Toppakning

  • Per Erik Trulsen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 2 måneder dager siden #783 av Per Erik Trulsen
Besvart av Per Erik Trulsen i emne Sv: Toppakning
Hei igjen :lol:
Har nå montert Motoren igjen
Var usikker på alt når det gjalt kjøleveske , sente en epost til Roger Parker vor jeg tok med handelsesforløpet. Fikk fin tilbakemelding , han mente jeg bare hadde vert uheldig . De har hent at pakningen/silikonen
under foringen slipper uten noen foranledning.
Startet opp i eftermidag går som en drømm foreløpig går over hele bilen en gang til i morgen så blir det prøvekjørin
Helsen
Per Erik :lol:

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

  • Steinar Braaten
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 2 måneder dager siden #786 av Steinar Braaten
Besvart av Steinar Braaten i emne Sv: Toppakning
Roger Parker i MGOC er en kjemperessurs! Godt å høre du har fått orden på pakningen. Lykke til med prøvekjøringen, den går sikkert bra. Så da er det bare å nyte sesongen i fulle drag :) :)

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

  • Hans Kristian Tangen
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 1 måned dager siden #890 av Hans Kristian Tangen
Besvart av Hans Kristian Tangen i emne Sv: Toppakning
Tengte å bruke denne guiden når eg skifter toppakning:

www.timguydesign.f2s.com/pics/MG-HG-Replacement.pdf

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

  • Jon Fredheim
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 1 måned dager siden - 12 år 1 måned dager siden #936 av Jon Fredheim
Besvart av Jon Fredheim i emne Sv: Toppakning
Olje i kjølevæsken angriper tettingene i den gamle typen toppakning. En liten lekkasje i trykkanalen til kamamkslene/ventilløfterne gjennom styrehylsen i toppakningen er alt som skal til.
Denne pakningen ble montert i 2001 og har fungert sorgløst inntil i fjor, da de første tegnene til olje i kjølvæsken viste seg. Etter hvert ble det litt mer, og da var det på tide å løfte av toppen og ta en kikk.
Oljen hadde angrepet tettingsmaterialet, som var i ferd med å gå i oppløsning. Noen mil til, så ville en en real HGF vært et faktum.
En stålpakning av siste generasjon fra SAIC er nå på plass. Styrehylsene av plast er byttet ut med stålhylser, og disse ble smurt uvendig med silikonpakningsmasse som en ekstra sikring mot oljelekkasje. Toppakningen fikk et tynt lag med VHT kopperspray før den ble montert.

Vedlegget ble ikke funnet


Stålpakningen krever perfekte tetteflater, derfor ble toppen planslipt før montering.

Vedlegget ble ikke funnet


Ujevnhentene var minimale, så det holdt å ta 0,06 mm.

Vedlegget ble ikke funnet


Sylinderforingshøyden var perfekt: 0,1 mm overhøyde.

Vedlegget ble ikke funnet

Last edit: 12 år 1 måned dager siden by Jon Fredheim.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Moderator: AdminPSSteinar BraatenTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.232 sekunder
Forumløsning av: Kunena