Toppakning

  • Per Erik Trulsen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 9 måneder dager siden - 12 år 9 måneder dager siden #296 av Per Erik Trulsen
Toppakning opprettet av Per Erik Trulsen
Vannet ble plutselig borte.
Bilen var i daglig bruk , parkerte med god å varm motor ikke over normal temp.Startet dagen etter da gikk alarmen umidelbart ,har montert
Coolant Level Sensor Kit MGF i sommer, hadde ikke problemer da.
fylte etter veske ca 1 l. kjørte ca 7 km alarm igjen fylte på ca 1 l. til å kjørte hjem.Temp på normalt fulgte godt med.
tappet av vann og olje , dette hadde ikke blandet seg enda så vannet lå underst.
Har tatt av topplok .Kann ikke se noe feil på den gamle pakningen , så er litt usikker. har kjøpt opgraderingspakning fra MGOC.
Last edit: 12 år 9 måneder dager siden by Per Erik Trulsen.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

  • Thomas Lønberg
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 9 måneder dager siden #299 av Thomas Lønberg
Besvart av Thomas Lønberg i emne Sv: Toppakning
Det var triste nyheter. Jeg regner med du har sjekket alle slanger og koblinger også?
Jeg håper du klarer å finne ut av det og får bilen klar innen solen kommer tilbake til vår halvkule.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

  • Per Erik Trulsen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 9 måneder dager siden #302 av Per Erik Trulsen
Besvart av Per Erik Trulsen i emne Sv: Toppakning
Heisan.
Nei ingen utvendige lekasjer,står inne alt er tørt.
Per Erik

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

  • Jon Fredheim
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 9 måneder dager siden - 12 år 9 måneder dager siden #304 av Jon Fredheim
Besvart av Jon Fredheim i emne Sv: Toppakning
Den vanligste lekkasjen er lokket til ekspansjonstanken. Hvis dette ikke holder trykket, forsvinner vannet fort. Men det er plenty andre steder det kan lekke. O-ringene på termostathuset blir harde med tiden, kjølevannsrørene under bilen kan ruste og radiatoren pleier også å lekke når den blir gammel nok.

Vannet i bunnpannen var vel det som rant dit da toppen ble tatt av (det er jo ikke noe dreneringspunkt på motoren).

Husk å sjekke fóringshøyden før montering av MLS-pakning. Hvis det er ujevn høyde, kan det være bedre å benytte toppaknning av den "gamle" typen (med elastomertetting).
Hvis MLS-pakning skal benyttes, er det klokt å bruke toppakningsklister for å sikre seg mot svetting av kjølevæske.
Last edit: 12 år 9 måneder dager siden by Truls Sundt.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

  • Per Erik Trulsen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 9 måneder dager siden #305 av Per Erik Trulsen
Besvart av Per Erik Trulsen i emne Sv: Toppakning
Hei igjen .
Vannet i bunpannen ble tappet av før toplok ble løsnet har ikke lekasje utvendig alle rør og radiator er tette .
skal ta av bunpannen ,skal jo skifte Lower rail assembly - Engine clamping .feilen ligger vel imotoren et sted.

Per Erik

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

  • Jon Fredheim
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 9 måneder dager siden #307 av Jon Fredheim
Besvart av Jon Fredheim i emne Sv: Toppakning
Det er uvanlig at kjølevæske og olje ikke har emulgert når det har lekket væske til bunnpannen.
Det har tydeligvis ikke vært veldig mye kjølevæske under oljen, ellers ville oljetrykket ha blitt borte.
Mulige innvendige lekkasjekilder i motoren er utetthet under sylinderfóring, sprukket sylinderforing, sprukket topplokk eller motorblokk og selvfølgelig lekkasje i toppakning.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.194 sekunder
Forumløsning av: Kunena