Ugjevn tomgang på VVC motor etter renovering av toppen.

• Jon Fredheim
  • Besøkende
  • Besøkende
6 år 7 måneder dager siden #6141 av Jon Fredheim
Første skritt bør være å få lest ut feilkodene. De eldste bilene har ikke OBD2, men MEMS 1.9 kodesystem. Utstyr til å lese dette er det ikke mange som har, men det er mulig at verkstedet til Bilbutikk1 i Sarpsborg har MGF-software til deres T4-diagnosestasjon.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Jon Fredheim
  • Besøkende
  • Besøkende
6 år 7 måneder dager siden #6142 av Jon Fredheim
Er du heldig, hjelper det med en TPS reset:

• Ronny Johansen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
6 år 7 måneder dager siden #6143 av Ronny Johansen
Hei Jon, da skal jeg teste en TPS reset først. Ellers så snakket jeg med Øyvind Wiksaas på telefon i går og han er behjelpelig dersom toppen må tas av og jobben må gjøres på nytt. Takk for tipset, Jon.

• Øyvind Wiksaas
  • Besøkende
  • Besøkende
6 år 4 måneder dager siden #6150 av Øyvind Wiksaas
Har du fått løst dette?

• Ronny Johansen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
6 år 4 måneder dager siden #6153 av Ronny Johansen
Hei Øyvind,
har ikke fått løst dette, nei. Du har vel hatt noe mail korrespondanse med Truls på Mekonomen tenker jeg. Bilen står fortsatt hos dem og jeg har ikke hørt noe fra ham siden jeg snakket med dem før jul. Selv har jeg ingen tilgang til verkstedet så jeg kan ikke få gjort noe og må derfor stole på at de får bilen i gang før våren kommer. For å være helt ærlig, tror jeg ikke verkstedet klarer dette selv uten hjelp fra noen som kan dette.

• Øyvind Wiksaas
  • Besøkende
  • Besøkende
6 år 4 måneder dager siden #6154 av Øyvind Wiksaas
Har hatt noe kommunikasjon føre jul med dit verksted, men har ikke hørt noe om eventuelt resultat av mine tips.
Dette klarer de sikkert om de bruer nødvendig tid til å sette seg inn i mekanismen og de grunnleggende innstillingen som må være 100% riktig. Som jeg sa til verksmesteren, her må nok topplokket tas av og toppen må demonteres for kontroll av link og mekanismene til den variable ventiljusteringen. Uansett så håper jeg dette løser seg og at du får bilen klar til våren:-)

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.740 sekunder
Forumløsning av: Kunena