NMGK og sosiale media

• Thor Sørensen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden - 11 år 10 måneder dager siden #1331 av Thor Sørensen
Besvart av Thor Sørensen i emne Sv: NMGK og sosiale media
Se her ja! Som klubbens eneste FB redaktør så kan jeg konstatere at noen har våknet når det gjelder dette medie. Jeg opprettet FB siden fordi jeg er av den oppfatning at jo mer vi synes på nettkartet jo bedre for oss i klubben. Siden jeg var og er leder for Oslo Senter, så ble valget lett, den Ble hetende nmgk oslo senter.

Jeg ser til Rogaland senter at de har opprettet en lokal nettside for sentre. Bra sier jeg! Oslo vil også komme med en lokal side om få strakser. For utenforstående så finnes de mye om disse bilene når man søker på nett. Bra for klubben! Linken må da selvsagt være der mot hovedsiden. Det må handle om klubben/sentre ikke om noe som ligger som konkurrent for klubben, det er viktig.

Tilbake til FB, ja hovedklubben bør ha en FB side, utfordringen er som noen har vært inne på! Den trenger mye raskere oppfølging en nettsiden, erfaringsmessig fra Oslo senter side er at hvis du er borte fra siden i par dager så ser du at interessen faller veldig fort.
Hvem kunne påta seg dette ansvaret? Trenger igrunn stoff fra klubben og oppdatering hver kveld, kanskje fem minutter.

Helt til sist, sammen med en nettside som er mye mer åpen enn den er i dag, så tror jeg klubben er tjent med flere media, her er det også viktig at alle kan flettes i hverandre og oppfattes av alle som en helhet. Nmgk.

Når det gjelder Oslo Senter arrangement så legges dette ikke ut på FB siden men refereres til hovedsiden hver gang vi har treff i Oslo.
Last edit: 11 år 10 måneder dager siden by Thor Sørensen.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Thor Sørensen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden #1332 av Thor Sørensen
En liten ting til i denne sammenheng. Senterledere har som en viktig oppgave å være et bindeledd i klubben, de har kontakt mot medlemsmassen, her bør jo senterledere sammen med senterlederkontakt i styret gå sammen å finne en felles samarbeidmåte for nett og sosialemedier. Bør være tema for neste senterledermøte.
Ser for meg en felles side på www og FB, eller andre medier, men heter som i dag oslo senter, Rogalandsenter etc. Vise verden NMGK.

• Frank Rygh
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden #1333 av Frank Rygh
Besvart av Frank Rygh i emne Sv: NMGK og sosiale media
Hei
Jeg er veldig glad for at noen har dratt i gang denne nødvendige debatten.
Mange viktige og bra synspunkter er allerede bragt fram her.
Det denne debatten eller diskusjonen også handler om er at NMGK straks bør visjonere noen strategier for neste generasjons medlemmer.
Som allerede nevnt i denne tråden er faktisk NMGK i ferd med å bli en "pensjonist" klubb
Det er derfor etter min mening også helt avgjørende at vi blir aktive på medier hvor våre potensielle nye medlemmer befinner seg.
FB som media i vår sammenheng er å regne som ferskvare og derfor er det viktig med daglige oppdateringer om dette blir valgt. :) :)

• Tom Lynga
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden #1339 av Tom Lynga
Besvart av Tom Lynga i emne Sv: NMGK og sosiale media
Hei,

Hipp hurra for Kenneth Gustavsen som tar opp dette. Selv er jeg ivrig på sosiale medier, kun FB riktignok, og storkoser meg med bilder som blir lagt ut. Er i blant innom Oslo Senter sin side, og får der tak i info som fenger. Her gjør Thor Sørensen en utmerket jobb. Men, jeg tilhører jo Follo da :) Kjempefin lokal klubb som jeg stortrives i .

Savner litt aktivitet fra andre MG-eiere som har "skrivekløe" på FB, som liker noe så enkelt som å legge ut fine bilder, en kort, kort historie. Når jeg selv gjør noe, så får jeg flere "liker".

Har gjort meg noen tanker som at kanskje hvert senter kunne ha sin FB side ? Så kunne de av oss som søker, bare "surfe" fra senter til senter og se etter bilder, og historier, og lett bilprat. Det behøver ikke legges opp til noen voldsom administrasjon, med daglige oppdateringer.

Målet mitt er at flere, og spesielt yngre skal få øynene opp for denne fantastiske, rare,lille MG'n.

Jeg ser hva Amcar-folket får til, og der er det aktivitet !
Samme med de som har hjerte for Alfa Romeo.
Så hvorfor skal ikke MG være med og ?

Med MG-hilsen fra

Tom Lynga, Kolbotn

• Kenneth Gustavsen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden #1342 av Kenneth Gustavsen
Besvart av Kenneth Gustavsen i emne Sv: NMGK og sosiale media
Takk for det Tom,
Men jeg jeg kan ikke ta æren for å ha startet diskusjonen.
Det var det vel Thor som gjorde i et annet emne som heter "Opprykk".
Men jeg dro kanskje debatten et lite steg videre, og som endte i at
det ble opprettet et nytt emne.

• Thor Sørensen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden #1343 av Thor Sørensen
Hei Kenneth
Takk for veldig bra innspill, vi trenger det, jeg har de siste året følt en viss skepsis til å bedrive FB og andre sider som ligger ved siden av NMGK.no så at du tar opp tråden er kjempepositivt og Sundt for alle i og med at vi kan forklare og se det prositive i det å opprette fora på nett for å tekke flest mulig til vår hobby. Har du lyst og kan worldpress så er du hjertelig velkommen til å hjelpe Oslo senter med vår nye hjemmeside.

Moderator: AdminPS
Tid til å lage siden: 0.209 sekunder
Forumløsning av: Kunena