I samsvar med vedtektenes §6 innkaller styret klubbens medlemmer til Årsmøte i Norsk MG Klubb fra 3. mai 2021 kl. 12:00 til 10. mai 2021 kl. 12:00
NMGK Rogaland – Aktiviteter og terminliste 2021 sesongen
Til: Medlemmene i NMGK Rogaland senter
Fra: Bjørn Erik Vesterås, senterleder
Dato: 25.02.2021
Sak: NMGK Årsmøteprotokoll 2020
I midten av mars mottar alle medlemmene konvolutt med medlemsbladet, giro for medlemskontingent 2021 og innkalling til det digitale Årsmøte i mai. Denne gangen får også familemedlemmene bladet! KOS DERE - VÅREN ER HER!
• Lederartikkel av Ola Thygesen • Oversikt over styret og kontaktpersoner i NMGK • Redaktørespalten: "Mot lysere tider…" • "MG-entusiasten" er denne gang fra Tjøme • MGen i mitt liv, en anglofils bekjennelser • MG ZS EV - suksess i Norge! • Biler som hobby siden 1974 • MG EHS - Plug-in Hybrid - NÅ i Norge • Er grønt grønt? Og, hva er British Racing Green (BRG)? • Teknikk & Råd & Tips & Erfaringer: Østfold senters “Reisekoffert” - Låsebolt på MGF/TF - Service-intervaller - Utbedring av bremserør i MGF - Elektronisk fordeler på 123 - Plugger • MG-camping i Norge? • Ladies Corner kommer fra Gjøvik • Hva skjer i sentrene? • Nytt fra LMK • LMK & AMCAR & NMGK • Nytt fra Styret i Norsk MG Klubb • Baneløp for veteranbiler på Varna • MG - elsket også av kjendisene • Oversikt over senterledere, kontaktpersoner og kontaktpersoner for registerne • Vi ønsker 23 nye medlemmer velkommen i Norsk MG Klubb! • Vervekampanje • Våre samarbeidspartnere og annonsører • MG Midget 60 år
Mørke skyer på himmelen for bilismen?
2021 fikk en brå start for alle med interesse for kjøretøy drevet frem av fossilt drivstoff. Norge har sluttet seg til internasjonale avtaler og konvensjoner om dramatiske klimakutt, og bilismen blir således hardt rammet. Om el-bilen er en del av den naturlige evolusjonen eller regelrett fremprovosert signalpolitikk, er det for tidlig å si noe om. Fremtiden vil vise om el-bilen er et faktisk fremskritt, eller om den havner på teknologiens skraphaug i likhet med VHS-spilleren? Derimot er det et faktum at noen fremover må ta regningen for avgiftslettelser og fritak, som tidligere har vært betalt av alle som benytter norsk veinett. Spørsmålet blir om el-bil-politikken er bærekraftig også ut i fra et miljø- og sirkulærøkonomisk perspektiv, når nesten nye el-biler vrakes med tilsynelatende minimale feil og skader. Årsaken skyldes i stor grad at avgiftsfritakene ikke er knyttet til deler og verkstedkostnader, noe som skaper et stort misforhold mellom nypris og kostnad ved skade/reparasjon. Oppgjørspraksis hos forsikringsselskapene tilsier automatisk vraking av nyere biler når reparasjonskostnaden overskrider en viss andel av nybilprisen.
Årsmøte i Norsk MG Klubb Rogaland Februar 2021