Diskusjon om tekniske emner. Tekniske spørsmål og svar fra medlemmene.
Oljetrykk.
- Bjørn Rygh
- Besøkende
-
11 år 11 måneder dager siden #1250
av Bjørn Rygh
Besvart av Bjørn Rygh i emne Sv: Oljetrykk.
HEI Alle dere vær ops på at det finnes mgb er som olje trykkmåleren viser kilo trykk MVH Bj
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Halvor Asland
- Besøkende
-
11 år 11 måneder dager siden #1263
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Sv: Oljetrykk.
Hei Bjørn
Du har rett Bjørn. Se boken til Anders Dietlev Clausager "Original MGB, MGC,.....)
mvh
halvor
Du har rett Bjørn. Se boken til Anders Dietlev Clausager "Original MGB, MGC,.....)
mvh
halvor
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
11 år 11 måneder dager siden #1264
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Sv: Oljetrykk.
Ja det er viktig at vi ikke sammenligner epler og bananer
Om oljetrykket ved tomgang ligger på 4-5 kg/cm3 tyder dette på en svært tett og fin motor. Det er helt normalt med litt svingende trykk i takt med variasjonen i turtallet når bilen går på tomgang.

- Halvor Asland
- Besøkende
-
11 år 11 måneder dager siden #1269
av Halvor Asland
Hei
Jeg tror det har sneket seg inn en liten skrivefeil hos deg Kjell. Det skal vel være cm2 ikke cm3....
Uansett - om oljetrykket på TOMGANG er 4-5 kg/cm2 skal en være veldig fornøyd. Min erfaring er at selv en ny motor kan ligge under dette uten at det skulle tilsi at motoren eller oljepumpa er dårlig. Forhold som klaringer i oljepumpa, klaringer i lagere, viskositeten og temperatur på smøreolja etc. påvirker dette trykket...
mvh
Halvor
Jeg tror det har sneket seg inn en liten skrivefeil hos deg Kjell. Det skal vel være cm2 ikke cm3....
Uansett - om oljetrykket på TOMGANG er 4-5 kg/cm2 skal en være veldig fornøyd. Min erfaring er at selv en ny motor kan ligge under dette uten at det skulle tilsi at motoren eller oljepumpa er dårlig. Forhold som klaringer i oljepumpa, klaringer i lagere, viskositeten og temperatur på smøreolja etc. påvirker dette trykket...
mvh
Halvor
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
11 år 11 måneder dager siden #1278
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Sv: Oljetrykk.
Du har selvfølgelig helt rett Halvor. Jeg har så liten font når jeg skriver inn noe at det inniblant sniker seg inn en feil. Pleier å finne disse i korrekturen når jeg har lagt inn og deretter rette opp, men i dette tilfelle har 3-tallet klart å unngå mitt noe alderssløvede blikk.

- Halvor Asland
- Besøkende
-
11 år 11 måneder dager siden #1285
av Halvor Asland
Kjell...
Du er tilgitt ..... he..he!!
halvor
Du er tilgitt ..... he..he!!
halvor
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.205 sekunder