Trimme motor for 73 B
- Steinar Braaten
- Besøkende
-
12 år 7 måneder dager siden #429
av Steinar Braaten
Besvart av Steinar Braaten i emne Sv: Trimme motor for 73 B
Hei Vidar
Peter Burgess finner du her:
Ikke så langt fra Mansfield. Eller også, mer eller mindre, midt mellom Chesterfield og Nottingham.
Peter Burgess
Unit 1
Amber Buildings
Meadow Lane
Alfreton
Derbyshire
DE55 7EZ
United Kingdom
01773 520021
www.mgcars.org.uk/peterburgess/
Peter Burgess finner du her:
Ikke så langt fra Mansfield. Eller også, mer eller mindre, midt mellom Chesterfield og Nottingham.
Peter Burgess
Unit 1
Amber Buildings
Meadow Lane
Alfreton
Derbyshire
DE55 7EZ
United Kingdom
01773 520021
www.mgcars.org.uk/peterburgess/
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Halvor Asland
- Besøkende
-
12 år 7 måneder dager siden #431
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Sv: Trimme motor for 73 B
£3000 for et trimmet topplokk???????????????
Dette må være en skrivefeil. Peter Burgess tar ca. £350-£400 for et Stage 3 topplokk!!
Kamaksel: En Piper BP270 "Fast Road" gir god respons. For vildere gatebiler: BP285. Alt over dette er ubrukbart til bruk på vei, da max. effekt ligger over det en normal BMC "B" motor ønsker som maks. turtall: 6500 omdr./min.
Piper sier en 270 kam gir 12 hk, men dette er selvsagt VELDIG avhengig av topplokk, forgasserutrustning, eksosanlegg, etc..
mvh
halvor
mvh
halvor
Dette må være en skrivefeil. Peter Burgess tar ca. £350-£400 for et Stage 3 topplokk!!
Kamaksel: En Piper BP270 "Fast Road" gir god respons. For vildere gatebiler: BP285. Alt over dette er ubrukbart til bruk på vei, da max. effekt ligger over det en normal BMC "B" motor ønsker som maks. turtall: 6500 omdr./min.
Piper sier en 270 kam gir 12 hk, men dette er selvsagt VELDIG avhengig av topplokk, forgasserutrustning, eksosanlegg, etc..
mvh
halvor
mvh
halvor
- Vidar Holum
- Emneforfatter
- Besøkende
-
12 år 6 måneder dager siden - 12 år 6 måneder dager siden #442
av Vidar Holum
Besvart av Vidar Holum i emne Sv: Trimme motor for 73 B
Hei Takk Halvor.
Sender man det gamle til han og får et nytt tilbake eller er det bare å bestille uten "pant".
Hilsen Juniorbruker.
Sender man det gamle til han og får et nytt tilbake eller er det bare å bestille uten "pant".
Hilsen Juniorbruker.
Last edit: 12 år 6 måneder dager siden by Vidar Holum.
- Halvor Asland
- Besøkende
-
12 år 6 måneder dager siden #444
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Sv: Trimme motor for 73 B
Hei Vidar
Peter har stabler med ubearbeidede MGB topplokk. Det er trolig mulig at du får kjøpe et topplokk uten retur av ditt gamle, men det er vel mer en sak om £/NOK.....
Send en mail eller ring ham. www.mgcars.org.uk/peterburgess/
Et topplokk er jo en tung greie ( selv om den ikke er så omfangsrik) og vil koste endel i frakt. Jeg ville vurdert en tur/retur med RyanAir eller Norwegian samt en liten leiebil. Dermed kan du også ta deg en tur innom andre leverandører - om ikke annet enn for å se og å prate/spørre...) Det hele er vel også et spørsmål om hvor dårlig tid man har. En av fordelene ved medlemskap i NMGK, er også at man gjennom nettverket og Forumet her, kan sjekke om andre skal over med bil for dermed å få henge seg på....
mvh
halvor
Peter har stabler med ubearbeidede MGB topplokk. Det er trolig mulig at du får kjøpe et topplokk uten retur av ditt gamle, men det er vel mer en sak om £/NOK.....
Send en mail eller ring ham. www.mgcars.org.uk/peterburgess/
Et topplokk er jo en tung greie ( selv om den ikke er så omfangsrik) og vil koste endel i frakt. Jeg ville vurdert en tur/retur med RyanAir eller Norwegian samt en liten leiebil. Dermed kan du også ta deg en tur innom andre leverandører - om ikke annet enn for å se og å prate/spørre...) Det hele er vel også et spørsmål om hvor dårlig tid man har. En av fordelene ved medlemskap i NMGK, er også at man gjennom nettverket og Forumet her, kan sjekke om andre skal over med bil for dermed å få henge seg på....
mvh
halvor
- Vidar Holum
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 11 måneder dager siden #1069
av Vidar Holum
Besvart av Vidar Holum i emne Sv: Trimme motor for 73 B
Fortsetter litt på min gamle B tråd fra strandhytta.
Kjøpte Classic & Sportscar på vei ned side 126 annonserer Moss med rustfritt exsosanlegg til 400£ med grenrør og alt.
Har dere noen meninger?
www.moss-europe.co.uk/Shop/SearchResults...9-085&WebCatalogID=0
Snart bursdag
Kjøpte Classic & Sportscar på vei ned side 126 annonserer Moss med rustfritt exsosanlegg til 400£ med grenrør og alt.
Har dere noen meninger?
www.moss-europe.co.uk/Shop/SearchResults...9-085&WebCatalogID=0
Snart bursdag

- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
11 år 11 måneder dager siden #1073
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Sv: Trimme motor for 73 B
MGB har som standard et 1 5/8" eksosanlegg. Om du fortsatt vurderer Burgess topplokk og Kent eller Piper "Fast Road" kam bør du kanskje vurdere å bruke et 2" eksosanlegg. Vet ikke om det anlegget fra MOSS du så var 2", men uansett har de det også. Om spørsmålet ditt gikk mere på rustfritt kontra ikke rustfritt kan jeg fortelle at jeg bruker rustfrie anlegg på alle mine restaureringer. Om du planlegger å bruke bilen din som 0-bil i rally bør du kanskje like godt bruke standard siden du sikker vil slå nedi og slå midtpotta flat. Da er det biligere med stålanlegg enn rustfritt i lengden.Skal du kjøre 000-bil er kanskje rustfritt OK.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.208 sekunder