- Mottatte takk 0
Diskusjon om tekniske emner. Tekniske spørsmål og svar fra medlemmene.
MGB fusking
- Christopher Konings
- Emneforfatter
- Avlogget
- New Member
-
Less
Mer
7 år 11 måneder dager siden #5768
av Christopher Konings
MGB fusking opprettet av Christopher Konings
Hei, håper noen kan hjelpe meg her.
Har en MGB GT 1967 modell som plutselig startet å fuske noe veldig. Bilen starter og går, men ved pådrag (og særlig ved lavt turtall i oppoverbakke) virker det som feiltenningene kommer på rekke og rad i form av korte voldsomme hugg.
Ting jeg har prøvd, eller som nylig er utbedret:
- Ny fordeler satt inn og justert av MG Hagen, så burde være ok. Har kjørt lenge etter dette uten problem.
- Nye tennplugger m. ledninger
- Ny coil (ett år siden)
- Nyoverhalt dobbel Su4 forgasser i år som er justert etter boka, og finner ingen luftlekkasjer her .. Men det er verdt å nevne at den går litt ujevnt på lav tomgang uansett hva jeg gjør..
Kan det være bensinpumpen som snart tar kvelden?
Hvor burde jeg begynne å lete?
Setter pris på alle svar!
Har en MGB GT 1967 modell som plutselig startet å fuske noe veldig. Bilen starter og går, men ved pådrag (og særlig ved lavt turtall i oppoverbakke) virker det som feiltenningene kommer på rekke og rad i form av korte voldsomme hugg.
Ting jeg har prøvd, eller som nylig er utbedret:
- Ny fordeler satt inn og justert av MG Hagen, så burde være ok. Har kjørt lenge etter dette uten problem.
- Nye tennplugger m. ledninger
- Ny coil (ett år siden)
- Nyoverhalt dobbel Su4 forgasser i år som er justert etter boka, og finner ingen luftlekkasjer her .. Men det er verdt å nevne at den går litt ujevnt på lav tomgang uansett hva jeg gjør..
Kan det være bensinpumpen som snart tar kvelden?
Hvor burde jeg begynne å lete?
Setter pris på alle svar!
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Bernt Haugen
- Besøkende
-
7 år 11 måneder dager siden #5770
av Bernt Haugen
Besvart av Bernt Haugen i emne MGB fusking
Hei. Har nå i sommer opplevet noe av det samme med min MGA.
Jeg har tilnærmet nytt eller nyoverhalt tenning, forgassere, bensinpumpe, tank.....!
Det jeg først har tenkt på er forgasserne, og at jeg har hatt litt mager blanding, men nei, ingen endring.
Ny prøvetur for noen dager siden, varm motor, pådrag i oppoverbakke fra under 1500 rpm, bare puttrer og vil ikke ha pådrag.
Så, tilfeldig slår jeg av hovedlysene!. Nytt pådrag, null putring og fullt trøkk.
Sjekker på nytt flere ganger: Problemer med lysene på, ingen problem med lysene av.
AHA: strømforskyning! COIL!!!
Reiste hjem og monterte en gammel coil som er produsert på 90-tallet, senest, kanskje også tidligere.
Bilen responderer som en drøm.
Problem: Dårlig kvalitet på nyere produksjoner av coil. Har selv ingen kunnskap om gode eller dårlige produsenter.
Bare et tips! Bernt
Jeg har tilnærmet nytt eller nyoverhalt tenning, forgassere, bensinpumpe, tank.....!
Det jeg først har tenkt på er forgasserne, og at jeg har hatt litt mager blanding, men nei, ingen endring.
Ny prøvetur for noen dager siden, varm motor, pådrag i oppoverbakke fra under 1500 rpm, bare puttrer og vil ikke ha pådrag.
Så, tilfeldig slår jeg av hovedlysene!. Nytt pådrag, null putring og fullt trøkk.
Sjekker på nytt flere ganger: Problemer med lysene på, ingen problem med lysene av.
AHA: strømforskyning! COIL!!!
Reiste hjem og monterte en gammel coil som er produsert på 90-tallet, senest, kanskje også tidligere.
Bilen responderer som en drøm.
Problem: Dårlig kvalitet på nyere produksjoner av coil. Har selv ingen kunnskap om gode eller dårlige produsenter.
Bare et tips! Bernt
- Christopher Konings
- Emneforfatter
- Avlogget
- New Member
-
Less
Mer
- Mottatte takk 0
7 år 11 måneder dager siden #5771
av Christopher Konings
Besvart av Christopher Konings i emne MGB fusking
Dette må prøves!
- Truls Sundt
- Avlogget
- Banned
-
Less
Mer
- Mottatte takk 0
7 år 11 måneder dager siden #5772
av Truls Sundt
Besvart av Truls Sundt i emne MGB fusking
Mange glemmer olje på forgasserne. 20w50 mao. motorolje og ikke rød forgasser olje! Dette er en olje beregnet på solex stromberg forgassere ( Volvo)
- Christopher Konings
- Emneforfatter
- Avlogget
- New Member
-
Less
Mer
- Mottatte takk 0
7 år 11 måneder dager siden #5775
av Christopher Konings
Da fikk jeg testet dette med lysene av, men det gjorde ingen forskjell. Nå kan det vel hende at problemet er dårlig coil fortsatt?
- Christopher Konings
- Emneforfatter
- Avlogget
- New Member
-
Less
Mer
- Mottatte takk 0
7 år 11 måneder dager siden #5776
av Christopher Konings
Fyller altid 20W50 på forgasserne, ja.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.252 sekunder