Hva har du gjort med bilen idag?

• Raymond Wardenær
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 8 måneder dager siden #3620 av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Hva har du gjort med bilen idag?
Siden dørlistene på GTen ikke sitter som de skal, har jeg i dag kjøpt kontaktlim for å feste dem ordentlig, etter å ha rengjort karmene først.
Jeg venter ennå på "innkalling" til verksted for å ordne fire viktige greier før vinteren (tette dørlistene er i tillegg), Jeg må få varmen fra varmeapparatet til å strømme inn i bilen, ikke snike seg sakte inn som nå. Tripptelleren må koples riktig igjen, det samme gjelder varmetrådene i bakvinduet. Nå dugger vinduene helt til i fuktig vær. Så hadde det vært greit å få koplet til taklampa over bagasjerommet.
Jeg hadde med sønnen min en tur i dag og han reagerte på den bråkete forstillingen. Jeg har hatt den på verksted for å få ordnet det, men det bråker fælt i dumpene i Oslo likevel. Den gamle TDen går mye penere i de dårlige gatene, så noe er helt klart gæernt med GTen...,

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Knut H. Ødegaard
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 7 måneder dager siden #3631 av Knut H. Ødegaard
Besvart av Knut H. Ødegaard i emne Hva har du gjort med bilen idag?
Ikke i dag da, men i går....
I høst forsvant knotten på håndbrekket. Den fòr av gårde med fjæra etter fordi gjengene inni plastknotten ikke holder lenger. Så ny knott må lages, denne blir i aluminium - og heldigvis får jeg bruk for dreibenken, noe av det morsomste jeg vet en høstdag.... :woohoo:

Vedlegget ble ikke funnet

• Helge Odden
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 7 måneder dager siden #3634 av Helge Odden
Besvart av Helge Odden i emne Hva har du gjort med bilen idag?
I dag har jeg plukka ut radiatoren den var lekk. Blev litt mer jobb enn beregnet, måtte snu låkket på termostathuset da røret satt på andre siden. Manglet også avtappingskran så gjengehylsa fra den gamle måtte demonteres og loddes på den nye, har nå fyllt på litt vann for og se om det blev tett. Monteringen får komme en dag over helga hvis det ble bra.
Hilsen Helge på roterommet i Øyer.

• Alf Schibstad
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 7 måneder dager siden #3635 av Alf Schibstad
Besvart av Alf Schibstad i emne Hva har du gjort med bilen idag?
Hvordan fikk du til kalibreringen? Min bensinmåler er også slik, trodde det ikke kunne stilles på. Jeg har en 77 MGB.

• Raymond Wardenær
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 7 måneder dager siden - 10 år 7 måneder dager siden #3636 av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Hva har du gjort med bilen idag?
- og min. Når måleren når kvart, kan det være stopp når som helst.
Ellers har det vært to hektiske MG-dager. Torsdag fikk vi lånt plass i et verksted med hevebukk og sjekket bilen under av to meget dyktige personer på gamle biler. Dwt var lekkasje ved bensinpumpa og lekkasje av kjølevæske. Eksosrøret manglet både feste og gummiforinger bak. Dette sammen med flere greier i forstillingen har gitt mye skramling i bilwn. Bremseklossene var slitt, men ikke nødvendig å skifte riktig ennå. Vi starter justeringer og reparasjoner til uka.
Som en avslutning på torsdagen tok jeg meg endelig tid til å vaske GTen. Før regnet starter igjen lørdag ;)
I dag, lørdag, har jeg skrevet ferdig en artikkel til medlemsbladet og plukket ut en god del bilder til den. Fristen for stoff var den første november, så jeg rakk det akkurat. Snart sender Sigurd Sandtveit meg lay-outen til to sider og jeg leser korrektur.
Puhhh...
Last edit: 10 år 7 måneder dager siden by Raymond Wardenær.

• Knut H. Ødegaard
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 7 måneder dager siden #3637 av Knut H. Ødegaard
Besvart av Knut H. Ødegaard i emne Hva har du gjort med bilen idag?
Idag ble det dreiing av ny knott til håndbrekket. mens regnet høljer ned og alle kjeder seg, har jeg hatt det moro! Med styrebøssing for fjæra, ble den ikke fin kanskje? Utrolig hvor mye gøy man kan ha med en dreibenk. Aldri lært å dreie, så jeg har sikkert gjort alle feil som kan gjøres. Men det har blitt mange fine små deler opp gjennom :whistle:

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.214 sekunder
Forumløsning av: Kunena