Dårlig kvalitet på nye deler!

• Frank Rygh
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 11 måneder dager siden #1144 av Frank Rygh
Dårlig kvalitet på nye deler! opprettet av Frank Rygh
Hei
Vet ikke om det er bare meg, men jeg har ved flere anledninger kjøpt nye deler hvor kvaliteten og passformen er dårlig.
Dette gjelder forstillingsdeler som har dårlige foringer som ikke passer skikkelig, skruer som ikke tåler å bli strammet slik de skal.
Nå sist var det en helt ny alu radiator fra Moss UK. Det første som skjedde etter at den var montert var at slangestussen som overløp slangen sitter på løsnet ved montering av slangen. Den bare løsnet rett og slett.

Vedlegget ble ikke funnet

Denne var rett og slett ikke sveiset skikkelig.

Vedlegget ble ikke funnet

Dette lot seg fikse ganske lett, men jeg har i lang tid mistet vann uten å skjønne hvpr dette kommer fra. Så etter mye leiting viser det seg at hele radiatoren ikke er tett.
Den lekker fra flere av radene.
Moss UK er heller ikke villig til å sende meg noen ny før jeg har sendt min i retur.
Da jeg ikke har noen erstatning å sette inn blir det ikke noe av før til høsten.
Den lekker ikke mye, mere som svetting ved litt trykk og etter varm motor

Er det andre som har erfaringer på deler som ikke er er av bra kvalitet?

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Thor Sørensen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 11 måneder dager siden #1153 av Thor Sørensen
Besvart av Thor Sørensen i emne Sv: Dårlig kvalitet på nye deler!
Hei Frank
Ja det er mye dårlig kvalitet på MG delene vi kjøper, grunnen er at nesten alt produseres i Kina, erfaringsmessig så lager Kinesere delene med sine egne tegninger, dvs de kopierer original tegning med sin egen vri for å enten å spare på noe eller fordi det passer deres produksjon bedre, noen ganger er det så enkelt som kompetanse. Det ligger mye ansvar på Moss etc også, de godkjenner delene i stedet for å kreve mer av produsenten. At du i ditt tilfelle oppdager en del som ikke er festet godt nok, er rent slurv, slike deler skal stoppes i kontrollen.
Men er det billig å kjøpe inn, så blir det slik.
Moss i USA har tatt konsekvensen av dette å produserer i hjemlandet mange deler til MG av høy kvalitet.bland annet Grillen til MGA er produsert etter original tegning i USA. Bedre tilpasset bilene, enn de asiatiske grillene du kjøper hos Moss etc.

• Ola Thygesen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 11 måneder dager siden - 11 år 11 måneder dager siden #1154 av Ola Thygesen
Besvart av Ola Thygesen i emne Sv: Dårlig kvalitet på nye deler!
Nei da, det er ikke bare deg Frank.

På MGCC European Conference 27. oktober 2012 i Oslo ble dette tatt opp av flere av de europeiske MG-klubb-lederne i Europa.
Mange medlemmer klager og det er nok mye riktig i det Thor skriver om kompetanse, men som med så mye annet er det "money talks"
som betyr at kan man kjøpe inn veldig billig og selge dyrt tjenes det penger og noen ser gjennom fingrene med kvaliteten.
De fleste europeiske MG-klubb-ledere kjenner problemet og det ble notert av vi felles skulle informere, kanskje spesielt Moss UK,
om den dårlige kvaliteten på deler og kreve bedre kontroll. Som et godt eksempel kan nevnes dårlge condensatorer som bare virket en kort stund.
De ble solgt over hele Europa.Egentlig en skandale, spør du meg.
Deler fra USA ( Moss Motor USA ) har bedre rykte og kan som Thor sier være et bedre alternativ på mange deler.
Link: www.mossmotors.com/AboutMoss/AboutUs.aspx

Jeg skal undersøke hva som er blitt gjort fra MGCC sin side overfor Moss UK og komme tilbake til saken.

mvh Ola
Last edit: 11 år 11 måneder dager siden by Ola Thygesen.

• Frank Rygh
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 11 måneder dager siden #1156 av Frank Rygh
Besvart av Frank Rygh i emne Sv: Dårlig kvalitet på nye deler!
Det hadde vært fint med et felles"rop" om dette da tydeligvis voksende problemet fra flere klubber.
Radiatoren jeg kjøpte koster flere tusen kroner og blir fremstilt som et oppgradert produkt på de "glossy" sidene først i Moss UK katalogen.
At Moss UK heller ikke er særlig hjelpsomme med problemet gjør at jeg blir litt oppgitt.
Jeg vil virkelig tenke meg om neste gang jeg skal kjøpe noe som koster litt fra Moss UK
Jeg håper virkelig dette blir tatt opp av klubbene med Moss/ produsenter slik at vi slipper å bytte ut bilene våre med skrap, bit for bit....

• Frank Rygh
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 11 måneder dager siden #1164 av Frank Rygh
Besvart av Frank Rygh i emne Sv: Dårlig kvalitet på nye deler!
Etter en god del frem og tilbake med Moss UK kom det tilslutt en med beslutnings myndighet på banen. 8-10 e poster frem og tilbake gjorde at jeg tilslutt fikk 180'pund som refusjon mot at radiatoren blir fikset lokalt.
Dette er en ok løsning for meg, men jeg er fortsatt ikke imponert over kunde prosessen Moss UK utfører. Tror kanskje mange ville gitt seg da det i de første svarene jeg fikk ikke var mye vilje til å rydde opp tilstede.

Når de omsider forstod potensialet for videre saksgang tok de en litt annen holdning.
Jeg håper at alle som får slik kundebehandling ikke gir seg da det faktisk ikke er slik de skal gjøre, og at det også i England finnes forbruker organisasjoner som ivaretar kundens rettigheter.

• Mark Ratcliff
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 11 måneder dager siden #1167 av Mark Ratcliff
Besvart av Mark Ratcliff i emne Sv: Dårlig kvalitet på nye deler!
En annen ting å være obs på er at hvis man sender ting tilbake til utlandet for reperasjon eller bytting tar tollvesen moms to ganger og det er mye styr å få det refundert.

Moderator: AdminPS
Tid til å lage siden: 0.269 sekunder
Forumløsning av: Kunena