Hva har du gjort med bilen idag?

• Ingvild Sjødin
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 11 måneder dager siden - 11 år 11 måneder dager siden #1206 av Ingvild Sjødin
Besvart av Ingvild Sjødin i emne Sv: Hva har du gjort med bilen idag?
;) GOD IDE!
I dag har jeg prøvd å tette en "vindlekkasje" på luftevinduet på førersia på GTen. Jeg har brukt Kjemisk metall og boret et lite hull i den lille braketten som holdet luftevinduet. Trur den kalles Pivot. Jeg måtte og ty til litt silikon. - Det hjalp noe men jeg har bestilt denne braketten slik at vinduet kan lukkes skikkelig! Problemet oppsto da jeg skifta gummipakninga rundt luftevinduet,- er ikke imponert over passformen på den nye pakninga. I tillegg har jeg justert handbremsa og vært ute og kjørt i sentrum av Fauske hvor vi bor. Vi har veldig bra vær så det var mye folk i gata og mange fikk myka opp nakkemuusklene da de fikk øye på bilen! Morro!

Bjørn Sjødin
- Det er fruens bil,(- som hun fikk i gave av meg). ;)
Last edit: 11 år 11 måneder dager siden by Ingvild Sjødin. Grunn: Glemte noe!

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Tom Lynga
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 11 måneder dager siden #1220 av Tom Lynga
Besvart av Tom Lynga i emne Sv: Hva har du gjort med bilen idag?
Hei,

Jeg gikk tom for strøm i dag, og fikk hjelp til å komme meg hjem. Startkabler alltid med. Så nå står den til lading. Ikke ladet siden i fjor høst. Trodde ikke det skulle være nødvendig. Nettopp kjørt tur/retur Kolbotn - Moss. Har MGB, '66. Sitter to stk gamle 6 volt. Har hørt at noen her på forumet har byttet dem ut, men med hva ? 2 stk små 12 volt fra Biltema, parallellkoblet ? Begynner å bli lei av å stadig lade/gå tom. Har fått sjekket ladingen hos Kjell Nilsen Hagen, og han sier den er ok. Er det batteriene som lurer meg ? Så jeg tillater å spørre dere som har bygget om: Hva har dere konkret gjort ?

Hilsen Tom Lynga, Kolbotn

• Kai Endre Hager
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 11 måneder dager siden #1236 av Kai Endre Hager
Besvart av Kai Endre Hager i emne Sv: Hva har du gjort med bilen idag?
Hei Tom
I min bil fra 68 er det satt inn ett 12 V batteri i den ene "batteriboksen" Det er alt du trenger. Så kan du kjøpe en plastboks til det andre rommet til oppbevaring av verktøy ol.

• Ketil Ole Løkke
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 11 måneder dager siden #1240 av Ketil Ole Løkke
Besvart av Ketil Ole Løkke i emne Sv: Hva har du gjort med bilen idag?
Hei,

Jeg fikk med en ny kalesje når jeg kjøpte MGB'en fra forrige eier for noen år siden. I dag hadde jeg planer å skifte til denne, men har blitt litt usikker på om det er riktig kalasje som fulgte med. Jeg har grå sakseramme, men jeg undrer på om det kan være kalesje til "pack-away". Er det noen som vet om det er store forskjeller på disse to utgavene ? - eller hvordan jeg kan identifisere hvilken av de to det er ? Til tross for at det er forskjellige art.nr. så ser de tilsynelatende like ut. Det ser imidlertid ut til at jeg må skifte til lange "peg-lift a dot" (tror jeg det heter).

Kalesjen er vinyl, og jeg har fått med meg tidligere tips på forumet om å gjøre dette i varmt vær :)

Ketil Ole Løkke, Ski

• Raymond Wardenær
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 11 måneder dager siden #1241 av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Sv: Hva har du gjort med bilen idag?

Kai Endre Hager skrev: Hei Tom
I min bil fra 68 er det satt inn ett 12 V batteri i den ene "batteriboksen" Det er alt du trenger. Så kan du kjøpe en plastboks til det andre rommet til oppbevaring av verktøy ol.

Slik har jeg det også, og jeg bruker det ekstra rommet til reservedeler.

• Tom Lynga
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 11 måneder dager siden #1242 av Tom Lynga
Besvart av Tom Lynga i emne Sv: Hva har du gjort med bilen idag?
Hei,

Det blir som dere har rådet meg til; et stk 12 volt i ene kassa. Fikk tak i et batteri fra Biltema, 44 ah. Måtte fjerne "leppene" i bunnen av batteriet for å få plass.

Smart med plastboks :) til verktøy/deler.

De gamle 6-volts batteriene tok nok kvelden ganske så kjapt. Vil ikke ta til seg strøm fra lader.

Ellers - Er det noen verksted dere vet om i Oslo-området, som er gode på det elektriske i MG'ene våre ? Kunne tenke meg en helsjekk. Sitter et amperemeter i dashbordet som heller ikke virker.

Ellers; Her om dagen sluttet nærlyset å virke. Fra den ene dagen til den andre. Sjekket ledninger og kontakter, nei...Ingen respons. Så trykket jeg på fjernlysbryter i gulvet, og deretter på vippebryter for lys, da skjedde noe :) Og etterpå har alt vært OK...Skjønn det den som kan.

Med sommerlig MG-hilsen fra

Tom Lynga, Kolbotn

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.222 sekunder
Forumløsning av: Kunena