- Mottatte takk 0
Det blåser inn i MGB GTen!
- Raymond Wardenær
- Emneforfatter
- Besøkende
-
12 år 3 måneder dager siden #583
av Raymond Wardenær
Det blåser inn i MGB GTen! opprettet av Raymond Wardenær
Jeg er jo vant til at det blåser inn - men det er i min MG TD! Nå har jeg fått blåst ut eksosen og kjørt litt raskere på motorveien i min nyervervede MGB GT. Da blåser det inn fra venstre side (har venstreratt) oppe ved dashbordet såpass mye at det er plagsomt, i hvert fall så lenge som det er såpass kaldt som det er fremdeles. Er dette et kjent problem?
Når jeg ser på innleggene under MGB ser det ut til at det nesten bare er jeg som legger inn innlegg her. Kan noen fortelle meg hvorfor det er slik?
Når jeg ser på innleggene under MGB ser det ut til at det nesten bare er jeg som legger inn innlegg her. Kan noen fortelle meg hvorfor det er slik?
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Truls Sundt
- Avlogget
- Banned
-
Less
Mer
12 år 3 måneder dager siden - 12 år 3 måneder dager siden #584
av Truls Sundt
Besvart av Truls Sundt i emne Sv: Det blåser inn i MGB GTen!
Har du sjekket om friskluftspjellet er åpent? Steng det så forsvinner trekken.
Det er en hendel under dashbordet (litt vanskelig å finne)
Så til hvorfor ikke flere legger inn innlegg. Jeg tror folk er redd for å komme med spørsmål som synes dumme. Det finnes ikke dumme spørsmål bare dumme svar
Det er en hendel under dashbordet (litt vanskelig å finne)
Så til hvorfor ikke flere legger inn innlegg. Jeg tror folk er redd for å komme med spørsmål som synes dumme. Det finnes ikke dumme spørsmål bare dumme svar
Last edit: 12 år 3 måneder dager siden by Truls Sundt.
- Steinar Braaten
- Besøkende
-
12 år 3 måneder dager siden - 12 år 3 måneder dager siden #585
av Steinar Braaten
Besvart av Steinar Braaten i emne Sv: Det blåser inn i MGB GTen!
Raymond skriver:
Si det Raymond. Godt spørsmål.
Noen tanker;
Det er veldig synd vi ikke har enda mer aktivitet på disse flotte forumsidene enn det vi har.
Jeg tror det mye skyldes det Truls er inne på; at folk føler de kanskje stiller dumme spørsmål. Det skal ingen føle de gjør, her er det bare å spørre i vei!
Og så er nok terskelen høy for mange til å kunne skrive noe på nettet i det hele tatt. Mange er ikke vant til å bruke slike muligheter som forum og lignende særlig mye.
Husk på at snittalderen i klubben er rimelig høy.
NMGK er en klubb preget av svært voksne medlemmer.
Eks. er snittalder for styremedlemmer og senterledere mellom 66 og 67 år.
Da sier det seg selv at de ikke vokste opp med chatting på nett. Og dermed ikke er like fortrolig med den form for kommunikasjon som yngre folk er.
Ser en på dagens ungdom (jeg har tre stk. selv i huset) så brukes nettet hele tiden for å holde kontakten med venner i inn og utland. Det er FB, Skype, Instagram, Twitter og jeg vet ikke hva som stort sett, på fritiden, er tilgjengelig for meldinger.
De har en helt annen kommunikasjonsform og mye mer vant til å bruke internett.
Jeg tror folk vil bli mer med på disse forumsidene etter hvert. Men for å styrke klubbens flotte web så er det kanskje en ide at ikke enkeltsentre konsentrer mye av sin webaktivitet på helt egne løsninger som FB og egne websider.
Det ville nok gagne aktivitetene på klubbens hjemmesider om alle brukte NMGK webben som sin hovedkommunikasjonsform ut mot medlemmene, og heller evt. om i det hele tatt nødvendig, bruker andre fora som støttefunksjoner.
Si det Raymond. Godt spørsmål.
Noen tanker;
Det er veldig synd vi ikke har enda mer aktivitet på disse flotte forumsidene enn det vi har.
Jeg tror det mye skyldes det Truls er inne på; at folk føler de kanskje stiller dumme spørsmål. Det skal ingen føle de gjør, her er det bare å spørre i vei!
Og så er nok terskelen høy for mange til å kunne skrive noe på nettet i det hele tatt. Mange er ikke vant til å bruke slike muligheter som forum og lignende særlig mye.
Husk på at snittalderen i klubben er rimelig høy.
