Diskusjon om tekniske emner. Tekniske spørsmål og svar fra medlemmene.

MGB fusking

• Mats Torfjell
  • Besøkende
  • Besøkende
7 år 10 måneder dager siden #5803 av Mats Torfjell
Besvart av Mats Torfjell i emne MGB fusking
Prøv å blås med litt trykkluft i bensinledninger tilbake til tank, husk å åpne tanklocket. Kan ligge rusk i røråpningen i tanken. Lycka till.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Christopher Konings
  • Emneforfatter
  • Avlogget
  • New Member
  • New Member
Mer
7 år 9 måneder dager siden #5844 av Christopher Konings
Besvart av Christopher Konings i emne MGB fusking
Da har jeg prøvd det meste, men fortsatt vedvarer problemet.

Problem #1 Moteren går ujevnt på tomgang. Går gjerne fint en liten stund etter oppstart på kald motor, men så begynner haltingen og humpingen igjen..
Problem #2 Fusking/korte hugg som oppstår ved pådrag både på lavt og høyt turtall.

Etter at fuskingen/huggene oppstod har jeg.

-Byttet tennplugger og fordelerlokk (fordeler er også ny i år og installert + justert av MG Hagen) .
-Byttet til ny coil
-Satt i ny sikringsboks
-Byttet bensin filter og slanger ved tanken og blåst inn (det er ikke tett)
-Kjørt bensinen fra tank og pumpe gjennom alle rørene frem til forgasseren (masse trykk og bensinen kommer uten problemer)
-Fyllt opp med 20/50 olje på forgasserne og justert blanding og lufting en gang til.
-Kontrollert at det ikke er vakuum lekkasjer ved manifoil og forgassere. (her virker det tett. Ingen økning av turtall når jeg sprayer på med startgass)
-Renset ut av flotørkammere og blåst ren slangen fra nål/blandingsskrue til flotørkammer. (her har det kommet en del rustflak/små svarte korn som lå i bunnen av flotørkammeret)
-kontrollert at begge stemplene i forgasserne går fint opp og ned, og lander med et "klonk"

Problemet løste seg delvis ved at jeg skiftet bensinpumpe. Merket at det ble betydelig bedre trykk og fuskingen oppstår nå bare ved mye pådrag.
Ser også at det fortsatt kommer noen ørsmå sorte korn i flotørkammeret etter litt kjøring. Regner med at dette er rust fra tanken som har sneket seg gjennom både filter og pumpe. Vurderer nå å sette inn et bensinfilter rett før forgasserne i tillegg, men er usikker på om det kommer til å løse problemet..

Kan alt dette komme at litt smårusk i forgasseren? Noen som har noen ideer?

Setter pris på alle svar!

• Kjell Hagen Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
7 år 9 måneder dager siden #5846 av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne MGB fusking
Har du byttet pluggledningene?

• Christopher Konings
  • Emneforfatter
  • Avlogget
  • New Member
  • New Member
Mer
7 år 9 måneder dager siden #5848 av Christopher Konings
Besvart av Christopher Konings i emne MGB fusking
Siden de er bare 1.år gamle har jeg ikke prøvd det enda. Men det kan jo så klart hende de er blitt dårlige for det..
Nå var jeg nettopp hos Ola Tygesen og fikk satt inn en bedre type rotor, så får vi se om det hjelper først. Satser på å få prøvd bilen litt skikkelig i kveld!

• Thor Håkon Theodorsen
  • Besøkende
  • Besøkende
7 år 9 måneder dager siden #5849 av Thor Håkon Theodorsen
Besvart av Thor Håkon Theodorsen i emne MGB fusking
Jeg har hatt akkurat det samme fenomenet på min 66 MGB GT. Kan fungere fint for så å hugge veldig samt å bli helt uregjerlig å ha med å gjøre. Byttet alle tenningsdeler hvorav kondensator og stift var det siste jeg byttet. Feilen lå i kondensatoren. Det samme har skjedd meg igjen ca 4500 km etter å ha byttet alle tenningsdelene. Monterte ny kondensator og nå er det borte.
Tips som kan være verdt å prøve i hvert fall!

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.267 sekunder
Forumløsning av: Kunena