MGB Elsystem

• Knut H. Ødegaard
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 7 måneder dager siden #2142 av Knut H. Ødegaard
Besvart av Knut H. Ødegaard i emne MGB Elsystem
Det er akkurat det som er planen. Ikke helt autentisk, men det blir en 8-rekkers sikringsholder [strike]fra Biltema... hysj....[/strike].
Kommer til å ha en hovedsikring for alt som går over tenningsbryter, samt å relestyre hovedlysene. Og en rundhåndet sikring av alle forbrukere som ikke er sikret i fra før. Samt en relestyrt tenning på/av. Målet er å ikke sende så mye strøm gjennom de altfor tynne ledningene, men la strømmen gå korte veier til forbrukere med gode kabler og innslag av releer.... Så får jeg heller ha med et rele i reserve. Tenker meg også en nødbryter innen førerplass rekkevidde for bensinpumpa, sånn at man følge flyprosedyre ved evt brann i motor - full gass og null fuel... Fikk den ideen da jeg skulle slå på tenninga igår. Fuelpumpa gikk som søren, og det hørtes en sprutelyd.... Det viste seg at flottøren hadde hengt seg opp på den ene forgasser'n så fuelen sprutet ut av overløpsrøret. Et lite kakk på flottørhuset, og problemet var løst.... :)

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Bjørn Rygh
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 7 måneder dager siden #2143 av Bjørn Rygh
Besvart av Bjørn Rygh i emne MGB Elsystem
Hei bra bilde av sikkrings boksen jeg ser noen efter monterte konektorer her kommer det tydlig frem bruk av dårlig klem tang er det flere av same slaget er det nok lurt og sjekke disse .Alterna tivet loddning å krympestrømpe lykke til MVH Bjørn

• Knut H. Ødegaard
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 6 måneder dager siden #2152 av Knut H. Ødegaard
Fra bullet connectors til bullet proof:

Jeg begynte med noen bullet connectors, skjøtene som er i motorrommet. Som det fremgår av bildene blir det varmegang ved disse bullet connectors. Med det resultat at isolasjonen smelter. Hel leding gir null problemer.

Vedlegget ble ikke funnet

Neste kapittel: Sirkingsboks :woohoo:

• Hans Løvdahl
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 6 måneder dager siden #2155 av Hans Løvdahl
Besvart av Hans Løvdahl i emne MGB Elsystem
Jeg har laget moderne opplegg med flere sikringer, lysrele og kjørelysautomatikk. Det fungerer utmerket på min MGB.

• Knut H. Ødegaard
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 6 måneder dager siden #2218 av Knut H. Ødegaard
Under dashbordet var det visst også litt som ventet....

Jeg visste at Thomas Alva Edison oppfant det elektriske lyset. Og at Lucas oppfant mørket. Tidligere eiere av denne bilen har antagelig hatt som mål å videreutvikle Lucas' idèer...

Legg merke til jording: Sammenkoplinger i løse lufta - og skruene var knapt skrudd til for hånd. Dessuten jordingspunkt i bakgrunnen, med popnagle i karrosseri. Også særdeles løst...

• Helge Odden
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 6 måneder dager siden #2225 av Helge Odden
Besvart av Helge Odden i emne MGB Elsystem
Det er ikke så enkelt, det er mange i klubben som ikke har elektro utdannelse så da kan det bli lit sånn harri oplegg. Rart det ikke er flere biler som brenner.

Hilsen Helge Odden ikke bilelektriker

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.268 sekunder
Forumløsning av: Kunena