NMGK er en klubb preget av svært voksne medlemmer.
Eks. er snittalder for styremedlemmer og senterledere mellom 66 og 67 år.
Da sier det seg selv at de ikke vokste opp med chatting på nett. Og dermed ikke er like fortrolig med den form for kommunikasjon som yngre folk er.
Ser en på dagens ungdom (jeg har tre stk. selv i huset) så brukes nettet hele tiden for å holde kontakten med venner i inn og utland. Det er FB, Skype, Instagram, Twitter og jeg vet ikke hva som stort sett, på fritiden, er tilgjengelig for meldinger.
De har en helt annen kommunikasjonsform og mye mer vant til å bruke internett.
Jeg tror folk vil bli mer med på disse forumsidene etter hvert. Men for å styrke klubbens flotte web så er det kanskje en ide at ikke enkeltsentre konsentrer mye av sin webaktivitet på helt egne løsninger som FB og egne websider.
Det ville nok gagne aktivitetene på klubbens hjemmesider om alle brukte NMGK webben som sin hovedkommunikasjonsform ut mot medlemmene, og heller evt. om i det hele tatt nødvendig, bruker andre fora som støttefunksjoner.
Last edit: 12 år 3 måneder dager siden by Steinar Braaten. Grunn: korrektur
- Kai Endre Hager
- Besøkende
-
12 år 3 måneder dager siden - 12 år 3 måneder dager siden #586
av Kai Endre Hager
Besvart av Kai Endre Hager i emne Sv: Det blåser inn i MGB GTen!
Raymond skriver:
Når jeg ser på innleggene under MGB ser det ut til at det nesten bare er jeg som legger inn innlegg her. Kan noen fortelle meg hvorfor det er slik?[/quote]
Det er jo litt synd at det ikke er flere med "skrivekløe" blandt medlemmene. Det viser seg at det er ganske mange visninger på hvert tema, mellom 50 og 150, men få svar. Hvis man ikke kan komme på et spørsmål/ problem, kunne man jo gi en kommentar?
Den eneste måten å holde et forum igang, er å delta
Men nå er det snart sesong igjen og bilene skal på veien. Da får vi håpe på mange betrakninger, opplevelser og "dumme" spørsmål. Alltid hyggelig å lese om andres erfaringer. Og her får vi svar på det meste, av ekspertisen på dette eminente forum
Når jeg ser på innleggene under MGB ser det ut til at det nesten bare er jeg som legger inn innlegg her. Kan noen fortelle meg hvorfor det er slik?[/quote]
Det er jo litt synd at det ikke er flere med "skrivekløe" blandt medlemmene. Det viser seg at det er ganske mange visninger på hvert tema, mellom 50 og 150, men få svar. Hvis man ikke kan komme på et spørsmål/ problem, kunne man jo gi en kommentar?
Den eneste måten å holde et forum igang, er å delta

Men nå er det snart sesong igjen og bilene skal på veien. Da får vi håpe på mange betrakninger, opplevelser og "dumme" spørsmål. Alltid hyggelig å lese om andres erfaringer. Og her får vi svar på det meste, av ekspertisen på dette eminente forum

Last edit: 12 år 3 måneder dager siden by Kai Endre Hager.
- Halvor Asland
- Besøkende
-
12 år 3 måneder dager siden #588
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Sv: Det blåser inn i MGB GTen!
Hei
Jeg hadde som deg en kald trekk inn i min MGB. Etter noe leting, fant jeg at chokewire gikk gjennom torpedoveggen uten gummipakning(grommet). I tillegg fant jeg et ubrukt hull i torpedoveggen som heller ikke var tettet med en gummipakning. I kaldt vær gav disse 2 åpne hullene en merkbar trekk på knær og ben.
mvh
halvor
Jeg hadde som deg en kald trekk inn i min MGB. Etter noe leting, fant jeg at chokewire gikk gjennom torpedoveggen uten gummipakning(grommet). I tillegg fant jeg et ubrukt hull i torpedoveggen som heller ikke var tettet med en gummipakning. I kaldt vær gav disse 2 åpne hullene en merkbar trekk på knær og ben.
mvh
halvor
- Raymond Wardenær
- Emneforfatter
- Besøkende
-
12 år 3 måneder dager siden #590
av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Sv: Det blåser inn i MGB GTen!
Truls, det er godt mulig at dette spjellet står åpent. Det er nemlig ikke mulig å bevege den lille hendelen, som jeg har visst om lenge. Skal sprute litt væske opp der og se om det løsner på greiene.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.268 sekunder