Home

- Skrevet av: Bård Nielsen
- Kategori: Nyheter
John Erik «Jonnik» Skjefstad gikk bort 12. januar, etter en tids sykdom. Han var en av initiativtakerne til Norsk MG Register i 1970, og dermed også Norsk MG Klubb, der han var æresmedlem.
Jonnik vokste opp på Grefsen, og flyttet aldri fra den bydelen. Hele yrkeslivet var han knyttet til Oslo Sporveier, fra begynnelsen av i Prosjekteringskontoret for By- og Forstadsbaner, de som etablerte og bygget ut Oslos T-banenett. Hans hjerte lå imidlertid ikke hos trikken, men hos sportsbiler og bilsport. Det var slik vi ble kjent, og slik vi kjente ham.
- Skrevet av: AdminMRA
- Kategori: Nyheter
Websiden sluttet å fungere i går grunnet en programvareroppdatering fra vår leverandør. Vi holder på å bygge opp websiden på nytt men det vill ta litt tid før alle funksjoner er på plass.
- Skrevet av: Reidar J Mykletun
- Kategori: Rogaland (N)
Hele 22 av våre medlemmer og co-drivere stilte til kveldsmøte med julegrøt i klubblokalet i Lunden 6. Wenche Vølstad hadde laget to store gryter med perfekt risgrøt, Helga skaffet eplekaker, og klubben hadde kjøpt inn pepperkaker og clementinere. Klubbleder Erling takket alle for gode opplevelser fra turer og arrangement i 2022. Som vanlig holdt vi en liten utlodning med diverse gevinster, den gjeveste var en fin kransekake som Ole Petter vant. Måltidet startet med MG-ens vise, og ble avsluttet med to av Alf Prøysens juleviser. God jul hilses til der alle fra NMGK Rogaland! Vi ser frem til trivelige arrangement i 2023.

- Skrevet av: Mark Ratcliff
- Kategori: Nyheter
BROSJYREN "NORSK MG RALLY 2023" manglet i utsendingen med MG Magasinet. Kommer i egen postsending i løpet av få dager. Trykkeriet beklager.
Her er PDF av den aktuelle brosjyren for alle som ikke klarer å vente til papirutgaaven er i posten. Bli med på klubbens hovedarrangement Norsk MG Rally i 2023 - et rally for klubbens medlemmer!

- Skrevet av: Reidar J Mykletun
- Kategori: Rogaland (N)
Jeg har brukt noe tid på å finne en god løsning for å erstatte for det Kinaproduserte grafitt utløserlageret som nå blir levert til MG. Etter at Arvid sitt grafittlager sa takk for seg etter ca. 20 000 km, begynte vi å eksperimentere med et hydraulisk utløser lager som blir brukt i de fleste moderne biler i dag. Både Arvid og jeg har en T9 (sierra) gearkasse i våre MGB`er og etter mye leting og forsking på området kom jeg over en forhandler i England ( RWD Motorsport) som solgte et kit