Hva har du gjort med bilen idag?

• Vidar Holum
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden - 11 år 10 måneder dager siden #1523 av Vidar Holum
Besvart av Vidar Holum i emne Hva har du gjort med bilen idag?
Lørdags tur og rallyjobbing for NAF Motorsport Asker og Bærum turen gikk Romerike - Notodden T/R for www.rallytelemark.no
Takk til Otter på Otters Bil nå eksosanlegget løsna på distribusjons bilen, slik at ruta ble fullført!

Her leveres RallyMagasin og RallyPass til Bilbutikken i Drammen, løp å kjøp, du finner sikkert en grom bil du kan kjøpe der også, og kan hilse på en av NM favorittene Anders Grøndal :-)

Last edit: 11 år 10 måneder dager siden by Vidar Holum.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Raymond Wardenær
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden #1530 av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Hva har du gjort med bilen idag?
I dag var jeg hos MG-service og kjøpte forgasserolje til TD'en.

• Halvor Asland
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden - 11 år 10 måneder dager siden #1531 av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Hva har du gjort med bilen idag?
Vidar

Min umiddelbare reaksjon på Otter hos Otters Bil, er:

..AT HAN TØR!!!!!!!!!!!!!

Skal man reparere eksosanlegget på en MGB, må en nødvendigvis under bilen. Å ligge under bilen som kun står på en jekk uten bukker el.lign, kan i noen henseende sammenlignes med russisk rulett. Svikter jekken, eller en i vannvare skulle sparke til den, er resultatet kanskje gitt....

Anbefaler alle å reflektere litt over egen sikkerhet når en jobber under en bil, gjør reparasjon på bilens bremsesystem eller styring, med bensin, sveising, etc. Dette gjelder selvsagt også kjøring på landevei...

Ha en sikker kveld!!

halvor
Last edit: 11 år 10 måneder dager siden by Halvor Asland.

• Raymond Wardenær
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden #1532 av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Hva har du gjort med bilen idag?
Ja, det er dumt å kjøre på landeveien med en jekk under bilen :)

• Kai Endre Hager
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden #1534 av Kai Endre Hager
Besvart av Kai Endre Hager i emne Hva har du gjort med bilen idag?
Den mekanikeren burde nok jekke seg ned noen hakk
:whistle:

• Steinar Braaten
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden #1536 av Steinar Braaten
Besvart av Steinar Braaten i emne Hva har du gjort med bilen idag?
I dag har jeg fri fra jobben og lagt til rette for landstreffet for MGF/TF vi skal ha om en drøy uke.

Alle deler til dugnadsservicene er i hus, filtre, registerreimer, toppakninger, strekkbolter, vannpumper, strammere og alt annet som trengs.
Tennplugger og motorolje, Castrol 10W-40 Magnatec er innkjøpt. Et 60 liters oljefat må duge til en helg med oljebytting.
OTA kjølevæske, den røde, er nøye blandet og står klar i fire 20 liters dunker klar til å fylles på.
Dertil garasjejekker og verktøy.
Det blir faktisk ganske mye med deler og utstyr som skal kjøres ned på treffstedet!

Det er godt å ha det klart nå, en må jo møte opp på jobb også så dagene går fort frem til treffet.

Og så har jeg innimellom satt meg ned i go`stolen i garasjen og kost meg med synet av en rød MGB og en sølvfarget MGTF 80LE, og igjen, tenkt over hvor heldig jeg er som har to kjempebra MG modeller som passer meg og familien helt glimrende.
Vi er heldige som kan være entusiastiske for disse flotte MG bilene. Alle sammen egentlig!

Og i kveld har kona og jeg finskrevet kjørebeskrivelser for noen av dagene vi skal kjøre i England på den store Norwegian MG tour´en med 14 biler vi skal arrangere om drøyt tre uker. Blant annet skal vi til Goodwood Revival.
Yes, det har vært en MG dominert dag!

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.272 sekunder
Forumløsning av: Kunena