Forgasseren spytter ut overflødig bensin

• Peter Schubert
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 1 måned dager siden #3069 av Peter Schubert
Besvart av Peter Schubert i emne Forgasseren spytter ut overflødig bensin
Passer de "Groose jet" flottørventilerne til gasserne på MGB? Hvor mye tar du for dem?

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Christopher Konings
  • Emneforfatter
  • Avlogget
  • New Member
  • New Member
Mer
11 år 1 måned dager siden #3071 av Christopher Konings
Besvart av Christopher Konings i emne Forgasseren spytter ut overflødig bensin
Takk for tips!
Det viste seg å være flere problemer på en gang. Flotøren er lekk og er derfor halvfull av bensin. Det gjorde at den ikke hadde nok oppdrift til å dytte opp flotørnålen. I tillegg hadde "gaffelen" alt for slapp vinkel slik at nålen ble sittende fast.

Fant også litt hjelp i denne artikkelen:

homepages.donobi.net/sufuelpumps/Other_S..._Drop_Adjustment.pdf

• Christopher Konings
  • Emneforfatter
  • Avlogget
  • New Member
  • New Member
Mer
11 år 1 måned dager siden #3072 av Christopher Konings
Besvart av Christopher Konings i emne Forgasseren spytter ut overflødig bensin

Kjell Hagen Nilsen skrev: Et lite tilleggstips: På MGA er flottørhuset skrudd fast til forgasserhuset med en bolt med en gummipakning på hver side. Ikke uvanlig at lekkasjen ligger i disse pakningene og ikke på grunn av flottørnålen(e). Bolten som holder flottørlokket er forøvrig utstyrt med et distansestykke som går over i et overløpsrør som skal munne ut i underkant av skjøten mellom blokk og bunnpanne. På de aller fleste av MGA'er jeg har vært borte i er disse rørene brukket av slik at bensinen spruter ut over eksosmanifolden om flottørnålen låser seg. Man kan jo tenke seg hva som skjer om bensinen plutselig begynner å sprute ut over en glohet manifold så det er lurt å sjekke at disse rørene er på plass og heller ikke er tilsoppet!

Jeg ser også at det svetter noe bensin i pakningene mellom forgasser og flotørhuset. Så der må det også gjøres noe.
Tenker jeg skal "oppgradere" med et par overløpsrør, om ikke tror jeg det fort kan bli en fordel å kjøre med brannsikker drakt. :silly:

• Kjell Hagen Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 1 måned dager siden #3074 av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Forgasseren spytter ut overflødig bensin
Grose Jet passer også til MGB, men det er en annen type til de senere HIF forgasserne i forhold til H og HS som brukes på MGA og MGB til 1972. Samme pris for begge typer, Kr. 150,- pr stk.

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.187 sekunder
Forumløsning av: Kunena