige understells-nummer hos biltilsynet. Dette kan ha flere årsaker som jeg ikke vil komme inn på her. Det kan være viktig at bileiere kan noe om hva bokstaver og tall betyr i understells-nummeret.
Av innholdet nevner vi:
MG-entusiasten, Norwegian Sports Car Rally 2013, Sentersider, He had also a dream, Norsk MG Treff i Hardanger, MGF/TF registeret, Tekniske råd og nyttige tips, Midt-Norge senter på Danmarkstur, MG T-serien, Nye medlemmer, Ny i klubben, Ladies Corner, Klubbeffekter/regalia, Vårmønstringen på Øvrevoll, MG-verksteder?, Høstmarked Ekeberg, Motorbehandling, NSCR 2014, Britisk OL-medaljør støtter Macmillan MG Midget!
MGA dagen var et populært arrangement startet av John Barrett for mange år siden, etter inspirasjon fra England. MGA dagen ble arrangert i begynnelsen av august og holdt til på Hov i Land, hjemme hos John og Ingrid, men siden antall deltagere vokste så ble det flyttet ned til et nærliggende hotell.
Jason Plato tok sin andre seier i the Dunlop MSA British Touring Car Championship. Dette er bra pr for MG og Siac motor. Se http://www.tripleeight.co.uk/news.