Blinklysbryter
- Helge Odden
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 9 måneder dager siden #1673
av Helge Odden
Blinklysbryter opprettet av Helge Odden
Nå har MGA fått lys alt virker untatt blinklys venstre side, har på følelsen at det er bryteren som ikke er som den skal. er det bare den orginale klompen som er gangbar eller finns det andre brytere som kan brukes? hilsen Helge O.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Thor Sørensen
- Besøkende
-
11 år 9 måneder dager siden #1674
av Thor Sørensen
Besvart av Thor Sørensen i emne Blinklysbryter
Hei
Du kan kjøpe en ny klump som du kaller det, jeg har skiftet ut min, og den fungerer, selv om den ikke glir tilbake så jeg må dreie den manuelt. Tror det skyldes dårlig kvalitet på delene.
Hvilken årgang har du?
MG hilsen
Thor
Du kan kjøpe en ny klump som du kaller det, jeg har skiftet ut min, og den fungerer, selv om den ikke glir tilbake så jeg må dreie den manuelt. Tror det skyldes dårlig kvalitet på delene.
Hvilken årgang har du?
MG hilsen
Thor
- Thor Sørensen
- Besøkende
-
11 år 9 måneder dager siden #1675
av Thor Sørensen
Besvart av Thor Sørensen i emne Blinklysbryter
Tror jeg har funnet løsningen også når det gjelder kvalitet, tror jeg skal kjøpe en selv!
Denne lager de ikke i østen og da er det kvalitet! Som du kan se så følger det med bruksanvisning!
www.mossmotors.com/graphics/products/PDF/162-400.pdf
MG Hilsen
Thor
Denne lager de ikke i østen og da er det kvalitet! Som du kan se så følger det med bruksanvisning!
www.mossmotors.com/graphics/products/PDF/162-400.pdf
MG Hilsen
Thor
- Helge Odden
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 9 måneder dager siden #1678
av Helge Odden
Besvart av Helge Odden i emne Blinklysbryter
Hei tak for raskt svar jeg har en 57 modell. Den gamle bryteren funker til høyre siden men på venstre side går den bare tilbake uten og gi noe lys, får vel bestille meg en ny for og prøve. Hilsen Helge o
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
11 år 9 måneder dager siden #1680
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Blinklysbryter
Hvorfor ikke kjøpe en prøvelampe på Biltema for Kr. 25,- heller enn å kjøpe en bryter til nærmere Kr. 1.000,- så lenge du ikke vet om den er defekt? En prøvelampe er det mest nyttige verktøyet jeg har i min samling og jeg har MYE! Bak på bryteren din er det tre kontakter. Bruk prøvelampen og pass på at jordklipset har skikkelig kontakt med chassiet og sett deretter spissen på "skrutrekkeren" til kontaktene bak på bryteren etter tur. Den ene skal gi lys i prøvelampen når tenningen er slått på og de to andre skal gi lys etter tur når du skrur bryteren til den ene siden og deretter til den andre. Om du har spenning til begge sider her har du akkurat sluppet å kaste bort Kr. 1000,-. En dårlig nyhet er at feilen da kan ligge i den firkantede "klumpen" med mange ledninger som sitter bak varmeapparet på torpedoveggen i motorrummet. Denne styrer blinklyset og bremselyset siden din bil har felles brems og blinklyspære. Feilen kan da ligge i denne, men det kan man også finne ut med prøvelampen til Kr. 25,-. Alternativt er det en feil i ledningen fra bryteren til "klumpen" med mange ledninger, men ogå her gjør prøvelampen god nytte for seg i å finne ut hvo strømmen ikke lenger kommer frem. Lykke til!
- Helge Odden
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 9 måneder dager siden #1682
av Helge Odden
Besvart av Helge Odden i emne Blinklysbryter
Hei KJell Takk for gode råd, har 3 stk prøvelamper skal ta en runde slik du har beskrevet men fikk i dag et nytt problem, Drog ut start knappen bilen startet momentant tok meg en prøvetur på ca 5km reiste hjem for og hente solbriller, kom ut i bilen og trakk ut start knappen helt dødt har strøm i massevis tjuv koblet starteren for og se om det va den delen som startviren går på men ingen ting skjedde så er spørsmålet har liggende en ny moderne starter til min 66 MGB kan den brukes i en 57 A med 1500 motor eller er det noen som har andre gode løsninger. hilsen Helge O litt frustrert MG eier.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.214 sekunder