Blinklysbryter
- Bjørn Rygh
- Besøkende
-
11 år 9 måneder dager siden #1690
av Bjørn Rygh
Besvart av Bjørn Rygh i emne Blinklysbryter
HEI orginal bryteren kann repareres ikke kast den send den til meg så skall jeg fikse den ring meg 90010705 MVH Bjørn
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Helge Odden
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 9 måneder dager siden #1692
av Helge Odden
Besvart av Helge Odden i emne Blinklysbryter
Klarte faktisk og fikse den sjøl ellers takk for tilbudet. Hilsen Helge O.
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
11 år 9 måneder dager siden #1701
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Blinklysbryter
Hei Helge,
spørsmålet ditt ang. starteren burde vel vært åpnet som et nytt emne da det sikkert kan være andre også som er interessert i dette og neppe vil finne det under "Blinklysbryter". Moderne starter for MGB kan benyttes på MGA om du får plass til den. Noen av disse moderne typene har en løs frontplate som sitter med to skruer og har mange mulige posisjoner så jeg har fått til å montere slike ved å sette solenoiden helt opp mot fordeleren. Om den du har har fast frontplate er det mere tvilsomt om det går, men du kan jo prøve. Vær oppmerksom på at en del av de moderne starterne kan få for kort avstand inn til svinghjulet på en MGA (og tidlig
så du må sjekke avstanden før du monterer. Eller vil starterdrevet kunne ligge i helt eller delvis inngrep etter at motoren har startet, noe som selvfølgelig ledere til "katastrofe".
spørsmålet ditt ang. starteren burde vel vært åpnet som et nytt emne da det sikkert kan være andre også som er interessert i dette og neppe vil finne det under "Blinklysbryter". Moderne starter for MGB kan benyttes på MGA om du får plass til den. Noen av disse moderne typene har en løs frontplate som sitter med to skruer og har mange mulige posisjoner så jeg har fått til å montere slike ved å sette solenoiden helt opp mot fordeleren. Om den du har har fast frontplate er det mere tvilsomt om det går, men du kan jo prøve. Vær oppmerksom på at en del av de moderne starterne kan få for kort avstand inn til svinghjulet på en MGA (og tidlig

- Helge Odden
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 9 måneder dager siden #1704
av Helge Odden
Hei kjell!
Har forsket litt. Drevet slår ca to tredjedeler inn på starterkransen, men kabel festet fra start bryteren blir på innsiden mot blokka og der blir det trangt såjeg har bestilt meg en starter som er beregnet på A. den gamle starteren hadde nesten ikke børster og en fjær som klemmer børsten var brukket.
Hilsen Helge O
Har forsket litt. Drevet slår ca to tredjedeler inn på starterkransen, men kabel festet fra start bryteren blir på innsiden mot blokka og der blir det trangt såjeg har bestilt meg en starter som er beregnet på A. den gamle starteren hadde nesten ikke børster og en fjær som klemmer børsten var brukket.
Hilsen Helge O
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
11 år 9 måneder dager siden #1708
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Blinklysbryter
Original type starter for MGA har jeg på lager om det er en slik du vil ha.
- Helge Odden
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 9 måneder dager siden #1713
av Helge Odden
Har bestilt en moderne en som kan tas ut og inn uten og ta av oljefilter, ellers takk!
Hilsen Helge O
Hilsen Helge O
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.220 sekunder