Ugjevn tomgang på VVC motor etter renovering av toppen.
- Ronny Johansen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
6 år 4 måneder dager siden #6155
av Ronny Johansen
Besvart av Ronny Johansen i emne Ugjevn tomgang på VVC motor etter renovering av toppen.
De fikk det ikke til, så mye vet jeg. Dette er et verksted som er avhengig av daglig drift så de holder på når de har hatt tid innimellom. Nå i januar er det vel årsregnskap og slike ting som har opptatt Truls, tenker jeg. (Han er dagligleder.) Avtalen er at bilen skal være klar til våren, ellers må de benytte seg av forsikringen sin og betale meg erstatning samt overta bilen. Kunne de ha fått hjelp av deg dersom du fikk kompensasjon for dette?
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Ronny Johansen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
6 år 2 måneder dager siden #6174
av Ronny Johansen
Besvart av Ronny Johansen i emne Ugjevn tomgang på VVC motor etter renovering av toppen.
For og avlutte denne logg, så er bilen nå overtatt av verkstedets forsikringsselskap og blir kanskje skrotet. Dersom ikke verkstedet får orden på bilen og selger den selv. RA35211 var min første MG og en F VVC, top of the line og noe jeg var stolt av. Jon Fredheim fikk jobben med å pumpe opp hydralastikken bare uker etter den ble kjøpt. Ny hellakkering i original farge samme år og masse oppgraderinger ble gjort på bilen over et par år. Nå er min tid med bilen ute og jeg har fått en erstatning som vil sette ny rekord i prissetting av MGF VVC 1996 model i Norge. Taushetsplikten råder for hva jeg fikk. Det farlige er at jeg ikke bryr meg, og hvorfor det egentlig? Fikk jeg så mye at jeg føler meg tilfredsstilt? Nei, …. jeg føler at MG klubben har mest MGA/B og 70+ medlemmer, da blir ikke de moderne bilene prioritert. (Ref til rekrutering på Ekebergsletta 2018 der folk så mest til MGF.) Kan det bli slik i fremtiden at MGF/TF danner egen klubb sammen med andre moderne biler, hva vet jeg. Dessverre er MGA/B for gammel for meg. Etter å ha besøkt NEC i Birmingham i England 5 ganger de sist par årene har det åpnet mine øyne for andre merker som frister oss yngre mye mer. Jeg har betalt medlemskap i klubben for et nytt år men hva gjør jeg neste år? Medlemskap lover support og hjelp til medlemmer. Gjør de det.....? Ikke etter mine erfaringer. Kos og treff er tingen men når det gjelder hjelp på "moderne" farkoster er 70+ ingen hjelp. Sorry men man behøver ikke være medlem i noen ting for å være entusiast uansett bilmerke. MRK: dersom moderator har bemerkninger til mitt innlegg, ta kontakt med meg først.
- Ola Thygesen
- Besøkende
-
6 år 2 måneder dager siden #6175
av Ola Thygesen
Besvart av Ola Thygesen i emne Ugjevn tomgang på VVC motor etter renovering av toppen.
Takk for at du beskriver din opplevelse av denne hendelsen.
Ja, vi har mange medlemmer med 70+, men vi har også yngre krefter
i klubben. Vi har spesialister på de fleste modeller fra 1930 og oppover.
Ja, det er mange MGB/A i klubben. men MGF kommer sterkt som en populær bil blandt
medlemmene.
MGF med sin VVC-motor er spesiel og avansert. Den krever kunnskap og du var allerede i
januar 2019 i kontakt med 2 personer som kanskje kan VVC-motorer best i Norge.
Har jeg forstått det riktig fikk du tilbud om reparasjon av din VVC fra en av medlemmene.
Jeg kan ikke forstå at du leverer en VVC-motor til Mekonomen.
Ikke for at Mekonomen ikke kan bil, men de er ikke spesialister på VVC !
Hvorfor i all verden lot du bilen stå hos Mekonomen når du allerede i januar
skønte at dette ikke ville gå greit ??
Du skriver : Medlemskap lover support og hjelp til medlemmer. Gjør de det.....? Ikke etter mine erfaringer.
Det er leit at du opplever det slik !
Norsk MG Klubb er kjent for hjelp og support til sine medlemmer !
Ja, vi har mange medlemmer med 70+, men vi har også yngre krefter
i klubben. Vi har spesialister på de fleste modeller fra 1930 og oppover.
Ja, det er mange MGB/A i klubben. men MGF kommer sterkt som en populær bil blandt
medlemmene.
MGF med sin VVC-motor er spesiel og avansert. Den krever kunnskap og du var allerede i
januar 2019 i kontakt med 2 personer som kanskje kan VVC-motorer best i Norge.
Har jeg forstått det riktig fikk du tilbud om reparasjon av din VVC fra en av medlemmene.
Jeg kan ikke forstå at du leverer en VVC-motor til Mekonomen.
Ikke for at Mekonomen ikke kan bil, men de er ikke spesialister på VVC !
Hvorfor i all verden lot du bilen stå hos Mekonomen når du allerede i januar
skønte at dette ikke ville gå greit ??
Du skriver : Medlemskap lover support og hjelp til medlemmer. Gjør de det.....? Ikke etter mine erfaringer.
Det er leit at du opplever det slik !
Norsk MG Klubb er kjent for hjelp og support til sine medlemmer !
- Jon Fredheim
- Besøkende
-
6 år 2 måneder dager siden #6176
av Jon Fredheim
Besvart av Jon Fredheim i emne Ugjevn tomgang på VVC motor etter renovering av toppen.
En lokal bygdesmed på et Mekonomen-verksted er ikke utlært innen alle bilmerker og -modeller. Å skaffe seg kompetanse til dette er ikke lønnsomt for dem som i hovedsak lever av å skifte olje og bremseklosser og skrive mangellapper etter EU-kontroller.
Derfor har de vel forsikringer som kan tas i bruk når de har gapt over noe som vil kreve alt for mye tid til å klare.
Det er godt at det har løst seg for deg på en økonomisk tilfredsstillende måte, men jeg tror nok at du ville ha kunnet få hjelp blant dem som finnes på dette forumet.
Derfor har de vel forsikringer som kan tas i bruk når de har gapt over noe som vil kreve alt for mye tid til å klare.
Det er godt at det har løst seg for deg på en økonomisk tilfredsstillende måte, men jeg tror nok at du ville ha kunnet få hjelp blant dem som finnes på dette forumet.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.319 sekunder