- Mottatte takk 0
Bensinmåler henger seg opp på "full"
- Kai Endre Hager
- Emneforfatter
- Besøkende
-
Hei Kjell, vil det si at du har dette på lager? :whistle: Min bil har negativ jord, og det er vel best å kjøpe en ny, slik Halvor anbefaler.Kjell Hagen Nilsen skrev: De spenningsregulatorer som leveres i dag er av solid state type, men bygget inn i samme type hus som de gamle. Disse finnes normalt på lager hos norske deleleverandører. Ulempen med de nye er at man må vite om bilen har positiv eller negativ jord da de nye er forskjellige. Den gamle typen med bimetall var den samme både for + og - jordede biler.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Kai Endre Hager
- Emneforfatter
- Besøkende
-
Nå har jeg nettopp gjort som du sa, Truls, koblet fra ledningene på tanken og renset kontaktene. Det ga ingen utslag på måleren når ledninger var frakoblet. Satte ledningene på igjen, og måleren gikk oppover til NESTEN FULL. :woohoo: Men det KAN være riktig, da jeg fylte bensin forleden ,for å være sikker. Nå skal jeg snart ta en tur for å se om måleren flytter seg mot venstre :unsure:Truls Sundt skrev: Her virker det som om ledningen fra måler går rett til jord. På tankføleren er det to ledninger. Begynn med å koble fra de ledningene som går inn på tankføleren. Får du utslag da er det en kortsluttning mellom instrument og jord. Sett på den sorte ledningen på spadekontaten som er loddet/sveist til tank føleren. Sett den andre (Grønn med sort stripe)på den isolerte spade kontakten.Se ellers skjema på www.nmgk.no/index.php?option=com_content...=9:bibliotek&lang=nb
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
- Kai Endre Hager
- Emneforfatter
- Besøkende
-
i 10 min. :evil: Så var det tilbake til "full" og der ble den stående. :S
Så da er vel neste skritt å kjøpe ny spenningsstabilisator?
- Halvor Asland
- Besøkende
-
- Truls Sundt
- Avlogget
- Banned
-