- Mottatte takk 0
Dårlig kvalitet på nye deler!
- Halvor Asland
- Besøkende
-
11 år 5 måneder dager siden #2478
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Dårlig kvalitet på nye deler!
Hei igjen Frank
Jeg har "stjålet" bildene dine - både av radiatoren og slangene og lagt de ut på Facebook med nr. og navn på leverandøren. Reaksjonene har ikke uteblitt. Mange skylder på Kina-standard, men majoriteten sier de heller vil betale litt mer og få kvalitetsdeler.
Hva vet vi om vi har Kina-deler i forstillingen, i styringen, hva med bremsedelene.... Dette kan bare ikke fortsette. Vi må legge press på leverandørene!!
mvh
halvor
Jeg har "stjålet" bildene dine - både av radiatoren og slangene og lagt de ut på Facebook med nr. og navn på leverandøren. Reaksjonene har ikke uteblitt. Mange skylder på Kina-standard, men majoriteten sier de heller vil betale litt mer og få kvalitetsdeler.
Hva vet vi om vi har Kina-deler i forstillingen, i styringen, hva med bremsedelene.... Dette kan bare ikke fortsette. Vi må legge press på leverandørene!!
mvh
halvor

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Ola Thygesen
- Besøkende
-
11 år 5 måneder dager siden #2480
av Ola Thygesen
Besvart av Ola Thygesen i emne Dårlig kvalitet på nye deler!
Halvor og Frank,
det har vært skrevet en tråd om dette tidligere og jeg kommenterte den gangen at dette er en sak for MG Car Club European Conference.
Det skal være European Conference i Essen,Tyskland 28/29 mars 2014.
Jeg vil be møteleder på konferansen om å sette temaet "dårlige deler" på agendaen.Det kan da være nyttig å få bildene av de delene dere har slik at jeg kan bruke de som dokumentasjon. MGCC kan så bringe saken videre til deleleverandørene i England.
Ola
det har vært skrevet en tråd om dette tidligere og jeg kommenterte den gangen at dette er en sak for MG Car Club European Conference.
Det skal være European Conference i Essen,Tyskland 28/29 mars 2014.
Jeg vil be møteleder på konferansen om å sette temaet "dårlige deler" på agendaen.Det kan da være nyttig å få bildene av de delene dere har slik at jeg kan bruke de som dokumentasjon. MGCC kan så bringe saken videre til deleleverandørene i England.
Ola
- Frank Rygh
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 5 måneder dager siden #2481
av Frank Rygh
Besvart av Frank Rygh i emne Dårlig kvalitet på nye deler!
Hei Halvor
Det er da bare helt i orden
Viktig at dette blir tatt opp av flere.
USA er som kjent det landet som konsumerer mest MG deler, og det er et voksende problem
Bruk bildene som du vil, null problem
Når du snakker om foringer til forstilling, vet jeg at det er noen av de vi kaller "v8 foringer"
som blir brukt på B modellen, ikke passer slik de skal.
De er noen mm for store slik at de ikke passer
Disse er jo trange nok fra før av, men disse er så trange at dersom du smører de med fett og prøver å presse disse inn, blir de skrellet og ikke riktige i hylsen,, jeg snakker om de nedre foringene på A -armer.
Hei Ola
Det hadde vært fint om dette ble tatt opp på denne konferanse slik at produsenter og distributører forstår at dette er i ferd med å bli et problem.
Du må bare bruke de bilder som ligger ute.
Trenger du originaler oversendt sier du bare i fra så sender jeg de til deg.
Frank
Det er da bare helt i orden
Viktig at dette blir tatt opp av flere.
USA er som kjent det landet som konsumerer mest MG deler, og det er et voksende problem
Bruk bildene som du vil, null problem
Når du snakker om foringer til forstilling, vet jeg at det er noen av de vi kaller "v8 foringer"
som blir brukt på B modellen, ikke passer slik de skal.
De er noen mm for store slik at de ikke passer
Disse er jo trange nok fra før av, men disse er så trange at dersom du smører de med fett og prøver å presse disse inn, blir de skrellet og ikke riktige i hylsen,, jeg snakker om de nedre foringene på A -armer.
