Facebooksiden

• Kenneth Gustavsen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 7 måneder dager siden #4581 av Kenneth Gustavsen
Besvart av Kenneth Gustavsen i emne Facebooksiden
Bare for å oppklare litt:
En lukket gruppe er en gruppe alle kan søke opp og finne, men man må be om å få bli medlem for å få tilgang.
En hemmelig gruppe vil ikke være mulig å finne med mindre man blir invitert.

En side slik klubben har nå er et talerør for klubben og en plass hvor man kan vise seg frem til potensielt nye medlemmer og andre interesserte. Alle kan publisere som Jan Vidar har gjort med det samme innlegget både her og på Facebooksiden. Facebookansvarlig og noen andre i styret har full tilgang til å eventuelt dele innlegget videre dersom det er ønskelig.

Noen bakdeler med å ha en gruppe er at man ikke har et talerør, man lukker miljøet inne og mister publisisten ovenfor omverdenen. Det siste klubben trenger er mindre publisitet etter min mening.

Det er vel ikke helt riktig at andre klubber og foreninger har lukkede grupper?
F.eks. så har MG Car Club, MG Owners Club, BMW Car Club Norwegen, Norsk Sportsvogn Klubb og Ford M Klubb (bare for å nevne noen få) en side på lik måte som NMGK. Blant annet for publisiteten sin skyld. For å illustrere litt rundt publisitet, et av bildene med høyest rekkevidde var fra en aktivitet i våres som over 1800 personer så. Langt fler enn de som liker siden. Ved en lukket gruppe vil kun en andel av gruppemedlemmene se innleggene. Det er også langt fra alle som liker siden som er medlemmer i klubben.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Kenneth Gustavsen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 7 måneder dager siden #4582 av Kenneth Gustavsen
Tips!
For å se hva som blir postet av andre på siden til NMGK kan du klikke i feltet som er merket i bildet. Da blir innleggene større.

Vedlegget ble ikke funnet

• Leif Smedvig
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 7 måneder dager siden #4586 av Leif Smedvig
Besvart av Leif Smedvig i emne Facebooksiden
Hei Kenneth
Det er synd at Facebook i Nmgk regi ikke slår an . En viss utbryter fraksjon bruker åpen Facebook med stor dyktighet og det blir lagt merke til . Det bør være lavest mulig terskel mot det å legge ut foto og dagligdagse hendelser i Mg miljøet . Allt med hensikt å få til liv og røre , lyst til å ha bil og delta på aktiviteter . Nå,redigeres innslagene på Nmgk sine web sider. Hva om en åpen Nmgk profil henvisning ble lagt til på hovedsiden i Nmgk , der medlemmene lett kunne bidra ? Utfra bidrag hertil kunne reportasjer hentes inn til enten lokal nytt eller hovedsiden .
En annen sak er om web siden kunne ha gevinst på en mindre fornyelse. Hva med å skifte ut headingen , nye foto av Mg bilene , ny image ? Dagsrevyen i NRK gjør det, hva med oss .? Fornyelse fryder , og skaper interesse.
Leif smedvig

• Thomas Lønberg
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 7 måneder dager siden - 9 år 7 måneder dager siden #4587 av Thomas Lønberg
Besvart av Thomas Lønberg i emne Facebooksiden
En fornyelse av utssendet er fint, men;
Siden stort sett all informasjon på www.nmgk.no er gjemt bak lukkede medlemsdører vil de som vurderer å bli medlem bare bli møtt av en lukket dør med et annet utseende.

Før jeg ble medlem må jeg si jeg ble frustrert over at så lite informasjon lå offentllig tilgjengelig.
NMGK så ut til å være en helt død klubb siden det var så lite informasjon å hente. Hvorfor skulle jeg melde meg inn og betale for noe som ikke gir meg merverdi?
Etter jeg valgte å bli medlem viste det seg at dette heldigvis ikke stemte og klubbmedlemskapet har gitt meg masse informasjon, nye bekjentskaper og flotte turer.

Se f.eks. www.mg-rover.org
All informasjon er tilgjengelig for de som ikke er medlem.
Du må riktignok registrere deg for å bidra i forumet, men det er både rett og rimelig (og gratis).

Om alt skal være lukket må klubben bevise at det er liv og røre.
Dette kan gjøres på facebook, artikler kan legges offentlig tilgjengelig på hjemmesiden (med promotering på facebook) og ved deltakelse med promotering på treff og messer.
Alternativt kan hjemmesiden, og hovedsakelig forumet, gjøres mer offentlig.
Last edit: 9 år 7 måneder dager siden by Thomas Lønberg.

• Kenneth Gustavsen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 7 måneder dager siden - 9 år 7 måneder dager siden #4588 av Kenneth Gustavsen
Takk for innspill Leif og Thomas.
Under den tiden jeg var Facebookansvarlig redigerte jeg kun to innlegg som ikke var passende i forhold til språk eller personlige anklagelser, ellers er siden åpen for alle som vil poste noe. Noe mer åpen side er det etter det jeg vet ikke mulig å lage dersom det skal være en Facebookside. Ellers så kan man sende inn pr. mail (facebook@nmgk.no) eller bruke Facebooks meldingstjeneste dersom man vil at klubben skal poste det. Alt ligger derfor til rette for at det skal kunne bli litt "liv og røre" og at folk skal kunne engasjere seg, men bidragene uteble og det fortsetter ser det ut for....

Det kan se ut som det er en stor terskel for klubbens aldrene medlemsmasse å poste noe utenfor lukkede grupper av en eller annen grunn. Det lukker bare miljøet og gir ingen effekt utad for å rekruttere nye medlemmer eller gi noen utenfor lyst til å bli en del av miljøet. Det kan på sikt gi effekter som biler som er "usalgbare" med synkende verdi. Jeg stilte på et av de nyere "Cars and Coffee" treffene i sommer som den eneste MG blant nesten 200 entusiastbiler. Folk strømmet til rundt Amcars, gamle og nye Porscher, BMW'er, sportsbiler av mange slag, ombygde "Fast and the Furious" biler osv. Men min MGA fikk stå helt i fred... Det virker ikke som MG fenger utenfor medlemsmassen, noe som er bekymringsverdig synes jeg.

Fornyelse er et poeng den/de som styrer det hele nå får ta stilling til. Fra oppstarten var poenget at websiden og Facebooksiden skulle ha lik profil og gjennkjennelseseffekt. Men det betyr kanskje ikke at det alltid bør være sånn eller at ting ikke bør forandres/fornyes. Jeg tror det kan være lurt med fornyelse.
Last edit: 9 år 7 måneder dager siden by Kenneth Gustavsen.

• Thomas Lønberg
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 7 måneder dager siden #4589 av Thomas Lønberg
Besvart av Thomas Lønberg i emne Facebooksiden
Jeg vil presisere det er hjemmesiden www.nmgk.no som er for lukket. Som et ikke-medlem får man ikke mye informasjon her.

Det er en balansegang å finne riktig fordeling mellom hva som skal være offientlig tilgjengelig og ikke, men vi har på en annen side ingen hemligheter?
Vi deler vår glede, lidenskap og frustrasjon, og viktigst av alt kunnskap, over MG - noe som er smittende på event. nye medlemer.

Jeg deltok også nylig på Cars 'n Coffee. Den gangen var også en MGB GT der, og jeg deler samme inntrykk som deg: det er mer blest rundt de øvrige merkene.

Moderator: AdminPS
Tid til å lage siden: 0.264 sekunder
Forumløsning av: Kunena