Elektronisk tenning
- Kai Endre Hager
- Emneforfatter
- Besøkende
-
12 år 11 måneder dager siden #105
av Kai Endre Hager
Besvart av Kai Endre Hager i emne Sv: Elektronisk tenning
Bjørn Rygge: Er 123 ignition den samme som vises i videoen (Pertronix)?
Og kjøpte du den i Norge eller bestilte du den på nettet?
mvh
Kai E. Hager
Og kjøpte du den i Norge eller bestilte du den på nettet?
mvh
Kai E. Hager
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Bjørn Rygge
- Besøkende
-
12 år 11 måneder dager siden #106
av Bjørn Rygge
Besvart av Bjørn Rygge i emne Sv: Elektronisk tenning
På 123 ignition så er alt bygd inn i fordeleren, så man tar bare ut den gamle og setter in 123 ignition fordeleren.
Veldig lett å stille inn ved hjelp av diodelys.
123ignition.no/products.php?123-MG-4-R-V
Selges hos Classics parts i Norge.
123ignition.no/
Eller på nett fra utlandet.
Mvh
Bjørn Rygge
Veldig lett å stille inn ved hjelp av diodelys.
123ignition.no/products.php?123-MG-4-R-V
Selges hos Classics parts i Norge.
123ignition.no/
Eller på nett fra utlandet.
Mvh
Bjørn Rygge
- Halvor Asland
- Besøkende
-
12 år 10 måneder dager siden - 12 år 10 måneder dager siden #174
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Sv: Elektronisk tenning
BELTER OG BUKSESELER!!
Jeg har Luminition elektronisk tenning og har hatt dette på minst 5 biler gjennom årene. Har aldri hatt problemer, men .... jeg har stift, coil og kondensator liggende i verktøykassa i tilfelle....
mvh
halvor asland
Jeg har Luminition elektronisk tenning og har hatt dette på minst 5 biler gjennom årene. Har aldri hatt problemer, men .... jeg har stift, coil og kondensator liggende i verktøykassa i tilfelle....
mvh
halvor asland
Last edit: 12 år 10 måneder dager siden by Halvor Asland.
- Kai Endre Hager
- Emneforfatter
- Besøkende
-
12 år 9 måneder dager siden #252
av Kai Endre Hager
Besvart av Kai Endre Hager i emne Sv: Elektronisk tenning
Hei, på min tur gjennom Jylland var jeg innom MG center Ålborg og så på et elektronisk tenningsett som heter AccuSpark Kit nr. 4 Lucas 25D4. Innehaveren av fitmaet mente at dette var like godt som Pertronix, men det er "mistenkelig" billig---kr. 299.- :huh: Det består av like mange deler som Pert. og iflg. videoen jeg har sett på, er det samme metode for å konvertere den inn i en fordeler.
Har noen på dette utmerkede forum kjennskap til dette superbillige kit? :whistle:
mvh
Kai
Har noen på dette utmerkede forum kjennskap til dette superbillige kit? :whistle:
mvh
Kai
- Ola Thygesen
- Besøkende
-
12 år 9 måneder dager siden #253
av Ola Thygesen
Besvart av Ola Thygesen i emne Sv: Elektronisk tenning
Hei Kai.
Ser ut til å virke på samme måten som Pert. Har googlet litt rundt og finner ikke noen som skriver negativt om AccuSpark. Virker nok sikkert fint men sier som Halvor; ha med det tradisjonelle (stift + condensator) i bilen for sikkerhets skyld. Husk å merk av hvor fordeleren står. Ting går som regel i filler når det er mørkt og regner. Da er det enkelt å dra hele fordeleren rett ut, reparere/ skru og så sette fordeleren rett inn på merket. Det gir ikke 100% riktig tenning men sikker bra nok slik at du kommer deg videre.
Lykke til!
Ser ut til å virke på samme måten som Pert. Har googlet litt rundt og finner ikke noen som skriver negativt om AccuSpark. Virker nok sikkert fint men sier som Halvor; ha med det tradisjonelle (stift + condensator) i bilen for sikkerhets skyld. Husk å merk av hvor fordeleren står. Ting går som regel i filler når det er mørkt og regner. Da er det enkelt å dra hele fordeleren rett ut, reparere/ skru og så sette fordeleren rett inn på merket. Det gir ikke 100% riktig tenning men sikker bra nok slik at du kommer deg videre.
Lykke til!
- Mark Ratcliff
- Besøkende
-
12 år 9 måneder dager siden #256
av Mark Ratcliff
Besvart av Mark Ratcliff i emne Sv: Elektronisk tenning
Hei,
Jeg kjøpte Accuspark fordeler til min bil i vår etter at jeg hadde fått to dårlig rotor og to dårlig kondensator på tre år. Bilen har nå gått nesten 2000km siden uten problem. Avspark erså billig du kan kjøpe 2 og ha en i reserve.
Mvh Mark
Jeg kjøpte Accuspark fordeler til min bil i vår etter at jeg hadde fått to dårlig rotor og to dårlig kondensator på tre år. Bilen har nå gått nesten 2000km siden uten problem. Avspark erså billig du kan kjøpe 2 og ha en i reserve.
Mvh Mark
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.220 sekunder