Noen tanker etter langturen til Lofoten

• Raymond Wardenær
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 11 måneder dager siden #1062 av Raymond Wardenær
Noen tanker etter langturen til Lofoten opprettet av Raymond Wardenær
Nå er jeg vel hjemme i Oslo igjen, og jeg har besøkt verkstedet som skal ordne opp i skaden jeg fikk på turen oppover. Da blir den så godt som ny, håper jeg.
Jeg hadde fått byttet ut chokekabelen, fordi den ikke låste seg ved vridning til høyre. Mens jeg var på Røst oppdaget jeg at den nye kabelen var så godt som umulig å få trukket ut, det er jo veldig vanskelig å få tak på den runde chokeknappen. Jeg hadde knappen med to vinger, mye bedre, men den ble ikke satt inn. Jeg måtte bruke tang for å klare å trekke den ut. For uten choke, var det umulig å starte bilen.
Vi har oppdaget at vifta kobler seg ut når jeg slår av tenninga. Når jeg stanset på turen, måtte jeg vente ti minutter før jeg fikk startet igjen. Dette må nok også rettes opp.
På den lange turen fikk jeg tid til å tenke. På alle mine moderne biler har jeg alltid hatt bredere dekk enn standarden, og fått mange positive tilbakemeldinger for utseendet. Jeg tror GTen hadde blitt flottere å se på med litt bredere dekk enn de jeg har, men regner med at dette er som å banne i kjerka. På TD'en tenker jeg ikke tanken. Er den noen som har noen kommentarer til dette? Jeg legger ved et bilde av bilen på Røst.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Kjell Hagen Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 11 måneder dager siden - 11 år 11 måneder dager siden #1071 av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Sv: Noen tanker etter langturen til Lofoten
Jeg bruker konsekvent 175/70x14 på disse bilene. Da blir dekkene litt bredere uten at høyden endres og rulleomkretsen er omtrent den samme som originalt. Speedometeret vil da virke omtrent like godt (eller dårlig) som tidligere.
Last edit: 11 år 11 måneder dager siden by Kjell Hagen Nilsen.

• Tore Lie
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 11 måneder dager siden #1083 av Tore Lie
Besvart av Tore Lie i emne Sv: Noen tanker etter langturen til Lofoten
Smak og behag. Det er din bil, så hvis du synes den ser bedre ut med bredere dekk, ja så sett dem på!

For min del er jeg lykkelig med de 165/80-14 Vredestein Sprint Classic som jeg har på MGBen. Med autentisk 60-talls mønster! Jeg har anbefalt disse dekkene til et par stykker som har klaget over at bilen har vært for tung på styringen, og som har hatt bredere dekk. Etter overgangen til disse smalere dekkene er styringen blitt lettere. Men det KAN selvfølgelig også skyldes at de andre dekkene var gamle, og Vredestein-dekkene nye.

• Thor Sørensen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 11 måneder dager siden #1101 av Thor Sørensen
Besvart av Thor Sørensen i emne Sv: Noen tanker etter langturen til Lofoten
Tore
Jeg har samme gode erfaring som deg når det gjelder Vredestein Sprint på min MGA. Hadde Firestone før det og de var for harde for bilen. Nå er det tid for nye dekk og da blir det nye Vredestein Sprint

• Tore Lie
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 11 måneder dager siden #1105 av Tore Lie
Besvart av Tore Lie i emne Sv: Noen tanker etter langturen til Lofoten
Det er vel to år igjen til jeg trenger å skifte dekk, regner syv års levetid. Burde kanskje ikke regne mer enn seks, men jeg synes disse dekkene virker ganske myke og fine nå på femte året.

I alle fall blir det Vredestein igjen for meg også.

• Raymond Wardenær
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 11 måneder dager siden - 11 år 11 måneder dager siden #1107 av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Sv: Noen tanker etter langturen til Lofoten
Takk for fine innspill når det gjelder dekk. Jeg har enn å ikke klart å finne datoen på dem, men til tross for fine mønster har jeg en mistanke om at de kan være gamle. Så det skal være Vredestein, skal det?
Last edit: 11 år 11 måneder dager siden by Raymond Wardenær.

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.241 sekunder
Forumløsning av: Kunena