- Mottatte takk 0
Det blåser inn i MGB GTen!
- Raymond Wardenær
- Emneforfatter
- Besøkende
-
12 år 2 måneder dager siden #624
av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Sv: Det blåser inn i MGB GTen!
Om jeg ikke skulle klare å løsne på selve spjellet, har jeg funnet en annen løsning. Det var min venn, Rolf Myren, som tok fram noe da jeg besøkte han en dag, nemlig et deksel til å feste på luftinntaket på panseret. Det er magnetisk og laget for dette formålet, kanskje mest for å legge på når bilen står ute i regn. Men på BBS-forumet kunne jeg lese at det sitter godt fast under kjøring også.
Se bilde av det her: bhive.tierranet.com/images/916130.jpg
Se også tråden om dette hos BBS:
www2.mgcars.org.uk/cgi-bin/gen5?runprog=...=2013031820021623425
Se bilde av det her: bhive.tierranet.com/images/916130.jpg
Se også tråden om dette hos BBS:
www2.mgcars.org.uk/cgi-bin/gen5?runprog=...=2013031820021623425
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Steinar Braaten
- Besøkende
-
12 år 2 måneder dager siden #625
av Steinar Braaten
Besvart av Steinar Braaten i emne Sv: Det blåser inn i MGB GTen!
Hei Raymond
Jeg har hatt en slik dekkeplate siden 2002 på min MGB. Det kan selvsagt være forskjellig styrke i magnetismen på platene, og min plate sitter greit når bilen står stille parkert.
Er dog ikke sikker på at den blir med meg veldig lenge om jeg begynner å kjøre bilen.
Men en annen ting du kan gjøre om du skal tette luftinntaket er å vippe opp grillen og dekke hullet med litt sterk bakefolie el. (kanskje tynn byggplast er enda bedre?) og så sette grillen nedpå igjen så folien holdes på plass av grillen.
Har du et gitter under grillen, slik som mange setter på bilene, så er det enda lettere siden du bare kan feste foilen rundt gitteret og så sette grillen oppå.
Jeg har hatt en slik dekkeplate siden 2002 på min MGB. Det kan selvsagt være forskjellig styrke i magnetismen på platene, og min plate sitter greit når bilen står stille parkert.
Er dog ikke sikker på at den blir med meg veldig lenge om jeg begynner å kjøre bilen.
Men en annen ting du kan gjøre om du skal tette luftinntaket er å vippe opp grillen og dekke hullet med litt sterk bakefolie el. (kanskje tynn byggplast er enda bedre?) og så sette grillen nedpå igjen så folien holdes på plass av grillen.
Har du et gitter under grillen, slik som mange setter på bilene, så er det enda lettere siden du bare kan feste foilen rundt gitteret og så sette grillen oppå.
- Raymond Wardenær
- Emneforfatter
- Besøkende
-
12 år 2 måneder dager siden #626
av Raymond Wardenær
Steinar, du leste ikke innleggene i tråden om dette på BBS? Der er det en som sier at magnetdekslet blir presset ned mot åpningen når bilen er i fat.
- Steinar Braaten
- Besøkende
-
12 år 2 måneder dager siden #627
av Steinar Braaten
Besvart av Steinar Braaten i emne Sv: Det blåser inn i MGB GTen!
Du har rett i at jeg ikke leste BBS`n. Jeg la bare til grunn egen erfaring for svaret mitt. Kun praktisk test kan gi sikkert svar. 
Men om jeg overfører dette til de magnetiske rally board`ene (veldig bra norsk ord..!) vi bruker på bilene på treff, så fester disse bra på panser ol. så lenge det er ren lakk.
Men om de settes bare millimetre utenfor panserkanten på eks en MGF/TF eller MGB så skal det ikke mye til før fartsvinden tar tak og løfter opp "boardet".
Det samme om man setter det på skitten lakk.
Ut fra det er jeg ikke helt overbevist om at denne dekkeplaten sitter godt i lovlige norske hastigheter. Men igjen, kun praksis vil vise :whistle: :whistle:
Fortsatt God Påske!!

Men om jeg overfører dette til de magnetiske rally board`ene (veldig bra norsk ord..!) vi bruker på bilene på treff, så fester disse bra på panser ol. så lenge det er ren lakk.
Men om de settes bare millimetre utenfor panserkanten på eks en MGF/TF eller MGB så skal det ikke mye til før fartsvinden tar tak og løfter opp "boardet".
Det samme om man setter det på skitten lakk.
Ut fra det er jeg ikke helt overbevist om at denne dekkeplaten sitter godt i lovlige norske hastigheter. Men igjen, kun praksis vil vise :whistle: :whistle:
Fortsatt God Påske!!
- Raymond Wardenær
- Emneforfatter
- Besøkende
-
12 år 2 måneder dager siden #628
av Raymond Wardenær
Ja, og i BBS-tråden har flere brukt det i fart.
- Truls Sundt
- Avlogget
- Banned
-
Less
Mer
12 år 2 måneder dager siden - 12 år 2 måneder dager siden #629
av Truls Sundt
Besvart av Truls Sundt i emne Sv: Det blåser inn i MGB GTen!
Dette dekselet er laget for å hindre at løv kommer ned i "boksen" forran frontruten ved parkering slik at drenet gåt tett og at det ved stort nedbør / bilvask renner så mye vann inn i boksen at drenet ikke tar unna, med vannlekasje inn i bilen som resultat. Dersom du bruker dekselet kan det heller ikke komme luft til varmeapparatet. Det blir dårlig eller ingen efekt av det. Reparer spjellet og sørg for at det ikke sitter møkk i gummiballen ved enden av drenet ved girkasse huset på høyre side.
Last edit: 12 år 2 måneder dager siden by Truls Sundt.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.229 sekunder