Diskusjon om tekniske emner. Tekniske spørsmål og svar fra medlemmene.

Reservedeler

• Harald Woxmyhr
  • Emneforfatter
  • Avlogget
  • New Member
  • New Member
Mer
11 år 5 måneder dager siden #2506 av Harald Woxmyhr
Reservedeler opprettet av Harald Woxmyhr
Kjøpte min MGB 1963 i fjor som tilsynelatende fungerer bra. MEN jeg har ennå ikke hatt noen lengre turer med den. Første større tur blir sommeren 2014 , Norwegian Sports Car Rally 2014. Kan noe hjelpe meg med å anbefale / rekommandere diverse reservedeler som dere av erfaring ser kan være smart å ha med seg på en slik tur.
Mange takk for hjelpen !

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Raymond Wardenær
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 5 måneder dager siden - 11 år 5 måneder dager siden #2507 av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Reservedeler
Du får både veiledning og deler hos MG-Service på Alnabru i Oslo. Om du bor langt unna, kan du kontakte han på andre måter. Han hjalp meg da jeg tok min gamle MG TD 1953 helt til Røst i Lofoten første gangen.
Bor du i Østfold kan du dra til MG-Hagen på Mysen.
Last edit: 11 år 5 måneder dager siden by Raymond Wardenær.

• Kenneth Gustavsen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 5 måneder dager siden #2508 av Kenneth Gustavsen
Besvart av Kenneth Gustavsen i emne Reservedeler
Jeg har liten erfaring med lange helgeturer, men det er visse ting som kan være lurt å ha i bilen uansett.
Jeg vil anbefale å ha tenningsdeler som coil, rotor, fordelerlokk, tennplugger, stift og kondensator tilgjengelig. Har hørt historier om bensinpumper som streiker også. I verktøysettet kan det være lurt med bl.a. bladsøker, prøvelampe (spenningstester) evt. lampe for test av spenning/gnist til tennplugger.

Sikkert flere anbefalinger som dukker opp her etterhvert :-)

• Kjell Hagen Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 5 måneder dager siden #2512 av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Reservedeler
I tillegg til listen fra Kenneth bør du ta med et bensinfilter om bilen din har dette og også slenge med en vifterem. De "gamle" av oss husker jo at det ikke så skjelden var å se en "hoggorm" liggende på veien, - noe som ved nærmere ettersyn viste seg å være en avslitt vifterem. Dette er vel ikke så vanlig nå for tiden, men om det skjer stopper både kjøling og lading så i praksis blir du jo stående fast. Et gammelt triks er da å ha med seg en codriver med nylonstrømper, finne en passende anledning til å ta av disse og knyte sammen over remhjulene. Det er mange som har reddet seg på denne måten og kjørt med denne nødløsningen flere mil. Vær litt forsikktig når strømpene skal fjernes fra codrivern. I noen tilfelle har det ført til at man har blitt sittende med codrivern for resten av livet ;)

• Harald Woxmyhr
  • Emneforfatter
  • Avlogget
  • New Member
  • New Member
Mer
11 år 5 måneder dager siden #2513 av Harald Woxmyhr
Besvart av Harald Woxmyhr i emne Reservedeler
Hei Kjell og takk for svar. Jeg bor i Tvedestrand men ser nok at jeg bør besøke deg ved leilighet for noen innkjøp ! Blir nok litt "roligere" med diverse ekstradeler i bilen.
PS: Jeg fjernet ikke akkurat silkestrømpen men har likevel blitt hengende fast med codrivern i maaaange år :P

• Knut H. Ødegaard
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 5 måneder dager siden #2514 av Knut H. Ødegaard
Besvart av Knut H. Ødegaard i emne Reservedeler
Grattis med MK1. Jeg har også "ny" 1963 MGB. Har inntrykk at de fleste har toppmoderne utgaver som MK2 og MK3... :-) det finnes veldig lite stoff om det som er unikt med MK1. har fått noen gode tips her fra flere. Oppfordrer deg derfor til å publisere ting du fikser og gjør med bilen. Det er til glede for oss andre med samme utgave. Bra med reservedelstips! Og den med nylonstrømpa har jeg lyst til å prøve en dag.... men da spørs det om jeg må skfite codriver etterpå... :S

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.213 sekunder
Forumløsning av: Kunena