Hei Ola
Det hadde vært fint om dette ble tatt opp på denne konferanse slik at produsenter og distributører forstår at dette er i ferd med å bli et problem.
Du må bare bruke de bilder som ligger ute.
Trenger du originaler oversendt sier du bare i fra så sender jeg de til deg.
Frank
- Truls Sundt
- Avlogget
- Banned
-
Less
Mer
11 år 1 uke dager siden - 11 år 1 uke dager siden #3217
av Truls Sundt
Bilde av ny "Taivan" remmskive etter noen hundre mil. Bilen står nå i Fjærland og hentes på onsdag. Remmen har ikke vært strammet for hardt. Strammet med hådemakt med brukbar slakk. Hørte en tikkelyd i noen km. :evil: :evil: :evil:
Besvart av Truls Sundt i emne Dårlig kvalitet på nye deler!
Vedlegget ble ikke funnet
Bilde av ny "Taivan" remmskive etter noen hundre mil. Bilen står nå i Fjærland og hentes på onsdag. Remmen har ikke vært strammet for hardt. Strammet med hådemakt med brukbar slakk. Hørte en tikkelyd i noen km. :evil: :evil: :evil:
Last edit: 11 år 1 uke dager siden by Truls Sundt.
- Frank Rygh
- Emneforfatter
- Besøkende
-
10 år 7 måneder dager siden - 10 år 7 måneder dager siden #3639
av Frank Rygh
Besvart av Frank Rygh i emne Dårlig kvalitet på nye deler!
Muligens er dette en god nyhet i deler og kvalitets diskusjonen.
Se nøye på slangen nedenfor
Den er faktisk produsert og satt sammen i Norge
Det dere ser er en oljeslange som går fra motorblokk og bort til oljerør / instrument i dashboard.
Prisen er selvfølgelig ikke Kinesisk den heller, men finner det forsvarlig med tanke på hva denne slangen faktisk er til på våre biler.
Slangen er produsert og satt sammen hos et lokalt verksted, laget på kopi av en gammel original slange ( ikke Kina kopi av kopi) :evil:
Produsent garanterte minimum 10 år for denne slangen til det formål vi skal bruke den til.
Muligens er kvaliteten på slangen i overkant i forhold til det den skal brukes til, den tåler alt av kjemikalier og petroliumsprodukter, samt flere hundre varmegrader.
Monterer den på en bil i dag så får vi se om den fungerer slik det skal.
Frank
Helt til slutt en liten reminder på at gamle deler kan pusses opp
1 times gnukking med Autosol gjorde mirakler med denne gamle ringen til å ha rundt girstanga fra 1965 . Den så helt ille ut , men ble faktisk nesten som ny
Se nøye på slangen nedenfor
Den er faktisk produsert og satt sammen i Norge
Det dere ser er en oljeslange som går fra motorblokk og bort til oljerør / instrument i dashboard.
Prisen er selvfølgelig ikke Kinesisk den heller, men finner det forsvarlig med tanke på hva denne slangen faktisk er til på våre biler.
Slangen er produsert og satt sammen hos et lokalt verksted, laget på kopi av en gammel original slange ( ikke Kina kopi av kopi) :evil:
Produsent garanterte minimum 10 år for denne slangen til det formål vi skal bruke den til.
Muligens er kvaliteten på slangen i overkant i forhold til det den skal brukes til, den tåler alt av kjemikalier og petroliumsprodukter, samt flere hundre varmegrader.
Monterer den på en bil i dag så får vi se om den fungerer slik det skal.
Frank
Helt til slutt en liten reminder på at gamle deler kan pusses opp
1 times gnukking med Autosol gjorde mirakler med denne gamle ringen til å ha rundt girstanga fra 1965 . Den så helt ille ut , men ble faktisk nesten som ny
Last edit: 10 år 7 måneder dager siden by Frank Rygh.
Moderator: AdminPS
Tid til å lage siden: 0.273 sekunder