24-26 aug. ble det arrangert veteranbiltreff i koselige Silkeborg på Jylland, hvor også deltagere fra Norge var hjertelig velkommne.
Hvis flere hadde hatt lyst til å delta, hadde det vært hyggelig å reise sammen, både på fergen til Frederikshavn, og videre på hyggelige danske småveier etter en god "morgenmad" på et dansk vertshus.
Etter en behagelig båttur fra Oslo endte vi opp i Sæby, en liten hyggelig by på østkysten av Jylland. Helt fra vi sto i fergekø i Oslo, har vi møtt beundrende blikk og kommentarer for vår MGB, fra tailersjåfører og fergemannskap til " vanlige" turister. Det er underlig hvordan en slik bil skaper sosial kontakt
Turen gikk videre langs kysten til Djursland, (ca. 2 timer). Været var like fint som dagen før, med strålende sol og lite vind. Veiene er vesentlig bedre enn hjemme, særlig for en MG. Vi kjørte fra Sæby igår i strålende vær, og fikk aldri bruk for kalesje Vi valgte selvf. småveiene, og ikke motorveien. Det medførte noe feilkjøring og omveier, men det var et flott landskap og hyggelige steder hele veien. Herlig å cruise gjennom bøkeskog , langs kysten, og gyllent landskap med overdrive' n innkoblet. I Silkeborg var det sol og varmt (25")
![]() |
![]() |
![]() |
Det kom også ca. 20 Morgan fra Kristiansand, de er her fast hvert år | ||
![]() |
![]() |
![]() |
Treffets eldste bil | Den måtte sveives igang. Men tilslutt taues av en Citroen 2CV | Lancia Aurelia |
![]() |
![]() |
![]() |
En Velorex fra Tjekkoslovakia, hvor "karrosseriet" består av et heldekkende skaitrekk! | ||
![]() |
![]() |
![]() |
Interiør fra en Cobra | ||
![]() |
||
En "Norsk" 1966 Jensen C-V8 |
Norsk MG Klubb har fått en avtale med Hurtigruta Carglass. De ønsker å og tilby sine tjenester innen bilglass for medlemmer i klubben. Hurtigruta Carglass er etablert med 30 avdelinger i Norge og i 34 land . Det viktigste for Hurtigruta Carglass er og sette sin samarbeidspartner i fokus, med raske utbedringer av ruteskader.
Service er vårt motto.
Generell informasjon om våre tjenester :
( Hurtigruta Carglass heretter beskrevet som HC)
Vi håper vårt tilbud kan være til nytte og glede for medlemmene i Norsk MG Klubb, det være seg de fine MG'ene eller medlemmenes privatbiler.eller firmabiler. Link til forhandlerliste.
Nok en onsdag med flott vær. 11 biler kjørte Sem - Sandefjord - Larvik og endte opp på fiskerestauranten "Toldgaragen" (riktig navn for oss sportsbilfolk) nede ved sjøen hvor vi spiste havets delikatesser. Disse onsdagsturene er et samarbeid med Sportsvognklubben i Vestfold. Enkelte av våre medlemmer er med i begge klubbene. Vi oppfordrer alle med MG som bor i Vestfold om å delta på onsdagsturene og andere turer og arrangementer som tilbys.
Nytt MG-magasin kommer 1. uke i september" Her presenteres den nye nettsiden med "bruksanvisning"
MG CAR CLUB DANISH CENTRE arangerer European Event of the Year i 2014. Arrangementet foregår på Fyn fra 21. til 24 august.
PDF til innbydelsen her
Programmet og påmeldings informasjon ligger nå ute på http://www.mgcaledonian.com/european-event-2013/ .Interessen har vært stor og det har meldt seg 550 til 350 plasser. Påmelding starter 1. oktober 2012.
1986 MG Metro 6R4 turbo med 400 hester er for salg hos COYS i England.
På midten av 1980-tallet, inspirert av Gruppe B kategorien i World Rally Championship , ble det bygget en del "hårete" rallybiler. MG Metro 6R4 ble født i denne kortvarig turboladete æra. På midten av 1980-tallet, inspirert av Grupp"hårete" rallybiler. MG Metro 6R4 ble født i denne kortvarig turboladete æra.
Prosjektet var ideen til Austin Rover Motor Sport sjef John Davenport. Davenport besluttet å følge opp Audis revolusjonerende permanente 4WD, og da det ble gitt grønt lys for ideen, samarbeidet han med de beste tekniske hjerner Storbritania. Patrick Head og John Piper fra Williams F1 ble tatt med i teamet.
A-serien motoren og forhjulsdriften ble erstattet av en David Wood designet 3-liters, 90-graders V6 bak forsetene og drift på alle fire hjul. Twin-cam topplokk modellert på de av Cosworth Formel 1 DFV V8 motor sikret 6R4 var en sann gigant killer.
Denne høyst original Clubman-modellen viser kun 4000 miles på kilometertelleren og er nylig omlakkert etter mange års oppbevaring.
Bilen har ikke deltatt ikonkuranser, og har nylig blitt fullstendig renovert. Leveres med en ny MOT og utstyrt med en frisk Cliff Humphries (den opprinnelige BL Abingdon konkurransemotor guru) International Specification 400PS motor, bilen fullt overhalt og klar til bruk. Dette er en ekstremt sjelden anledning til å kjøpe en av de siste overlevende urørte 6R4 i svært original stand.
http://www.coys.co.uk/showrooms.php?itemID=921