Kjøpetips?

• Halvor Asland
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 11 måneder dager siden #4369 av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Kjøpetips?
Jeg vil ikke bli oppfattet som en MGF hater siden jeg kjører TF, men det hele er litt et valg om teknologi også. MGF benytter det sagnomsuste Hydrogas fjærings-systemet som overtok for Hydrolastic, mens TF benytter et konvesjonelt oppheng med wishbones og coil over fjærer/støtdempere.

Vedlegget ble ikke funnet

Jeg har prøvd begge deler og .... mitt valg falt på TF. Litt påvirket av Jon, Steinar og ikke minst Bjørn Erik, er jeg i ferd med å oppgradere/forbedre den med nye softere støtdempere, kalesje med glassbakrute og varmetråder, PRT kjølesystem, rustfrie kjølerør, etc. At min er importert fra Tyskland betyr at den også har Airconditioning. Kanskje ikke veldig nødvendig i Norge, men har man kjørt på kontinentet, så oppdager en at åpne bil blir ukomfortabelt når omgivelsestemperaturen og solskinnet blir for voldsomt. Da må en faktisk cab'e opp og trykke på knappen A/C... :whistle:

Min TF står for øyeblikket på stylter. I forbindelse med at jeg skulle skifte støtdempere, fant jeg mye overflaterust på hjuloppheng og hjelperammene fram og bak .... Kanskje ikke perfekt tidspunkt å gjøre dette....

I tillegg var bremseskivene svært korroderte.... til tross for at de ble skiftet av MGOC for 3 år siden/10 000 km...

Håper å være på veien snart ...., men for å få til det, må jeg komme til enighet med Mike Satur om de manglende eksosrørene på mitt nye Daytona eksosanlegg...

:unsure:

halvor

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Jon Fredheim
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 11 måneder dager siden #4370 av Jon Fredheim
Besvart av Jon Fredheim i emne Kjøpetips?
Bilen din ser ikke ut til å ha hatt understellbehandling, Halvor. Slik er det vel ofte med biler som kommer fra kontinentet. Hvis det bare er overflaterust og ikke alvorlige angrep, vil en grundig rengjøring med etterfølgende oljebehandling kunne være god måte å holde korrosjonen i sjakk på.
Når det gjelder bremseskivene, er stor forskjell på hvilket materiale de er laget av. Noen ruster mer enn andre. Jeg kjører fortsatt med med de originale skivene etter 200.000 km, og de gikk gjennom EU-kontrollen senest i fjor. Nye skiver er billige og enkle å skifte, så det er ingen stor bekymring.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.176 sekunder
Forumløsning av: Kunena