Hva har du gjort med bilen idag?
- Kai Endre Hager
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden #1562
av Kai Endre Hager
Besvart av Kai Endre Hager i emne Hva har du gjort med bilen idag?
Jeg har ikke akkurat gjort så mye med bilen, men vært på EU kontroll idag. Og heldigvis, ingen mangler. Det skyldes nok litt at verksmesteren selv har en veteranbil, og legger litt andre kriterier for slike biler. Selvsagt må sikkerheten ivaretas, som bremser, lys, osv. men at fjernlyset lyste noen grader for mye nedover, kunne tolereres :whistle:
Så kan jeg forhåpentlig kjøre trygt de neste 2 år :cheer:
Så kan jeg forhåpentlig kjøre trygt de neste 2 år :cheer:
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Tom Lynga
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden #1624
av Tom Lynga
Besvart av Tom Lynga i emne Hva har du gjort med bilen idag?
Hei,
I dag har jeg funnet feilen med bremsene mine. Da jeg hentet bilen i våres etter vinterlagring, var bremsevæske borte, og ingen bremseeffekt. Fylte opp, pumpet, og alt vel. Ja, du leste riktig ! Harde, fine bremser. Leverte bilen til EU-kontroll, og nevnte problemet, men intet ble funnet. Godkjent. Har kjørt mange småturer i sommer, og det første jeg gjør er å sjekke bremsene, skeptisk er jeg. Alt har vært helt ok, inntil nå. Plutselig var pedalen noe lav, væske var minket. Fylte opp, tråkket pedalen hardt, og lenge. Da seeeeg den sakte mot gulvet, og ut dryppet det fra den enheten i motorrommet hvor alle rørene møtes, og hvor bremselysene er koblet.
Siden det er bremser, så vurderer jeg å finne et verksted som kan hjelpe meg. Håper bare at det ikke er så lang ventetid, går jo mot sesongslutt..
MGB-hilsen
Tom Lynga, Kolbotn
I dag har jeg funnet feilen med bremsene mine. Da jeg hentet bilen i våres etter vinterlagring, var bremsevæske borte, og ingen bremseeffekt. Fylte opp, pumpet, og alt vel. Ja, du leste riktig ! Harde, fine bremser. Leverte bilen til EU-kontroll, og nevnte problemet, men intet ble funnet. Godkjent. Har kjørt mange småturer i sommer, og det første jeg gjør er å sjekke bremsene, skeptisk er jeg. Alt har vært helt ok, inntil nå. Plutselig var pedalen noe lav, væske var minket. Fylte opp, tråkket pedalen hardt, og lenge. Da seeeeg den sakte mot gulvet, og ut dryppet det fra den enheten i motorrommet hvor alle rørene møtes, og hvor bremselysene er koblet.
Siden det er bremser, så vurderer jeg å finne et verksted som kan hjelpe meg. Håper bare at det ikke er så lang ventetid, går jo mot sesongslutt..
MGB-hilsen
Tom Lynga, Kolbotn
- Raymond Wardenær
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden - 11 år 10 måneder dager siden #1625
av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Hva har du gjort med bilen idag?
Jeg tok MGBen til Auto Grip for å hente reservehjulet til TDen. Da jeg besøkte MG-service syntes Kjell at rattet mitt var litt løst, så han åpnet det og fant at de fire innvendige skruene hadde løsnet. Han fikk det i orden igjen.
I morgen skal jeg til Nordhagen ved Storo for en gjennomgang av styringen. Jeg håper de finner det som ikke er helt bra, slik at bilen etterpå virkelig blir i toppform.
I morgen skal jeg til Nordhagen ved Storo for en gjennomgang av styringen. Jeg håper de finner det som ikke er helt bra, slik at bilen etterpå virkelig blir i toppform.
Last edit: 11 år 10 måneder dager siden by Raymond Wardenær.
- Raymond Wardenær
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden - 11 år 10 måneder dager siden #1628
av Raymond Wardenær
I dag fikk jeg bekreftet at spissingen på min GT var feil, og de rettet det opp hos Mekonomen/Nordhagen på Ringveien ved Storo.
Last edit: 11 år 10 måneder dager siden by Truls Sundt.
- Tom Lynga
- Besøkende
-
11 år 9 måneder dager siden #1721
av Tom Lynga
Besvart av Tom Lynga i emne Hva har du gjort med bilen idag?
Og nå er bremsene reparert. STOR takk til MG-Hagen som lynraskt leverte nødvendige deler, rett i postkassa ! Slike leverandører MÅ vi bare ta godt vare på !
Første tur ble Vinterbro-løpet. Mange biler, av alle slag, deltok i det litt varierende været.
Vinterbro-løpet arrangeres hvert år siste Lørdag i August, av Follo Veteran- og Gammelbilforening.
Hilsen Tom Lynga, Kolbotn
Første tur ble Vinterbro-løpet. Mange biler, av alle slag, deltok i det litt varierende været.
Vinterbro-løpet arrangeres hvert år siste Lørdag i August, av Follo Veteran- og Gammelbilforening.
Hilsen Tom Lynga, Kolbotn
- Raymond Wardenær
- Besøkende
-
11 år 9 måneder dager siden #1734
av Raymond Wardenær
I dag kom radiatorlokket til TDen i posten, inkludert pakningen (seal). Om du trenger nytt lokk så husk at du må bestille pakningen, eller gummiringen, utenom. Den følger ikke lokket.
Jeg har bestilt turtellerkabel hos et firma som heter Speedograph Richfield. De er ikke like raske som Moss, men så skal de også lage den i korrekt lengde. Håper den kommer før bilen går i hi...
Jeg har bestilt turtellerkabel hos et firma som heter Speedograph Richfield. De er ikke like raske som Moss, men så skal de også lage den i korrekt lengde. Håper den kommer før bilen går i hi...
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.247 sekunder