Lørdag 21 september var det igjen høstmarked på Ekeberg Camping i Oslo.
Tradisjonen tro var "stigebilen" på plass og Bjørn G Johannesen fra Norsk Veteranvogn Klubb ønsket velkommen og kunne fortelle at Ekebergmarkedet var avholdt 35 ganger. Det er det man kan kalle tradisjon.
Og det er også tradisjon i at Follo Senter står for Norsk MG Klubbs stand på markedet.
Eiere av MGF/TF og andre interesserte inviteres til "dugnad" i garasjen hos Raymond.
Adressen er: Sørlia 20, 5223 Nesttun
Lørdag den 28.09.2013 kl 10:00 – 15:00.
Thames Bridges&Tunnels Run 2013
Lørdag 7. September deltok jeg på Thames Bridges&Tunnels Run.
Dette er et run som går gjennom London på kveldstid der man kjører gjennom det sentrale av byen og opplever de mest kjente severdigheter fra bilen. Dette run`et ble kjørt første gang i 2011 og er et ”charity run” for Mc Millam Cancer support. En organisasjon som MG Car Club sentralt støtter.
I år måtte vi bare på Goodwood Revival. Etter å ha vært der uten bil i 2011 så har lysten til å ankomme veteranparkeringen med egen MGB vært høyt oppe på ønskelisten.
Det er nemlig ikke hverdagskost at en besøker Goodwood Revival. Og så absolutt ikke med egen bil.
Mens alle himmelens sluser åpnet seg mandag ettermiddag, begynte de lokale medlemmene i Bergen Senter å samle seg på Teknisk Museum på Møhlenpris. De fleste hadde klokelig latt MG-en bli igjen hjemme i garasjen -
været var verken for åpne sportsbiler eller for tandre gamle smykker. Kun senterleder Torbjørn Strandborg stilte med MG - vi forsto senere at han hadde forlatt garasjens trygge favn før været slo om og gjorde bygatene til små elveløp.
En liten gruppe ildsjeler fra Bergen senter møtte opp på Bergen Tekniske Museum mandag 9 september klokken 1800. På tross av optimistisk langtidsvarsel opprant dagen med gråvær og regnbyger. 7 biler og tilhørende eiere syntes likevel en mandagstur i godbilen var den rette måten å tilbringe mandag ettermiddag og kveld.
C-serie motoren blir av enkelte beskrevet som en B-serie med to ekstra sylindere føyet til. Dette er i stor grad feilaktig. I motsetning til A- og B-serie motorene, som begge var designet hos Austin ved Longbridge, er C-serien designet og utviklet hos Morris i Coventry.
Om dette, og mere, finner du i en ny artikkel i teknisk bibliotek her på nettsidene.