Hva har du gjort med bilen idag?
- Frank Rygh
- Besøkende
-
Knut H. Ødegaard skrev: Idag ble det dreiing av ny knott til håndbrekket. mens regnet høljer ned og alle kjeder seg, har jeg hatt det moro! Med styrebøssing for fjæra, ble den ikke fin kanskje? Utrolig hvor mye gøy man kan ha med en dreibenk. Aldri lært å dreie, så jeg har sikkert gjort alle feil som kan gjøres. Men det har blitt mange fine små deler opp gjennom :whistle:
Vedlegget ble ikke funnet
Hei
Til at du ikke har lært deg dreie synes jeg du greier deg mer en godkjent

Ser fint ut

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Knut H. Ødegaard
- Besøkende
-
En av pinneboltene fra manifold overgang til eksosanlegg var brukket, med dertil påfølgende eksoslekkasje. Legg merke til det svarte området ved den brukne bolten.
Og pinnebolten sitter som limt og er selvsagt helt umulig å få ut uten å demontere hele manifolden..... eller.....
Fant et genialt verktøy på nettet...
Ved å løsne alle muttere og skyve eksosanlegget litt til side, kom jeg til med "stud extractor" som er nærmest som en motsatt borchuck med gode gripeklør inni og links stramming. Og 3/8" skralle hull bak. Så jo mer du tar i, jo hardere biter den på den brukne bolten!
Og vips så var bolten ute!
Da var det bare å sette inn ny pinnebolt og nye muttere og nyte resten av søndagen!
:woohoo:
- Raymond Wardenær
- Besøkende
-
- Øivind Bøås
- Besøkende
-
Hilsen
Øivind
- Raymond Wardenær
- Besøkende
-
Det var jo din bil jeg så, og jeg skjønte du også hadde noe du skulle gjort der. Hyggelige folk, forresten. Det blir nok ikke siste gangen.
- Mark Ratcliff
- Besøkende
-