- Mottatte takk 0
MGB Elsystem
- Truls Sundt
- Avlogget
- Banned
-
Less
Mer
11 år 7 måneder dager siden - 11 år 7 måneder dager siden #2123
av Truls Sundt
Besvart av Truls Sundt i emne MGB Elsystem
Horn, varmevifte og vinduspusser er sikret. Horn sågar med en egen sikkring. Lodde og isolert med krympe strømpe er bra bortset fra dersom du skall demoltere lykter osv. skaper det problemer. Husk eventuelt sikkring på hvite kretser bortsett fra tenningsanlegg. Det er kjedelig å få motorstans pga. dårlig kontakt. På de fleste biler er ikke tenningsannlegget sikkret. Min erfaring er at de fleste problemer med dårlig kontakt skriver seg fra sikkringsboksen.
Last edit: 11 år 7 måneder dager siden by Truls Sundt.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Knut H. Ødegaard
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 7 måneder dager siden - 11 år 7 måneder dager siden #2124
av Knut H. Ødegaard
Besvart av Knut H. Ødegaard i emne MGB Elsystem
Jeg skylder kanskje å si at jeg i 1976 fikk min utdannelse som elektronikk ingeniør, og har mange års fartstid i yrket, så jeg skjønner nok litt av både ohms lov og andre ting selv om jeg ikke har hatt MG før. Og siden jeg ikke har tenkt å demontere bilen hver 14 dag, bruker jeg avbiter dersom jeg skal ha ut f.eks en lykt og lodder inn ny ledning. Tar ikke lange tiden. Så den delen skal nok gå bra. Joda, det er sikringer der. Hele to stykk glass-sikrkinger. Og sjarmerende reserve sikringer under lokket. Ikke rart folk har problemer. Men duverden så sjarmerende, ikke rart man blir glad i disse bilene.
Gøy å ha noe å drive med også, som ikke er like perfekt som dagens modeller. Disse bilene trenger oss mer enn vi trenger dem....

Last edit: 11 år 7 måneder dager siden by Knut H. Ødegaard.
- Knut H. Ødegaard
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 7 måneder dager siden #2129
av Knut H. Ødegaard
En ting (med fare for å gape over for mange jobber på en gang...)... Jeg tenker meg halogen konvertering også. Finnes det egne lykter tilpasset MG'n eller bruker man noe fra en annen bil (Volvo...?) På min sitter det sealed beam lykter som er nye, men de lyser ikke så veldig bra. Mulig de blir akseptable med relèer men.....?
- Truls Sundt
- Avlogget
- Banned
-
Less
Mer
- Mottatte takk 0
11 år 7 måneder dager siden #2130
av Truls Sundt
Besvart av Truls Sundt i emne MGB Elsystem
Alle biler produsert i GB, USA og Japan brukte samme standard på innfestning på 7" og 5 3/4" runde lykter. Det har vært mange produsenter av disse. Fasongen og slipningen på selve glasset var forskjellig. Bosch og Hella leverte også lykteinnsatser men de hadde et mindre buet glass enn Lucas. Pass bare på at du får lykter som er e-merket. Du får disse innsatsene med og uten parklys.
- Knut H. Ødegaard
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 7 måneder dager siden #2140
av Knut H. Ødegaard
Takk for tips igjen Truls! Jeg satser på 2 steg: Først få det elektriske i orden, så eventuelt halogen hvis det er nødvendig etter at jeg har fått strømmen frem til der den skal være. Kan jo til og med putte pirat-Xenon i halogeninnsatser :lol: det hadde sett skikkelig feil ut på MG'n det.... :sick:
Her er dagens sikringsboks...:
Huttetu, her lukter det problemer. Omtrent alle flatstikkene kan trekkes ut uten noe motstand. Nei, her må det noen forandringer til...
Her er dagens sikringsboks...:
Vedlegget ble ikke funnet
Huttetu, her lukter det problemer. Omtrent alle flatstikkene kan trekkes ut uten noe motstand. Nei, her må det noen forandringer til...
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
11 år 7 måneder dager siden #2141
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne MGB Elsystem
Hvorfor ikke starte med å bytte sikringsboksen? Disse er utsatt for korrosjon i nagleforbindelsene og har ofte store overgangsmotstander. Også ofte skyld i periodiske feil som kommer og går og følgelig er vanskelige å finne. Veldig mange av bilene jeg kommer borti mangler også det originale lokket over boksen og da blir det jo ikke noe bedre. Du har kanskje tatt av ditt for bildets skyld? Du kan jo da erstatte den du har med den nyere typen som har 4 sikringer. Du vil da ha mulighet til å dele opp kretsene, noe som gjør feilfinning lettere samtidig som du beholder det originale utseendet selv om det er fra en senere bil enn din.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.275 sekunder