Navigasjon
- Frank Rygh
- Besøkende
-
Dersom du har en datakabel til overs til den ene Nuvi du ikke har lenger , er jeg int...
Jeg finner ikke min og får ikke oppdatert....
Frank
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Halvor Asland
- Besøkende
-
Om du tar deg bryet med å dra til Kristiansand, så ligger også kabelen ett sted mellom Bystranda og Syd Arena.... :S
h
- Frank Rygh
- Besøkende
-
- Frank Rygh
- Besøkende
-
Dagens strålende vær på østlandet har fått meg til å sitte inne for å drive med oppdateringer av nevnte navigatorer.
(jeg fant også ledningen til Garmin)
Jeg har en Garmin Nuvi 2640 som er 3-4 år gammel, og en Tomtom XL
Nå skal det sies at Garmin modellen var endel dyrere, også fordi jeg kjøpte den med såkalt lifetime gratis kartoppdateringer.
Tror jeg har spart in det i løpet av de siste 4 år.
Garmin plotteren er jeg ganske fornøyd med. Rask, gode kart, enkel å bruke.
Det eneste negative med den er at du kan risikere å bli sendt helt ut i vid-otta om du ikke følger litt med selv.
Har brukt den ganske mye i alpene i Italia, Østerrike og Tyskland
Der kan du fort bli sendt på tur for å si den sånn...
Men ellers er jeg fornøyd
Tomtom modellen er den jeg bruker i MGB når vi skal på tur
Mye enklere modell, dårligere skjerm, men den har viktige fotoboks plasseringer og kostet kr 599 inklusiv alt...
Garmin kostet 2500...
Så det blir et spørsmål om prioriteringer..
Og som sagt så funker Waze helt supert på iphone i allefall

Frank
- Bjørn Erik Johannessen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
Det var en TomTom XL som tok kvelden. Nå driver jeg og "leser meg opp" på diverse kombinasjoner med TomTom-app, kontra egen unit TomTom/Garmin.
App løsning virker interessant, men vil også involvere oppgradering til mer avansert mob. Ny mob vil komme før eller siden uansett . . men jeg har nok tatt en "sjefs-avgjørelse" før sesongen starter . .
- kommer tilbake med resultatet :woohoo:
- men takk så langt :cheer:
Bjørn Erik
- Kai Endre Hager
- Besøkende
-
Idag lånte jeg Subaruen til en nabo. Da jeg skulle inn på GPS menyen, fikk jeg bare melding om at de fleste valgene var "ikke tilgjengelige mens bilen ruller". Når jeg tenker meg om, må det være pga. trafikksikkerhetenHalvor Asland skrev: Hei
Jeg har ikke erfaring med TomTom, men mine 2 Garmin Nüvi 760 har vært Europa rundt... dvs. de er for tiden redusert til 1. Dumt å legge GPS på biltaket..... :S
Det var for så vidt ikke poenget. Jeg har 3 biler med original PGS og min Garmin overgår dem alle!!!! Jeg har en nyere Jaguar og den gjør meg sint. GPS'en der nekter meg bl.a. å gjøre endringer mens bilen ruller..... Jeg må stoppe for å endre destinasjon. grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :evil: :woohoo:
halvor
så man ikke skal sitte å "fikle" med data mens man kjører. Kanskje det samme gjelder for din Jaguar?