- Mottatte takk 0
Diskusjon om tekniske emner. Tekniske spørsmål og svar fra medlemmene.
Bensinmåler henger seg opp på "full"
- Kai Endre Hager
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 2 dager dager siden #3276
av Kai Endre Hager
Bensinmåler henger seg opp på "full" opprettet av Kai Endre Hager
Som tittelen sier, så viser bensinmåleren på min MGB full tank, selvom jeg har kjørt flere mil, og tanken er nesten tom. Når jeg stanser motoren, går den tilbake til 0, men når jeg da starter igjen, går nålen til full, og blir der. :unsure:
Er det en giver i tanken som har hengt seg opp, eller er det en elektrisk feil? :dry:
Er det en giver i tanken som har hengt seg opp, eller er det en elektrisk feil? :dry:
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Truls Sundt
- Avlogget
- Banned
-
Less
Mer
11 år 2 dager dager siden - 11 år 2 dager dager siden #3277
av Truls Sundt
Besvart av Truls Sundt i emne Bensinmåler henger seg opp på "full"
Her virker det som om ledningen fra måler går rett til jord. På tankføleren er det to ledninger. Begynn med å koble fra de ledningene som går inn på tankføleren. Får du utslag da er det en kortsluttning mellom instrument og jord. Sett på den sorte ledningen på spadekontaten som er loddet/sveist til tank føleren. Sett den andre (Grønn med sort stripe)på den isolerte spade kontakten.Se ellers skjema på
www.nmgk.no/index.php?option=com_content...=9:bibliotek&lang=nb
Last edit: 11 år 2 dager dager siden by Truls Sundt.
- Kai Endre Hager
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 2 dager dager siden #3284
av Kai Endre Hager
Besvart av Kai Endre Hager i emne Bensinmåler henger seg opp på "full"
Jeg skal prøve oppskriften din, Truls, men det er jo litt merkelig at dette plutselig kan skje?
Måleren har oppført seg riktig hele tiden mens jeg har hatt bilen. Men slik er det vel med gamle biler, at ting plutselig forandrer seg
:huh:
Måleren har oppført seg riktig hele tiden mens jeg har hatt bilen. Men slik er det vel med gamle biler, at ting plutselig forandrer seg
:huh:
- Halvor Asland
- Besøkende
-
11 år 1 dag dager siden - 11 år 1 dag dager siden #3285
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Bensinmåler henger seg opp på "full"
No eBay APP ID and/or Cert ID defined in Kunena configurationNo eBay APP ID and/or Cert ID defined in Kunena configurationHei
Bensinmåleren blir forsynt med en regulert/konstant spenning via en Voltage stabilizer. Originalt er dette en bimetall-sak som med tiden vil gi mproblemer.
Jeg hadde også problemer med bensinmåleren for endel år siden. Da kjøpte jeg denne;
Denne kan også brukes:
Etter den tid har jeg IKKE hatt problemer. Dette er en moderne elektronisk spenningsregulator.
På min '77 MGB, befant den lille originale boksen seg inne i bilen på torpedoveggen omtrent over clutchpedalen. Den har 2 kontakter; en med grønn ledning og en med delt lys-grønn og grønn.
mvh
Halvor
Bensinmåleren blir forsynt med en regulert/konstant spenning via en Voltage stabilizer. Originalt er dette en bimetall-sak som med tiden vil gi mproblemer.
Jeg hadde også problemer med bensinmåleren for endel år siden. Da kjøpte jeg denne;
Denne kan også brukes:
Etter den tid har jeg IKKE hatt problemer. Dette er en moderne elektronisk spenningsregulator.
På min '77 MGB, befant den lille originale boksen seg inne i bilen på torpedoveggen omtrent over clutchpedalen. Den har 2 kontakter; en med grønn ledning og en med delt lys-grønn og grønn.
mvh
Halvor
Last edit: 11 år 1 dag dager siden by Halvor Asland.
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
11 år 1 dag dager siden #3287
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Bensinmåler henger seg opp på "full"
De spenningsregulatorer som leveres i dag er av solid state type, men bygget inn i samme type hus som de gamle. Disse finnes normalt på lager hos norske deleleverandører. Ulempen med de nye er at man må vite om bilen har positiv eller negativ jord da de nye er forskjellige. Den gamle typen med bimetall var den samme både for + og - jordede biler.
- Ola Thygesen
- Besøkende
-
10 år 11 måneder dager siden #3294
av Ola Thygesen
Besvart av Ola Thygesen i emne Bensinmåler henger seg opp på "full"
Du slutter aldri å forbause meg Kjell!
Utrolig hva du har på ditt lager!
Løp og kjøp !
Utrolig hva du har på ditt lager!
Løp og kjøp !
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.190 sekunder