Diskusjon om tekniske emner. Tekniske spørsmål og svar fra medlemmene.

Chassinumber VS Bodynumber?

• Thor Sørensen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden #1551 av Thor Sørensen
Besvart av Thor Sørensen i emne Chassinumber VS Bodynumber?
Når jeg er inne på emne så kunne det vært nyttig med en artikkel her inne om nettopp MG chassis, motor og bodynr. Kanskje Truls fikser dette? ;)

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Mer
11 år 10 måneder dager siden - 11 år 10 måneder dager siden #1552 av Truls Sundt
Besvart av Truls Sundt i emne Chassinumber VS Bodynumber?
Hei Thor
Jeg ser ikke at det er et stort problem at det er lest av feil i et ch nr. ved registrering. Det er et større problem dersom bilen har byttet identitet (Dokument forfalskning). Dersom dette blir oppdaget ved et forsikkringsoppgjør er jeg sikker på at selskapet vil gjøre alt for å unngå utbetaling. Dersom en bil har byttet identitet kan den også ha vært stjålet.
Når det gjelder artikkler ang motorer står det en del i Teknisk bibliotek på nettsiden. Til orientering står det en artikkel på første siden om understells nr.
Last edit: 11 år 10 måneder dager siden by Truls Sundt.

• Frank Rygh
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden #1554 av Frank Rygh
Besvart av Frank Rygh i emne Chassinumber VS Bodynumber?
Hei
Mulig dette er en "het" potet, men våger..
Dersom en bil feks lik min bil, ble importert fra USA til Norge i 1996
Som dere vet er det ikke registrert noe body number på min bil, men kun chassinumber som sitter på høyre side foran radiator ( innerskjerm)
Opplysninger fra Halvor forteller at dette slettes ikke er unormalt da karosseriet mitt med flere er produsert hos en daværende underleverandør.

Jeg vil påstå at det ikke er noe annet nummer på min bil en det jeg har funnet frem til nå.
Dette skiltet sitter jo skrudd fast med 2 skruer, og det er det..
La oss si "mr fix" i USA eller i Norge for den saks skyld bestemmer seg for å bytte bil identitet på en slik bil som jeg har, så er det gjort ved å bytte om på denne plata med de respektive nummer?

Mer
11 år 10 måneder dager siden #1555 av Truls Sundt
Besvart av Truls Sundt i emne Chassinumber VS Bodynumber?
Du finner sikkert understellsnummeret slått inn i rammevangen.
I dag forlanger biltrisynet at det blir slått inn et nummer på synlig sted. Dette blir så fotografert og lagt in i Autosys. Jeg ville ikke anbefale folk å være "lure" åprøve å bytte identitet på biler, da Det er dokumentforfalskning og straffes der etter. Biler kan inndraes av staten.

• Frank Rygh
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden #1556 av Frank Rygh
Besvart av Frank Rygh i emne Chassinumber VS Bodynumber?
Hei
Nei det sier seg jo egentlig selv :huh:

Men..
Hvor sier du?
Har pusset disse rammevangene uten at jeg kan si jeg har sett et slikt nummer
Er det noen spes steder de pleier å stå

• Kjell Hagen Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden #1573 av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Chassinumber VS Bodynumber?
Jeg har restaurert flere MGB og MGA'er På MGA har jeg aldri funnet noe innslått nummer til tross for at flere oppslagsverk sier at det skal være innslått et nummer på tverrbjelken som stikker opp av gulvet rett foran setet på høyre side. Andre kilder sier at dette kun ble gjort til enkelte markeder. Jeg har importert et 20 talls MGA'er og har aldri funnet noe nummer på disse.
Av MGB'ene jeg har hatt har jeg kun funnet innslått nummer på en av de. Det var en sen MGB hvor nummeret var slått inn i kanten mellom kardangtunnel og gulvet på bilens høyre side. Dette er jo et sted som normalt er dekket av tepper så det er ikke så lett å finne. På de tidligere modellene har jeg ikke funne noen nummer utover de som sitter på skilt, - ikke innslått.
Som Frank sier er jo dette en kilde for svindel. I England var det en periode hvor uhederlige sjeler kjøpte en "haug" av en MGB og fikk registrert sine eierinteresser i denne. Deretter sjekket de på bilmarkeder til de fant en fin en, stjal denne og byttet over chassinummerskiltet. De hadde nå en fin MGB registrert på seg og solgte så denne med god fortjeneste. Dårlig gjort!!!

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.213 sekunder
Forumløsning av: Kunena