- Mottatte takk 0
Forgasseren spytter ut overflødig bensin
- Peter Schubert
- Besøkende
-
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Christopher Konings
- Emneforfatter
- Avlogget
- New Member
-
Det viste seg å være flere problemer på en gang. Flotøren er lekk og er derfor halvfull av bensin. Det gjorde at den ikke hadde nok oppdrift til å dytte opp flotørnålen. I tillegg hadde "gaffelen" alt for slapp vinkel slik at nålen ble sittende fast.
Fant også litt hjelp i denne artikkelen:
homepages.donobi.net/sufuelpumps/Other_S..._Drop_Adjustment.pdf
- Christopher Konings
- Emneforfatter
- Avlogget
- New Member
-
- Mottatte takk 0
Kjell Hagen Nilsen skrev: Et lite tilleggstips: På MGA er flottørhuset skrudd fast til forgasserhuset med en bolt med en gummipakning på hver side. Ikke uvanlig at lekkasjen ligger i disse pakningene og ikke på grunn av flottørnålen(e). Bolten som holder flottørlokket er forøvrig utstyrt med et distansestykke som går over i et overløpsrør som skal munne ut i underkant av skjøten mellom blokk og bunnpanne. På de aller fleste av MGA'er jeg har vært borte i er disse rørene brukket av slik at bensinen spruter ut over eksosmanifolden om flottørnålen låser seg. Man kan jo tenke seg hva som skjer om bensinen plutselig begynner å sprute ut over en glohet manifold så det er lurt å sjekke at disse rørene er på plass og heller ikke er tilsoppet!
Jeg ser også at det svetter noe bensin i pakningene mellom forgasser og flotørhuset. Så der må det også gjøres noe.
Tenker jeg skal "oppgradere" med et par overløpsrør, om ikke tror jeg det fort kan bli en fordel å kjøre med brannsikker drakt. :silly:
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-