- Mottatte takk 0
Forgasseren spytter ut overflødig bensin
- Christopher Konings
- Emneforfatter
- Avlogget
- New Member
-
Less
Mer
11 år 1 måned dager siden #3055
av Christopher Konings
Forgasseren spytter ut overflødig bensin opprettet av Christopher Konings
Forgasseren spytter ut overflødig bensin. Har prøvd å justere flotøren slik at bensintilførselen
skal stoppe i tide, men uten hell. I tillegg kommer det en distingt klikkelyd fra bensinpumpen både før og etter at bilen er startet.
Noen som har en ide om hva som kan være galt?
skal stoppe i tide, men uten hell. I tillegg kommer det en distingt klikkelyd fra bensinpumpen både før og etter at bilen er startet.
Noen som har en ide om hva som kan være galt?
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Are Wang
- Besøkende
-
11 år 1 måned dager siden #3059
av Are Wang
Besvart av Are Wang i emne Forgasseren spytter ut overflødig bensin
Mulig for høyt trykk fra bensin pumpa .. Utette flotørventiler..
- Raymond Wardenær
- Besøkende
-
11 år 1 måned dager siden #3060
av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Forgasseren spytter ut overflødig bensin
Det hadde jeg gjort også 
Apropos det, da jeg et år hadde satt min Vespa i kjelleren for vinteren, etter å ha tømt den for bensin, fikk jeg nok i meg litt av drivstoffet. På vei med trolleybuss til Blindern neste dag, rapte jeg opp litt bensindamp. To karer nær meg: "Jeg synes det lukter bensin her, jeg". "Nei, det kan det ikke være, dette er jo en trolleybuss!"

Apropos det, da jeg et år hadde satt min Vespa i kjelleren for vinteren, etter å ha tømt den for bensin, fikk jeg nok i meg litt av drivstoffet. På vei med trolleybuss til Blindern neste dag, rapte jeg opp litt bensindamp. To karer nær meg: "Jeg synes det lukter bensin her, jeg". "Nei, det kan det ikke være, dette er jo en trolleybuss!"
- Peter Schubert
- Besøkende
-
11 år 1 måned dager siden #3061
av Peter Schubert
Besvart av Peter Schubert i emne Forgasseren spytter ut overflødig bensin
Har samme problem...
Gjetter på slitt flottørnåler som ikke tetter eller setter seg. Har bestillt nye nåler å seten fra MGOC. Kostet 100 kr per stk. Regner med at det skal løse problemet...
bensinpumpen skal vel klikke så det låter normalt.
Gjetter på slitt flottørnåler som ikke tetter eller setter seg. Har bestillt nye nåler å seten fra MGOC. Kostet 100 kr per stk. Regner med at det skal løse problemet...
bensinpumpen skal vel klikke så det låter normalt.
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
11 år 1 måned dager siden #3064
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Forgasseren spytter ut overflødig bensin
Problemene ligger nok i flottørventilene. Jeg selger bare de nye typene "Groose Jet" med kuleventil istedet for de originale med nåleventil. Kuleventilen opplever jeg som mindre utsatt for lekkasjer, - spesielt etter en tids bruk.
Bensinpumpen skal normalt klikke ganske raskt når bilen har stått en tid og du skrur på tenningen. Etter som trykket bygges opp skal den klikke langsommere og langsommere før til slutt å stoppe helt og bare klikke en gang i blant. Etter at motoren er startet skal pumpen klikke med regelmessige klikk avhengig av belastningen på motoren. Om den klikker raskt uten at motoren er startet er det et tegn på lekkasje i forgassere, bensinrør/slanger eller defekt pumpe.
Bensinpumpen skal normalt klikke ganske raskt når bilen har stått en tid og du skrur på tenningen. Etter som trykket bygges opp skal den klikke langsommere og langsommere før til slutt å stoppe helt og bare klikke en gang i blant. Etter at motoren er startet skal pumpen klikke med regelmessige klikk avhengig av belastningen på motoren. Om den klikker raskt uten at motoren er startet er det et tegn på lekkasje i forgassere, bensinrør/slanger eller defekt pumpe.
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
11 år 1 måned dager siden #3065
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Forgasseren spytter ut overflødig bensin
Et lite tilleggstips: På MGA er flottørhuset skrudd fast til forgasserhuset med en bolt med en gummipakning på hver side. Ikke uvanlig at lekkasjen ligger i disse pakningene og ikke på grunn av flottørnålen(e). Bolten som holder flottørlokket er forøvrig utstyrt med et distansestykke som går over i et overløpsrør som skal munne ut i underkant av skjøten mellom blokk og bunnpanne. På de aller fleste av MGA'er jeg har vært borte i er disse rørene brukket av slik at bensinen spruter ut over eksosmanifolden om flottørnålen låser seg. Man kan jo tenke seg hva som skjer om bensinen plutselig begynner å sprute ut over en glohet manifold så det er lurt å sjekke at disse rørene er på plass og heller ikke er tilsoppet!
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.322 sekunder