Diskusjon om tekniske emner. Tekniske spørsmål og svar fra medlemmene.
Chassinumber VS Bodynumber?
- Halvor Asland
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden - 11 år 10 måneder dager siden #1592
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Chassinumber VS Bodynumber?
Hei Kjell
Bilen er en genuine UK-spec GT 1. gang registrert i England 5/12 1966 (D-reg) ihht. Heritage med chassis nr: GHD3-110 xxx
mvh
halvor
PS! Jeg har et bilde av nr. og skal forsøke å finne det blandt noen tusen papirbilder...
Bilen er en genuine UK-spec GT 1. gang registrert i England 5/12 1966 (D-reg) ihht. Heritage med chassis nr: GHD3-110 xxx
mvh
halvor
PS! Jeg har et bilde av nr. og skal forsøke å finne det blandt noen tusen papirbilder...
Last edit: 11 år 10 måneder dager siden by Halvor Asland.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Halvor Asland
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden #1594
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Chassinumber VS Bodynumber?
... jeg kan veldig godt forstå om fabrikken merket deler for CKD-biler ekstra, slik at en på forhånd kunne registrere kombinasjonen av chassis nr., motor nr., girkasse, bakaksel og annet.....
halvor
halvor
- Thor Sørensen
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden #1640
av Thor Sørensen
Besvart av Thor Sørensen i emne Chassinumber VS Bodynumber?
Hei Kjell
Jeg har en sør Afrika MGA, men det var ikke bare til dette landet, også til andre land i Europa og sør Amerika, men ikke på alle bilene, grunnen til at dette ble gjort var pga bestemmelser i det landet bilen skulle og ble gjort når bilen kom til disse landene.
Jeg har en sør Afrika MGA, men det var ikke bare til dette landet, også til andre land i Europa og sør Amerika, men ikke på alle bilene, grunnen til at dette ble gjort var pga bestemmelser i det landet bilen skulle og ble gjort når bilen kom til disse landene.
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden #1656
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Chassinumber VS Bodynumber?
Dette understreker hva jeg sier,- jeg har aldri opplevet innslåtte nummer på de bilene jeg har tatt inn fra USA så påstanden om at alle bilene hadde dette tror jeg er feil. Det var kun til enkelte markeder og det ble ofte gjort på bestemmelsesstedet. F.eks. vet jeg at mange av MGB'ene som ble solgt i Danmark hadde chassinummer slått inn i bagasjerummet! Når det gjelder MGA tror jeg det er enda skjeldnere til tross for at enkelte bøker sier at det alltid var slått inn. Dette gir oss ofte problemer ved førstegangs registrering av biler i Norge hvor enkelte biltilsyn og også oppbyggingsgruppen i Oslo henviser til de bøker som sier at nummer alltid var slått inn og du kommer med en bil uten innslått nummer.
- Frank Rygh
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden #1662
av Frank Rygh
Besvart av Frank Rygh i emne Chassinumber VS Bodynumber?
Det er tydeligvis forskjell på teori og praksis her.
Må si dette er veldig nyttig informasjon med tanke på alle de forskjellige løsninger de benyttet.
Må si dette er veldig nyttig informasjon med tanke på alle de forskjellige løsninger de benyttet.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.239 sekunder